سری آیپد پرو به پرفروش‌ترین تبلت شرکت اپل تبدیل شد

گاهی اوقات منطق شهودی کار نمی‌کند. به‌عنوان مثال برخی کاربران تصور می‌کنند که ارزان‌ترین مدل آیپد، پرفروش‌ترین تبلت شرکت اپل به‌شمار می‌رود؛ اما این استدلال صحیح نبوده و در واقع کاملا برعکس است.

بر اساس گزارش جدید موسسه تحقیقاتی CIRP، سری آیپد پرو به پرفروش‌ترین تبلت اپل تبدیل شده است. در سه ماهه دوم سال جاری {حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن) فروش آیپد پرو 43 درصد کل فروش تبلت‌های اپلی را به خود اختصاص داد و از این منظر پیشرو بود.

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید؛ آیپد معمولی با سهم 35 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. آیپد ایر با سهم 12 درصدی و آیپد مینی با سهم 10 درصدی در رتبه‌های بعدی جای گرفتند. سهم آیپد پرو در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2023 رشد 5 درصدی را تجربه کرده است. سهم مدل معمولی آیپد بدون تغییر باقی مانده و سهم فروش آیپد ایر و آیپد مینی نیز کاهش پیدا کرد. این پدیده فضای لازم برای افزایش فروش آیپد پرو را فراهم کرد.

با این‌حال یک نکته کاملا واضح را نیز بایستی مدنظر قرار داد. مدل‌های جدید آیپد پرو در ماه مه و اواسط دوره سه ماهه دوم سال 2024 عرضه شدند بنابراین بدیهی است که این پدیده بر اعداد و ارقام فوق تاثیرگذار بوده است. مدل‌های جدید آیپد ایر نیز در همان زمان عرضه شدند؛ اما به‌نظر می‌رسد که این تبلت‌ها در میان کاربران جایگاه چندانی ندارند.

موسسه CIRP پیش‌بینی‌ می‌کند که سهم تبلت‌های آیپد از بازار طی یک یا دو فصل آینده تثبیت شود. در آن زمان به‌طور قطعی متوجه خواهیم شد که جهش سهم آیپد پرو صرفا یک رخداد زمانی محدود و بر اساس چارچوب زمانی عرضه جدیدترین نسل بوده است یا خیر. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH