Surface mini ،پروژه ای که مایکروسافت آن را تعطیل کرد

427989-microsoft-surface-pro-2

بسیاری از علاقه‌مندان به تبلت‌های ویندوزی مایکروسافت، مدت‌ها امیدوار بودند که شاید نسخه مینی تبلت surface بالاخره معرفی شود اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

بر اساس اطلاعات بدست آمده، پروژه این تبلت کوچک واقعا وجود داشته است و حتی ردموندی‌ها هزاران نسخه از آن را نیز تولید کرده و آماده فروش داشتند اما سرانجام کمپانی تصمیم گرفت تا آن را در حد همان طرح اولیه نگه دارد و دست به تولید انبوه آن نزند.

تقریبا از سال 2012 شایعاتی پیرامون تولید تبلت‌های 7 اینچی توسط مایکروسافت شنیده می‌شد و در سال گذشته نیز این شایعات جان دوباره‌ای گرفتند به خصوص از زمانی که مایکروسافت دعوتنامه‌ای را برای مراسم ماه می 2014 خود منتشر کرد که کلمه «کوچک» به خوبی در آن مشهود بود؛ اما در حرکتی غافل‌گیرانه مایکروسافت در همان مراسم از بزرگ‌ترین تبلت خود تا به آن روز یعنی تبلت 12 اینچی Surface Pro 3 رونمایی کرد. باز هم پس از آن صحبت‌هایی در مورد تبلت کوچک‌تر شنیده می‌شد.

در واقع مایکروسافت نمی‌خواست تا سرمایه‌اش را روی محصولی که هنوز از قابلیت‌های آن مطمئن نشده بود سرمایه گذاری کند. ویندوز RT هرگز در میان مصرف کنندگان محبوب نشد از طرفی نیز مایکروسافت نمی‌خواست با پایین آوردن قیمت جایی برای تبلت خود در بازار باز کند. به این دلایل بود که به محض انتصاب استفان الوپ به عنوان معاون اجرایی مایکروسافت پرونده Surface mini نیز بسته شد.

اعضای تیم Neowin اعلام کرده بودند که حتی توانسته‌اند برای مدتی با این تبلت کوچک کار کنند اما به دلایلی، مجاز به انتشار تصاویر آن بر روی سایت خود نشدند. آن طور که آن‌ها می‌گویند سرفیس مینی یک نمایشگر 8 اینچی داشته است که از مشخصات فنی آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: پردازنده 4 هسته‌ای مدل کوآلکام، 1 گیگابایت حافظه رم، ویندوز RT، قابلیت اتصال به USB و پشتیبانی از microSD و قلم استایلوس.

همچنین گفته شده از لحاظ ظاهری این تبلت کاملا شبیه به نسخه بزرگ‌تر خود یعنی سرفیس پرو 3 بوده است و تنها تفاوت در ابعاد کوچک‌تر تبلت بود.

با این که خط تولید سرفیس مینی بسته شد اما مایکروسافت سرمایه گذاری عظیمی برای موفقیت تبلت بزرگ‌تر خود کرده است که نمونه آخر آن قراردادی است که این شرکت با لیگ جهانی فوتبال آمریکایی به امضا رسانده است و قرار شده تا مایکروسافت به هر یک از بازیکنان و مربیان تیم‌های حاضر در این لیگ یک دستگاه از تبلت خود را هدیه بدهد.

ویدئو تبلیغاتی جدیدی نیز برای سرفیس پرو 3 به تازگی منتشر شده است که بازیکنان و مربیان را در حال استفاده‌های گوناگون از این تبلت در شرایط مختلف به خصوص در زیر باران شدید نشان می‌دهد. مربیان وضعیت جسمانی بازیکنان خود را در تبلت مشاهده می‌کنند و با استفاده از قلم استایلوس تاکتیک‌هایی را برای آن‌ها به نمایش در می‌آورند.

شاید تبلت‌های سرفیس حامی اصلی بازی‌های NFL باشد اما در میان بازیکنان لیگ بسکتبال آمریکا یا NBA نیز به مرور جای خود را باز می‌کنند به خصوص از زمانی که استیو بالمر مدیر عامل اسبق مایکروسافت به فکر تیم داری در این لیگ افتاده است.

تابستان امسال بود که استیو بالمر با قیمت دو بیلیون دلار تیم لوس‌آنجلس کلیپرز را از صاحب آن، دونالد استرلینگ که به خاطر فشارهایی که به او وارد می‌شد و مجبور به فروش تیمش شده بود، خریداری کرد. استرلینگ مدت‌ها به خاطر صحبت‌های نژادپرستانه‌اش مورد تهاجم بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته بود.

از اولین کارهایی که بالمر در تیمش انجام داد این بود که همه بازیکنان و مربیان را مجبور کرد تا فقط از تلفن‌ها و تبلت‌هایی با سیستم عامل ویندوز استفاده کنند!

داک ریورز سرمربی تیم می‌گوید: در روزهای اول ورود بالمر او به من گفت که باید این کار را در تیم انجام دهیم. سپس پرسید آیا واقعا از این iPadها خسته نشده‌ایم؟ و من هم گفتم که بله؛ و به او قول دادم تا این کار را تا پایان این فصل انجام دهم.

1 در مورد “Surface mini ،پروژه ای که مایکروسافت آن را تعطیل کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH