مدیاتک از تراشه جدید هلیو G100 برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

شرکت مدیاتک 8 روز پس از معرفی نخستین گوشی هوشمند با تراشه هلیو G100 موسوم به Tecno Camon 30S Pro از این پلتفرم به‌طور رسمی رونمایی کرد.

مشخصات دقیق به اشتراک گذاشته شده توسط مدیاتک نشان می‌دهند که تراشه هلیو G100 از CPU و GPU تقریبا مشابه با مدل هلیو G99 برخوردار است. شاخص‌ترین تغییر تراشه جدید، اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از دوربین‌ اصلی 200 مگاپیکسلی است.

تراشه هلیو G100 مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای شامل 2 هسته کورتکس A76 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته کورتکس A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. این تراشه از رم LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 2.2 پشتیبانی می‌کند. حداکثر رزولوشن مورد پشتیبانی برای نمایشگر نیز معادل 2520×1080 پیکسل است.

هلیو G99 یکی از تراشه‌های محبوب در بازار دستگاه‌های میان‌رده LTE محسوب می‌شود؛ چرا که در مقایسه با تراشه‌های Dimensity با عملکرد مشابه از قیمت ارزان‌تری برخوردار است. دوربین‌های موبایلی از سال 2022 به بعد تکامل یافته‌اند؛ بنابراین اکنون منطقی است که تراشه هلیو G100 از دوربین‌های منفرد 200 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

این تراشه از دوربین‌های دوگانه 16+16 پیکسلی و ضبط ویدیویی 32 مگاپیکسلی با سرعت 30 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند؛ اما این قابلیت‌ها پیش‌تر در تراشه‌ هلیو G99 نیز موجود بودند. همچنین تراشه جدید از حالت به اصطلاح آسانسوری پشتیبانی می‌کند. این موضوع نویدبخش بازیابی سرعت اتصال سلولی هنگام خروج از فضاهای بدون پوشش مانند تونل‌ها یا آسانسورها خواهد بود.

بعلاوه تراشه جدید از دو سیم‌کارت 4G و فناوری‌های VoLTE و ViLTE پشتیبانی می‌کند. بدیهی است که مدیاتک هم‌اکنون تراشه هلیو G100 را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است؛ بنابراین انتظار می‌رود که در هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد عرضه گوشی‌های بیش‌تری با این نیمه‌هادی باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH