زمان رونمایی از گوشی‌های سری آیفون 16 اپل اعلام شد

جزئیات مربوط به رویداد سالیانه شرکت اپل در ماه سپتامبر پیش از این در هاله‌ای از ابهام قرار داشت؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که نخستین اطلاعات درباره این مراسم در فضای مجازی فاش شده است.

یک افشاگر با نام Majin Buu مدعی شده که به پوستر مربوط به رویداد ماه سپتامبر اپل دست یافته است. این پوستر از شعار “Ready. Set. Capture.” بهره گرفته و به تاریخ 10 سپتامبر (20 شهریور ماه) اشاره دارد. شایعات پیشین نیز از عرضه سری آیفون 16 طی همین پنجره زمانی حکایت داشتند.

با این‌حال نسبت به صحت و سقم پوستر بایستی با دیده تردید نگاه کرد. Majin Buu نیز شخصا اذعان کرده که منبع خبری وی مایل به افشای هویت خود نبوده و وی نمی‌تواند صحت اطلاعات را به‌طور مستقل تائید نماید. تا زمان ارسال دعوتنامه‌های رسمی از سوی اپل نمی‌توان در خصوص صحت تاریخ اعلام شده با اطمینان اظهارنظر کرد.

لوگو طلایی‌رنگ اپل یکی از جزئیات جالب توجه در پوستر به‌شمار می‌رود. این موضوع می‌تواند به عرضه مدل رنگی Desert Titanium برای آیفون 16 اشاره داشته باشد. شعار مراسم یعنی “Ready. Set. Capture,” نیز احتمالا به وجود دکمه Capture در سری آیفون 16 اشاره دارد. بر اساس شایعات این ویژگی نخستین بار در خانواده آیفون 16 رونمایی خواهد شد. این دکمه از نوع خازنی حالت جامد بوده و از طریق موتور لرزشی داخلی خود قادر به ارائه بازخورد لمسی خواهد بود.

اگرچه عملکرد دقیق Capture button هنوز تائید نشده است؛ اما این دکمه احتمالا به‌عنوان شاتر دوربین یا یک میانبر برای اجرای اپلیکیشن دوربین عمل خواهد کرد. جزئیات تکمیلی در رابطه با کارکرد این دکمه ضمن برگزاری رویداد ماه سپتامبر اپل اعلام خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال اپل از الگوی نامگذاری آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که این گوشی‌ها با سیستم‌عامل iOS 18 روانه بازار شوند.

ماکت‌های سری آیفون 16

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH