گوشی اندرویدی یا آی‌فون6؟ به این دلایل اندروید را نگاه دارید!

Android-L-vs-iOS-8

شاید این روزها بسیاری از کاربران گوشی‌های اندرویدی، بین دو راهی اندروید یا iOS مانده باشند اما اینجا ما می‌خواهیم به شما اثبات کنیم که اصلا نیازی نیست تا اندروید را برای iOS رها کنید. البته برای این ادعای خود دلایلی نیز داریم که در ادامه مو به مو به بررسی هر یک از این دلایل خواهیم پرداخت. تعدادی از بررسی‌های انجام گرفته در سایت‌های معتبر را در یک جا گرد هم جمع کرده‌ایم تا موضوع را از زوایای گوناگون بررسی کنیم.

در ادامه با ما باشید…

موضوع اول این است که آیا واقعا لازم است شما فبلت اندرویدی خود را رها کرده و به آیفون 6 یا 6 پلاس روی بیاورید چون حالا دیگر تلفن‌های افسانه‌ای اپل صفحه‌ نمایش کوچک را کنار گذاشته و پا به دنیای فبلت‌ها نهاده‌اند!

ازنظر India Today جواب خیر است. هنوز ویژگی‌های بسیاری در فبلت‌های اندرویدی وجود دارد که دو پرچم‌دار اپل از آن‌ها بی‌بهره هستند. در زیر به پنج مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. فبلت‌های اندرویدی نمایشگرهایی شفاف‌تر دارند.
  2. گوشی‌های اندرویدی فضای رم به مراتب بیشتری از آی‌فون دارند.
  3. قطعا تلفن‌های اندرویدی موجود در بازار قیمت‌هایی ارزان‌تر دارند.
  4. انتخاب‌های شما در دنیای اندروید بسیار بیشتر از آی‌فون است.
  5. دو نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی KitKat و Android L بسیار بیشتر از نسل‌های گذشته پیشرفت داشته‌اند.

به‌شخصه اگر بخواهیم از بین موارد بالا مهم‌ترین را انتخاب کنیم، بی‌شک انتخاب‌های بیشتر در بازار اندروید را بر می‌گزینیم. در اکوسیستم اندروید شما به‌راحتی می‌توانید بر سخت‌افزار انتخابی خود کنترل داشته باشید و متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را انجام دهید اما اگر قصد خرید یک آی‌فون را داشته باشید، انتخاب شما تنها محدود به چیزی است که کمپانی برای شما در نظر گرفته و نه بیشتر از آن.

PCWorld نیز نظری مشابه دارد و می‌گوید شاید نسخه هشتم سیستم‌عامل iOS با آمدنش سر و صدای بسیاری به راه انداخت اما نباید فراموش کنیم که بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری افزوده‌شده به این نسخه جدید تنها الگوبرداری واضحی از اندروید بوده است، به‌عنوان مثال اشاره می‌کنیم به بخش نوار اعلانات یا همان Notification panel و یا قابلیت استفاده از صفحه کلیدهایی غیر از نسخه از پیش نصب‌شده بر روی دستگاه. اما با این وجود هنوز بسیاری از ویژگی‌هایی که کاربران اندروید عاشق آن هستند در iOS وجود ندارد. شاید بسیاری از دوستان شما بخواهند ویژگی‌های جدید گوشی فرا زمینی خود را به رخ شما بکشند اما در ادامه به ده موردی اشاره می‌کنیم که به‌سادگی بتوانید در مقابل آن‌ها از اندروید خود دفاع کنید (و البته به خاطر داشته باشید به آن‌ها بگویید که نسخه Android L به زودی منتشر خواهد شد و طبیعتا ویژگی‌های بسیار بیشتری را در خود خواهد داشت).

  1. قابلیت مدیریت اپلیکیشن‌ها هنوز هم در اندروید بسیار بهتر از iOs عمل می‌کند.
  2. ویجت‌ها، صفحه خانگی و صفحه قفل بهتر اندروید را نیز فراموش نکنید.
  3. قابلیت بسیار بالاتر شخصی‌سازی رابط کاربری سیستم‌عامل
  4. جهت‌یابی بهتر نقشه
  5. قابلیت تقسیم صفحه‌ نمایش برای انجام چند کار همزمان یا همان multitasking
  6. نسخه بهینه‌ شده سیستم‌ عامل برای تبلت‌ها
  7. قابلیت NFC کاربرد بیشتری در اندروید دارد درحالی‌که در iOS فقط قابلیت پرداخت الکترونیکی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  8. به‌راحتی می‌توانید فیلم‌ها، آهنگ‌ها و اطلاعات دیگر را بر روی حافظه جانبی ذخیره کنید.
  9. تنظیمات بیشتر برای حفظ امنیت دستگاه
  10. قابلیت نصب اپلیکیشن‌ها از طریق اینترنت یا هر جای دیگر!

موارد بالا برای افرادی مناسب است که شاید تبلیغات اپل چشم آن‌ها را بر ویژگی‌هایی که با خرید آی‌فون از دست می‌دهند بسته است. به نظر ما کسانی که سریعا با خرید آیفون از دنیای اندروید خارج می‌شوند، شاید در ابتدا از اکوسیستم جدیدی که پا در آن نهاده‌اند هیجان‌زده شوند اما به‌مرور زمان درمیابند که چه امکانات بزرگی را از دست داده‌اند.

و در پایان، Android L در مقابل iOS 8

Expert Reviews این‌گونه می‌نویسد که:

شاید در نگاه اول به نظر برسد اپل در سیستم‌عامل خود شدیدا در حال تقلید از اندروید است اما باید به این مورد نیز دقت داشت که اندروید نیز باید در زمینه‌هایی مثل یک‌پارچگی سیستم‌عامل با سخت‌افزار، سرعت و عمر باتری سعی کند خود را به iOS اپل برساند.

احتمالا فکر می‌کنید که دو سیستم‌عامل در حال شبیه شدن به یکدیگر هستند، اما باید بدانید هنوز یک تفاوت بزرگ بین اندروید و iOS وجود دارد و آن‌ هم این است که اپل شدیدا سعی دارد تا اپلیکیشن‌ها و سیستم مدیریتی تلفن شما را زیر نظر داشته باشد، در حالی که اندروید اجازه هر تغییری در سیستم‌عامل را به کاربرانش می‌دهد و همچنین استفاده از هر اپلیکیشنی بر روی تلفن اندرویدی شما بلامانع است.

به نظر می‌رسد تابه‌حال به‌خوبی این دو سیستم‌عامل را باهم مقایسه کردیم و در موارد بسیاری برتری iOS را بر اندروید شاهد بودیم و در موارد بسیاری دیگر این سیستم‌ عامل گوگل بود که بر سیستم‌ عامل اپل پیروز شد. اما علاوه بر این‌ها باید توجه داشت که در فاصله‌ای که تا عرضه نهایی اندروید L مانده است، گوگل مطمئنا برای جذب کاربران به اکوسیستم خود از پا نمی‌نشیند و تمام تلاش خود را می‌کند تا محصول نهایی چیزی فراتر از رقبای موجود در بازار باشد.

نظر شما در مورد همه این بحث‌ها چیست؟

15 در مورد “گوشی اندرویدی یا آی‌فون6؟ به این دلایل اندروید را نگاه دارید!”

  1. دوستان این مطالب ترجمه شده است و نویسنده از خودش در نیاورده که!! این بحثا تو کل دنیا هست.
    طرفدارای آیفون خودشون رو زیاد ناراحت نکنند چون تو دنیا کاربرای اندرویید خیلی بیشتر از ios هستن.به نظرم این اختلاف بیشتر هم خواهد شد تو آینده!
    علتش اینه که با سالی ی گوشی بیرون دادن نمیشه تو این بازار که هر روز اختراعات جدیدی تو حوزه تکنولوژی رخ میده دووم آورد

  2. به نظر من اندروید به پای ios نمیرسه!
    دلایلی هم که آوردین فقط روی کاغذ.اصلا رم آیفون کم،تا حالا دیدی کم بیاره یا هنگ کنه یا حتی لگ داشته باشه؟من که ندیدم.
    اگه فقط یه بار آیفون دستت بگیری دیگه نمیتونی بعدش بری اندروید بگیری!

  3. فقط و فقط اندروید.
    آیفونُ نگاه کنید، از غولهای الان توی بازار چ سخت افزاریش قوی تره که بقیه نیست؟
    ازنظر سخت افزاری که صفر . از نظر نرم افزاری وقتی سخت افزار ضعیف داره نرم افزارش ب چ درد میخوره؟
    شما با اندروید میتونید همه کار بکنید ولی با آیفون…
    اندروید کجا آیفون کجا

  4. ببخشید قصد جسارت به کسی رو ندارم اما شک نکنین اگه به قدر کافی جیبتون پر پول باشه بی شک آیفون خواهید خرید . خیلی از افراد هم هنوز آیفون از نزدیک ندیدن یا اگه دست کس دیگه هم دیده باشن باهاش کار نکردن ..
    در ضمن تو متن فرمودید آندروید رمش بیشتره و …. چه ربطی داره ؟ آیفون بهینه هستش و همینجوریش از تموم گوشی های با رم 3 گیگ هم روونتره و کلا خیلی از جاهای متن مورد داره
    شما اگه پول داشته باشی نمیای اندروید بگیری مطمئن باش .

    1. دوست عزیز شاید تا حدودی حق با شما باشه. اما اگه حق با شما باشه تو لبتاب ها هم با رم 2 گیگ روون میشه کار کرد اما چه لزومی داره الان رم 16 گیگ میذارن تو لبتاب های جدید!

  5. با ارز پوزش دلایلتون زیاد قابل قبول نیست کمبود رم و صفحه نمیاش شفافتر؟؟(اینا دوتا از دلایل غیر قابل قبولتون بود صفحه نمیاش اپل عالیه مقدار رم هم به بهنی سازی سیستم مربوط میشه با اعداد هیچ چیز مشخص نمیشه) با قیمت موافقم منو بکشین هم آیفون نمیگیرم ولی دیگه انصاف رو یاید رعایت کرد یخورده تخصصی تر مطلب بزارید

  6. لازم نیست برای طرفداری اندروید خودتونو بکشید هر کی خواست اندروید می خره هر کی خواست ایفون

  7. سپهر (وینفونی)

    خداییش وینفون از نظر ظاهر خیلی ساده هس!
    محصوصا در برابر ایوس
    چون ظاهر ایوس خیلی قشنگه
    درسته وینفون سرعتش ۱۰۰ برابر بیشتره و ساپورت نرم افزاریش تو ایران خیلی خیلی بهتره!
    اما ظاهر آیوس قشنگ تره
    اما کلا سبک و سطح وینفون فرق میکنه دوستان نباید با اینا مقایسه شه که ‎:)‎
    اما در کل نظر من منفی
    یک قدم حرکت از هنگروید به ایوس یا وینفون هزار تا قدم مثبت حساب میشه بعله

  8. خودم بیشتر اندروید رو دوس دارم دار تا ios اخه تنوع داره همو چیزی که خودتون گفتید قیمت های مختلف رنگ بندی های متفاوت و….. iosهم خوبی ها و بدی ها خودشو داره من فقط 10 دقیقه ایفون تو دستم گرفتم خخخخخ خدا شانس بده !! ولی شب و روز اندروید تو دستمه پس تاج مال اندروید هستش!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH