ال‌جی به‌دنبال دریافت غرامت از اپل به‌دلیل لغو سفارش نمایشگرهای اپل واچ است

بر اساس گزارش جدیدی که از کشور کره مخابره شده است؛ ال‌جی به‌دلیل لغو سفارش پنل‌های میکرو LED برای اپل واچ اولترا به‌دنبال دریافت غرامت از شرکت اپل است.

پیش‌تر برای مدت چندین سال شایعه شده بود که اپل واچ اولترا از پنل‌های نمایشگر میکرو LED استفاده خواهد کرد؛ اما نهایتا در ماه مارس گزارش شد که اپل سفارش پنل‌های میکرو LED را لغو نموده است. این سفارش ظاهرا توسط شرکت Osram انجام شده است؛ اما ال‌جی نیز در آن دخیل بوده و اکنون خواهان دریافت سهم خود از قرارداد است.

در واقع ال‌جی از اپل درخواست کرده تا هزینه تعلیق پروژه نمایشگر میکرو LED اپل واچ را پرداخت نماید. در این گزارش آمده که ال‌جی بنابر درخواست غیررسمی اپل در تدارک اجرای فرآیند microLED backplane بوده است؛ اما در ادامه اپل پروژه توسعه اپل واچ با نمایشگر میکرو LED را لغو کرد. 

ال‌جی دهها میلیارد وون کره در این پروژه سرمایه‌گذاری کرد (برای درک بهتر موضوع بایستی خاطرنشان کرد که هر 1 میلیارد وون حدودا برابر با 730 هزار دلار است). بنابراین دهها میلیارد وون حداکثر معادل با 65 میلیون دلار خواهد بود.

ظاهرا ال‌جی جهت تامین فضای مورد نیاز برای فرآیند microLED backplane در یکی از کارخانه‌های خود، بخشی از تجهیزات را جابه‌جا نموده و اقدام به جذب نیروی انسانی و تشکیل یک کارگروه ویژه نموده است. چندین تامین‌کننده طرف قرارداد ال‌جی نیز در همان زمان آماده تحویل تجهیزات شدند.

در نتیجه لغو پروژه توسط اپل، شرکت ال‌جی گروه ضربت خود را منحل کرد. در نتیجه این شرکت جهت تامین فضا و کارمندان برای فرآیند microLED backplane متحمل هزینه‌های قابل‌توجهی شد. نکته جالب توجه اینکه تحلیل‌گران صنعت کره پیش‌بینی‌ می‌کنند که چنان‌چه اپل بخواهد تمامی این مبالغ را برای ال‌جی جبران نماید؛ در این‌صورت برای نمایشگرهای اولد مورد نیاز آیفون‌ها و آیپدهای خود مبلغ بیش‌تری را به ال‌جی پرداخت خواهد کرد.

اپل در خصوص تولید اپل واچ با پنل میکرو LED یا لغو این پروژه هیچ‌گاه به‌طور علنی اظهارنظر نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH