ابزار بنچمارک هوش مصنوعی با نام Geekbench AI معرفی شد

کمپانی Primate Labs که تولیدکننده ابزار بنچمارک گیک‌بنچ به‌شمار می‌رود؛ از تست بنچمارک هوش مصنوعی جدید خود موسوم به Geekbench AI رونمایی کرد.

این برنامه برای سیستم‌عامل‌های iOS، اندروید، ویندوز، macOS و لینوکس قابل دسترس بوده و سرعت دستگاه در زمینه اجرای اعمال یادگیری ماشینی در دنیای واقعی را نمایش می‌دهد.

ابزار جدید بنچمارک قبلا در مرحله پیش‌نمایشی خود با نام Geekbench ML شناخته می‌شد و اکنون برای استفاده عموم قابل دسترس است. این ابزار نحوه عملکرد CPU، GPU و NPU در زمینه اجرای اعمال مرتبط با یادگیری ماشینی را ارزیابی نموده و بر اساس دقت و سرعت، امتیاز خود را تخصیص می‌دهد.

با اجرای هر تست Geekbench AI سه امتیاز مختلف تحت عنوان Single Precision، Half Precision و Quantized ارائه خواهد شد. این امتیازات دارای قابلیت سنجش دقت هستند تا میزان دقت مدل‌ها در اجرای وظایف را ارزیابی نمایند. همچنین کارآیی نسبی مدل‌ها در گذر زمان نیز مقایسه می‌شود.

ابزار Geekbench AI برای اندروید و iOS

ابزار Geekbench AI از تعداد زیادی از فریم‌ورک‌های هوش مصنوعی نظیر OpenVINO برای ویندوز و لینوکس، CoreML برای macOS و iOS و QNN برای کامپیوترهای شخصی Arm با تراشه اسنپدراگون پشتیبانی می‌کند. بعلاوه از برخی فریم‌ورک‌های خاص فروشندگان برای دستگاه‌های اندرویدی نیز پشتیبانی می‌شود.

به منظور اطمینان از دستیابی به عملکرد حداکثری دستگاه‌ها، هر بار کاری برای حداقل 5 نوبت تکرار تست می‌شود. Geekbench AI با مرورگر گیک‌بنچ یکپارچه شده و امکان مقایسه متقابل دستگاه‌ها با یکدیگر را فراهم می‌کند.

ابزار Geekbench AI برای ویندوز و macOS

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH