کوالکام از تراشه میان‌رده جدید خود با نام اسنپدراگون 7s نسل 3 رونمایی کرد

اوایل وقت امروز کمپانی کوالکام از تراشه 4 نانومتری جدید خود با نام اسنپدراگون 7s نسل 3 رونمایی کرد. این تراشه دقیقا در جایگاهی پایین‌تر از مدل اسنپدراگون 7 نسل 3 قرار می‌گیرد. از سوی دیگر تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 برترین عضو خانواده به‌شمار می‌رود.

کوالکام وعده داده که تراشه جدید، تجارب هوش مصنوعی قابل‌توجهی را برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر به ارمغان خواهد آورد. در حال حاضر شرکت‌های سامسونگ، ریلمی و شارپ سفارش تامین این نیمه‌هادی را با کوالکام در میان گذاشته‌اند. این برندها طی ماه‌های آینده نخستین دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 را عرضه خواهند کرد.

با این‌حال شیائومی نخستین مشتری تراشه میان‌رده جدید کوالکام بوده و در ماه سپتامبر امسال از اولین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون 7s نسل 3 رونمایی خواهد کرد. تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 از CPU با 20 درصد عملکرد بهتر، GPU با 40 درصد سرعت بیش‌تر، 30 درصد عملکرد بهتر در زمینه هوش مصنوعی و صرفه‌جویی کلی 12 درصدی در مصرف انرژی نسبت به تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 روانه بازار می‌شود.

میزان صرفه‌جویی انرژی در بخش CPU به تنهایی برابر با 45 درصد است. CPU شامل هسته‌های پردازشی کریو بوده و از 1 هسته پرقدرت با حداکثر فرکانس 2.5 گیگاهرتز، 3 هسته با کارآیی بالا و حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته کم‌مصرف با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است. این تراشه از حداکثر 16 گیگابایت رم و حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند.

این تراشه به لطف وجود NPU اختصاصی و AI Engine دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد درون دستگاهی بوده و از قابلیت حذف یا کاهش نویز مبتنی بر هوش مصنوعی، سنسورهای تصویربرداری 200 مگاپیکسلی و ضبط ویدیوهای 4K HDR پشتیبانی می‌کند.

پردازنده سیگنال دیجیتال از نوع Spectra Triple ISP امکان ضبط همزمان عکس و فیلم از طریق پردازش موازی فوق سریع و زوم روان را فراهم می‌کند. این تراشه از نمایشگرهایی با حداکثر رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 144 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های Variable Rate Shading (که سوژه‌های موجود در صحنه را به‌صورت دینامیکی پردازش می‌کند)، Adreno HDR Fast Blend (برای صحنه‌های پیچیده و پویا)، Adaptive Performance Engine 3.0 و Vulkan 1.3 API نیز به اجرای بهتر بازی‌ها کمک می‌کنند. 

تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 از اتصال 5G موج میلی‌متری و زیر 6 گیگاهرتز، وای‌فای 6E، بلوتوث 5.4، GPS، گلوناس، BeiDou، Galileo، QZSS و NavIC پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH