چرا وی‌پی‌ان در آیفون و آیپد متصل نمی‌شود؟ + چند راهکار برای حل این مشکل

در این مطلب قصد داریم به سراغ راهکارهایی برای حل مشکل وصل نشدن وی‌پی‌ان در آیفون و آیپد برویم و دلایل به درستی کار نکردن آن را باهم بررسی کنیم. گاهی وقت‌ها برای ورود به برخی از سایت‌ها باید از فیلترشکن استفاده کنیم. چرا که قوانین این وب‌سایت‌ها اجازه نمی‌دهند که با آی‌پی کنونی خود وارد سایت شوید.

همچنین ممکن است به دلیل منطقه‌ای که در آن حضور دارید، فیلترشکن متصل نشود. این مشکل احتمالا برای همه کاربران رخ داده باشد، پس از کاربران اندرویدی گرفته تا آیفون‌دارها، همگی حتی یک بار هم که شده، با این مشکل روبرو شدند.

پس اگر آیفون یا آیپد دارید و گاهی وقت‌ها فیلترشکن به خوبی کار نمی‌کند، اصلا نگران این موضوع نباشید، چرا که ما به شما یاد می‌دهیم که چگونه با ترفندهای متفاوتی این مشکل را حل کنید. یکی از بهترین روش‌ها ریست کردن تمام تنظیمات آیفون یا آیپد است. با این کار، می‌توانید مجددا تنظیمات وی‌پی‌ان را تنظیم کنید.

همچنین امکان اضافه کردن وی‌پی‌ان به صورت دستی نیز وجود دارد تا از هر گونه مشکل در آینده جلوگیری شود. در هر صورت، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. اکنون بیایید به سراغ بررسی این راهکارها برویم.

دلایل متصل نشدن وی‌پی‌ان در آیفون و آیپد

بررسی وضعیت سرور برنامه

هنگامی که شرکت ارائه‌کننده وی‌پی‌ان شما با مشکلی روبرو شود، احتمال اینکه وی‌پی‌ان به درستی کار نکند نیز وجود دارد، پس سرویس‌ها به خوبی کار نخواهند کرد. برای حل این مشکل بهتر است که وارد سایت Downdetector شوید و پس از نوشتن نام شبکه وی‌پی‌ان خود، نسبت به بررسی مشکل اقدام کنید.

سعی کنید که به مکان دیگری متصل شوید

بیشتر برنامه‌های فیلرشکن چندین سرور مختلف را ارائه می‌کنند تا در صورت عدم اتصال به یک سرور، بتوانید به سرور دیگری وصل شوید. پس شما هم می‌توانید برای حل این مشکل، یک بار به سرور دیگری وصل شوید. احتمالا اکنون مشکل حل شود ولی اگر مشکل رفع نشد، از روش بعدی که برایتان ارائه کرده‌ایم، استفاده کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه موقعیت مکانی خود را از آیفون به اندروید و یا برعکس به اشتراک بگذاریم؟

بررسی آپدیت‌های نرم‌افزاری و برنامه‌ها

برنامه وی‌پی‌ان قدیمی در آیفون یا آیپد شما می‌تواند در وصل نشدن فیلترشکن تاثیرگذار باشد. برای رفع این مشکل باید برنامه را آپدیت کنید. برای این کار، به فروشگاه اپ استور مراجعه کنید، سپس با نوشتن نام برنامه، جدیدترین نسخه آن را روی دستگاه نصب کرده و سپس سعی کنید که دوباره به فیلترشکن وصل شوید. اکنون احتمالا مشکل شما حل می‌شود.

حذف و اضافه کردن مجدد پروفایل وی‌پی‌ان

شما می‌توانید پروفایل فعلی وی‌پی‌ان خود را در آیفون حذف کنید و سپس مجددا آن را با اطلاعات جدید اضافه کنید. با این کار، هر مشکلی که با پروفایل قبلی وی‌پی‌ان خود داشته باشید حل می‌شود. در ادامه در چند مرحله به شما یاد می‌دهیم که چگونه این کار را انجام دهید:

مرحله 1: در ابتدا برنامه تنظیمات را باز کنید و سپس VPN را انتخاب کنید.

مرحله 2: حالا روی آیکون I کنار پروفایل وی‌پی‌ان بزنید و گزینه Delete VPN را انتخاب کنید. سپس، برنامه وی‌پی‌ان را باز کنید و مجددا سعی کنید که به سرور متصل شوید. اگر مشکل حل نشد، از روش بعدی که در ادامه برایتان ارائه کردیم، کمک بگیرید.

ریست کردن تنظیمات شبکه

آیا وی‌پی‌ان شما همچنان در آیفون و آیپد متصل نمی‌شود؟ نگران نباشید، چرا که اکنون وقت آن است که یک بار به صورت کلی تنظیمات تمام شبکه‌های وای‌فای ذخیره‌شده، دستگاه‌های بلوتوث، پروفایل‌های وی‌پی‌ان موجود در دستگاه‌ اپل خود را حذف کنید. در ادامه نحوه انجام این کار را گردآوری کرده‌ایم:

مرحله 1: در ابتدا برنامه تنظیمات را باز کنید و به General اسکرول کنید. در اینجا روی Transfer or Reset iPhone بزنید.

مرحله 2: روی Reset بزنید و سپس Reset Network Settings را انتخاب کنید.

سپس از دستورالعمل‌های داده شده پیش بروید تا این پروسه به پایان برسد. پس از آن، برنامه وی‌پی‌ان مربوطه را باز کنید و سعی کنید که مجددا به آن متصل شوید.

این مطلب را نیز بخوانید: دلایل رخ دادن صفحه بنفش در اندروید و آیفون چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟

نصب مجدد تنظیمات وی‌پی‌ان

برخی از برنامه‌های وی‌پی‌ان‌ از آپشنی برای نصب مجدد تنظیمات وی‌پی‌ان برخوردارند. این امر موجب می‌شود تا هر گونه مشکل مربوط به تنظیمات قدیمی یا ناقص وی‌پی‌ان‌ حل شود. برای حل این مشکل می‌توانید از مراحلی که در پایین برایتان ارائه کرده‌ایم، استفاده کنید، (ما از وی‌پی‌ان ExpressVPN استفاده کردیم):

مرحله 1: برنامه ExpressVPN را باز کنید و به Options بروید.

مرحله 2: در اینجا گزینه Reinstall VPN Configuration را انتخاب کنید و سپس از دستورالعمل‌ها پیش بروید تا این مرحله به اتمام برسد.

اضافه کردن تنظیمات وی‌پی‌ان به صورت دستی

اپل به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات وی‌پی‌ان را به صورت دستی اضافه کنید. بنابراین با این امر به راحتی می‌توانید تنظیمات وی‌پی‌ان را به صورت دستی آپدیت کنید بدون آنکه از برنامه وی‌پی‌ان استفاده کنید. در ادامه این مطلب مراحل مربوط به این روش را برای شما ارائه کرده‌ایم:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات شوید و سپس روی VPN بزنید. پس از آن، Add VPN Configuration را انتخاب کنید.

مرحله 2: حالا باید اطلاعات و جزییات خواسته شده را درباره شرکت وی‌پی‌ان خود وارد کنید و در نهایت روی Done ضربه بزنید.

حالا برنامه وی‌پی‌ان خود را ببندید و مجددا وارد شوید. سپس، بررسی کنید و ببینید که این مشکل حل شده است یا خیر، در غیر این صورت، سعی کنید سوالتتان را از کارشناسان ما بپرسید.

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این مطلب تمام راهکارهایی که برای به درستی کار نکردن وی‌پی‌ان‌ نیاز دارید را برای شما ارائه کنیم. خیلی وقت‌ها در گوشی‌های آیفون یا آیپد، وی‌پی‌ان متصل نمی‌شود. فرقی هم نمی‌کند که از کدام برنامه استفاده می‌کنید، چرا که در هر صورت این مشکل در اکثر گوشی‌های هوشمند رخ می‌دهد.

گوشی‌های امروزی همیشه بهترین سرویس‌ها و خدمات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، ولی این شرایط گاهی وقت‌ها تغییر می‌کند. برای مثال، در وصل نشدن وی‌پی‌ان، عوامل زیادی دخیل هستند. از وجود مشکلات در شرکت ارائه‌دهنده وی‌پی‌ان‌ گرفته تا آپدیت نبودن برنامه همگی در اینجا منجر به بروز این مشکل می‌شوند.

همچنین علاوه بر موارد بالا، مواردی مانند اضافه کردن تنظیمات وی‌پی‌ان به صورت دستی، نصب مجدد تنظیمات وی‌پی‌ان، ریست کردن تنظیمات شبکه، حذف و اضافه کردن مجدد پروفایل وی‌ پی‌ ان و… در این بخش تاثیرگذارند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه فرمایید.

در نهایت، به پایان این مطلب رسیدیم. امیدواریم که راهکارهای داده شده برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها مشکل عدم اتصال وی‌پی‌ان را در گوشی آیفون یا آیپد خود رفع کنید. لطفا نظرات یا تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH