ویژگی‌های کاربردی در iOS 18 که از آن بی‌خبرید: T9 Dialing، قفل برنامه‌ها و…

سال‌هاست که جنگ بین اندروید و آیفون ادامه دارد و کاربران نیز با هم بر سر عملکرد بهتر این دستگاه‌ها بحث می‌کنند. کمپانی اپل در زمینه ساخت دستگاه‌های هوشمند مانند گوشی‌های آیفون، لپ‌تاپ‌ها، آیپد و غیره فعالیت می‌کند و حدودا یک ماهی است که از iOS 18 رونمایی کرد.

ویژگی‌های کاربردی فراوانی در این نسخه از سیستم عامل اپل مشاهده می‌شود و بر اساس تجربه افراد از استفاده از گوشی‌های اندرویدی به نظر می‌رسد که اپل برای طراحی آنها از اندروید 15 یا قبل‌تر تقلید کرده باشد. بنابراین تعجبی ندارد که بگوییم کاربران اندرویدی سال‌هاست که از این ویژگی‌های جدید آیفون استفاده می‌کنند!

به هر حال بالاخره کاربران آیفون توانستند از قابلیت‌های بسیار مفیدی برخوردار شوند، از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به T9 dialing، ضبط تماس، سفارشی‌سازی هوم اسکرین و غیره اشاره کنیم. هر کدام از این ویژگی‌ها کاربردهای فراوانی دارند و حسابی مفید بنظر می‌رسند.

احتمالا با مشاهده این ویژگی‌ها، برای همیشه به سمت آیفون بیایید! به هر حال، ما در ادامه به صورت کامل به بررسی هر یک از این ویژگی‌ها پرداختیم و مشخصات iOS 18 را با هم بررسی کردیم. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سفارشی‌سازی هوم اسکرین و قرار دادن آیکون‌ها به صورت دلخواه

واقعا باور کردنی نیست که چرا اپل عرضه چنین ویژگی کاربردی را تا این همه مدت به تاخیر انداخته بود! ولی به هر حال اکنون می‌توانیم پس از نصب نسخه جدید iOS 18 آیکون برنامه‌ها را در هوم اسکرین آیفون خود جابجا کنیم! تا قبل از این تمام برنامه‌ها در میان صفحه به صورت پیش فرض مرتب می‌شدند.

این مطلب را نیز بخوانید: پس از گم شدن آیفون چه کنیم؟ + چند کاری که باید پس از گم یا دزدیده شدن آیفون انجام دهید

این امر دو مشکل داشت: یکی اینکه در صورتی که از گوشی‌های بزرگتر مانند مدل پلاس یا پرومکس استفاده می‌کردید، دسترسی به ردیف بالای برنامه‌ها کار سختی بود. دوم اینکه ممکن بود با این امر برنامه‌ها تمام والپیپر را پر کنند و دیگر اثری از آن باقی نمانده باشد!

بنابراین حالا با عرضه آپدیت جدید شما می‌توانید آیکون برنامه‌ها را در هوم اسکرین به دلخواه به هر جایی که خواستید بکشانید و هوم اسکرینی سفارشی سازی شده داشته باشید. این ویژگی اگرچه خیلی پایه و ساده به نظر می‌رسد ولی بدون شک می‌تواند در استفاده روزمره از گوشی تفاوت زیادی ایجاد کند.

ویژگی Material You

گوگل سال‌ها پیش در هنگام عرضه اندروید 12 از قابلیت Material You رونمایی کرد. این کمپانی در هنگام عرضه آن قصد داشت به کاربران امکان دهد تا گوشی را شخصی سازی کنند. حالا آیفون از همین ویژگی در نسخه جدید آپدیت خود رونمایی کرده است و افراد می‌توانند تم آیکون برنامه‌های خود را بر اساس والپیپر گوشی تعیین کنند.

بنابراین اگر والپیپر شما رنگ زرد داشته باشد رنگ آیکون برنامه‌ها نیز به صورت خودکار به پس زمینه‌ای زرد رنگ تبدیل خواهند شد. شما همچنین می‌توانید به صورت دستی رنگ آنها را تغییر داده تا تضاد بیشتری ایجاد کنید. از آنجایی که هوم اسکرین آیفون در طی این سال‌ها برای بسیاری از کاربران کسل کننده به نظر می‌رسید حالا افراد از این تغییر جدید استقبال کردند!

کنترل سنتر

اپل بدون شک این بار توجه زیادی به سفارشی‌سازی دستگاه‌های خود داشته است به همین دلیل از کنترل سنتر باز طراحی شده‌ای رونمایی کرد. بنابراین اکنون شما می‌توانید تمام موارد موجود در کنترل سنتر را به صورت دلخواه بچینید.

علاوه بر آن کنترل سنتر در حال حاضر به صفحات متعدد بیشتری مجهز شده است و برای کنترل شبکه، فوکوس مود، اسمارت هوم دیوایس و غیره صفحات جداگانه‌ای در اختیار خواهید داشت.

قفل کردن و پنهان سازی برنامه‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار کاربردی که کاربران اندرویدی سال‌هاست که از آن استفاده می‌کنند، قفل کردن و پنهان سازی برنامه‌ها است‌. اما اپل فکر نمی‌کرد که این قابلیت مفید باشد، اگرچه حالا این داستان فرق می‌کند.

بنابراین اگر گوشی خود را به شخص دیگری می‌دهید و نمی‌خواهید که به برنامه‌ها و یا اطلاعات مهم دستگاه دسترسی داشته باشد می‌توانید با ویژگی جدیدی که با آیفون اضافه شده است برنامه‌ها را پنهان کرده و یا قفل کنید. این برنامه امنیت بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کاربران بسیار خوشحال هستند که بالاخره بعد از این همه مدت اپل از چنین ویژگی کاربردی در گوشی‌های خود رونمایی کرده است.

ویژگی T9 Dialing

اگر تا به حال از ویژگی T9 Dialing استفاده کرده باشید حتما می‌دانید که با چه قابلیت مهم و کاربردی روبرو هستید! حالا با iOS 18، اپل این ویژگی کاربردی را به آیفون اضافه کرده است. اندروید بیش از یک دهه است که از این ویژگی استفاده می‌کند،  اگر گوشی قدیمی نوکیا یا موتورولا بدون صفحه لمسی استفاده کرده‌ باشید، خواهید فهمید که این ویژگی چیست و چه کاربردی دارد.

در این ویژگی، یک صفحه کلید 9 رقمی برای ورودی متن وجود دارد که می‌تواند در هر عدد، سه کاراکتر یا بیشتر را در خود جای دهد. برای استفاده از هر کاراکتر باید روی یک عدد ضربه بزنید و نگه داشته باشید. به هر حال، این ویژگی اکنون در آیفون عرضه شده است.

ارتقا در آی‌مسیج و RCS Support

قابلیت برنامه‌ریزی ارسال پیام‌ها در آی‌مسیج به این برنامه برگشته است، همچنین حالا می‌توانید با ضربه به پشت گوشی ایموجی‌های دلخواه خود را برای واکنش نشان دادن به پیام‌ها ارسال کنید. اپل همچنین از دیگر قابلیت‌های مفیدی همچون پیام‌های بولد شده، کج و یا پویا رونمایی کرد.

آی‌مسیج حالا با ارتباط ماهواره‌ای نیز کار می‌کند و می‌تواند در مواقع اورژانسی از آن استفاده کنید. حالا که صحبت از ارتباط شد، RCS messaging نیز به iOS آمده است و ارتباطات را بهبود می‌بخشد. حالا اگر به کاربری که دستگاهی با رابط کاربری بهتر داشته باشد پیام دهید، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

اکنون با عرضه iOS 18 باور می‌کنید که اپل دارد به مشتریان خود گوش می‌کند و به نظرات و خواسته‌های آنها اهمیت می‌دهد.

ارائه رونوشت از تماس‌ها

تمام افرادی که از آیفون استفاده می‌کنند حالا می‌دانند که اگرچه ضبط تماس‌ها قابلیت بسیار خوبی است، ولی می‌تواند به کابوس کاربران تبدیل شود. البته کمپانی اشاره کرده است که در هنگام ضبط تماس از هر دو کاربر اجازه گرفته می‌شود، پس اگر کاربری با این امر مشکلی داشته باشد، بخاطر امنیت بیشتر امکان ضبط تماس وجود نخواهد داشت. پس جای نگرانی نیست!

این مطلب را نیز بخوانید: تنظیمات کاربردی در آیفون که باید هرچه زودتر آنها را فعال کنید!

اپل همچنین به کاربرانش اجازه می‌دهد تا رونوشتی از تماس‌ها در اختیار داشته باشند. ویژگی که کاربران برای در اختیار داشتنش مدت زیادی صبر کرده بود. بنابراین هنگامی که با فردی تماس گرفته‌اید می‌توانید از آپشن رونوشت استفاده کنید و علاوه بر ضبط تماس و دریافت فایل صوتی، فایل متنی آن را نیز در اختیار داشته باشید.

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این مطلب تمام ویژگی‌های مفید و کاربردی که در iOS 18 رونمایی شده‌اند، را برای شما معرفی کنیم. اپل چند ماهی است که از نسخه جدید سیستم عامل خود رونمایی کرده است. این نسخه قابلیت‌های فراوانی دارد و همگان را علاقمند کرد.

ویژگی‌هایی که کاربران آیفون اکنون می‌خواهند از آنها استفاده کنند، سال‌هاست در گوشی‌های اندرویدی حضور داشتند و افراد از آنها بهره می‌بردند. اگرچه این مسئله اهمیت چندانی ندارد! چرا که نکته مهم ماجرا اینجاست که اپل بالاخره دارد پس از سال‌ها به نیازها و خواسته‌های مشتریان توجه کرده و محصولات خود را بر اساس سلیقه آنها طراحی می‌کند.

برای مثال اکنون می‌توانید از ویژگی‌های بسیاری برای سفارشی‌سازی هوم اسکرین آیفون بهره ببرید، همچنین امکان تنظیم رنگ آیکون برنامه‌ها با والپیپر وجود دارد. از سایر ویژگی‌هایی که به این نسخه اضافه شده است نیز می‌توانیم به ارائه رونوشت از تماس‌ها، ارتقا در آی‌مسیج و RCS Support، قفل کردن و پنهان سازی برنامه‌ها و … اشاره کنیم.

در نهایت امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با استفاده از توضیحاتی که برای شما ارائه کرده‌ایم قابلیت‌های iOS 18 را بشناسید. لطفاً نظرات و یا سوالات خود را درباره ویژگی‌های جدید آیفون با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH