موتور دایرکتوری یاهو بعد از بیست سال فعالیت خاموش خواهد شد!

زمان زیادی از گسترده شدن استفاده از اینترنت نمی‌گذرد، در آن دوران موتور‌های جستجوی اینترنتی وجود نداشتند و به این دلیل دو تن از بنیانگذاران یاهو اقدام به ساخت وب سایتی با نام “راهنمای جری و دیوید برای اینترنت” کردند که در آن لیست سایت‌ها بر اساس موضوع طبقه بندی شده بود.

yahoo-logo

به دلیل این که وب سایت ذکر شده، به روز و بسیار غنی بود، روز به روز به محبوبیت آن در میان کاربران افزوده می‌شد و تمام کاربران اینترنت برای یافتن سایت‌های جدید نیاز به چنین دایرکتوری‌ای داشتند.

راهنمایی جری و دیوید بعد از مدتی به یاهو که مخفف Yet Another Hierarchical Officious Oracle است تغییر نام داد. اما بعد‌ها با به وجود آمدن موتور‌های جستجوی بسیار قوی همانند گوگل، دیگر کاربران نیاز زیادی برای استفاده از چنین دایرکتوری‌هایی نداشتند و به همین دلیل، هر روز از محبوبیت دایرکتوری یاهو کم شد تا این که امروزه دیگر حتی نام آن‌ نیز شنیده نمی‌شود.

yahoo-1995

با این اوصاف، امروز یاهو اعلام کرد که قصد دارد بر روی سرویس‌ها و راهکار‌های جدیدش متمرکز شود و دایرکتوری بیست ساله خود را از 31 دسامبر آفلاین و غیر فعال نماید. این سایت که نشانی آن dir.yahoo.com است، می‌تواند برای کاربران قدیمی تداعی‌گر خاطرات زیادی باشد. حال نوبت شماست تا خاطرات خود را از استفاده از دایرکتوری یاهو با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH