اپل بخشی از ظرفیت تولید سری آیفون 16 پرو را به هندوستان منتقل خواهد کرد

یک گزارش اخیرا منتشر شده نشان داد که اپل برای نخستین بار قصد دارد تا گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس خود را در کشورهای چین و هندوستان تولید نماید.

در واقع گفته شده که فاکسکان به‌عنوان تولیدکننده و شریک کلیدی اپل، آموزش کارگران خود در کارخانجات تامیل نادو هندوستان را آغاز کرده است. اکنون اطلاعات جدیدی منتشر شده که صحت شایعات پیرامون تولید برخی مدل‌های آیفون 16 پرو در هندوستان را بیش از پیش تقویت می‌کند.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo با انتشار پستی، تصویری از یک برچسب را به اشتراک گذاشته است. به‌نظر می‌رسد که این برچسب برای مهر و موم کردن جعبه آیفون 16 پرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. شایان به ذکر است که بر روی این برچسب، عبارت “Designed by Apple in California. Assembled in India.” درج شده است. این موضوع به طراحی گوشی‌ها توسط اپل در کالیفرنیا و مونتاژ آنها در هندوستان اشاره دارد.

این اطلاعات توسط یک منبع ناشناس فاش شده و صحت آنها هنوز مورد تائید قرار نگرفته است. اما این برچسب با شایعات مربوط به تولید مدل‌های پرو آیفون در خاک هندوستان مطابقت دارد و همین موضوع، احتمال صحت آن‌را بیش‌تر می‌کند. بایستی توجه داشت که اپل احتمالا تنها مدل‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را در هندوستان مونتاژ خواهد کرد. بنابراین این طرح شامل حال مدل‌های استاندارد و پلاس نخواهد شد.

همچنین گزارش شده که تقاضای اولیه برای مدل‌های جدید از طریق صادرات تامین خواهد شد؛ اما انتظار می‌رود که تولید داخلی در هندوستان مدت کوتاهی پس از عرضه آیفون‌های جدید آغاز شود. علاوه بر فاکسکان، سایر شرکای اپل در هندوستان مانند پگاترون و Tata Group نیز به‌زودی تولید سری آیفون 16 پرو را آغاز خواهند کرد.

این مورد نخستین اقدام اپل برای مونتاژ آیفون در هندوستان محسوب نمی‌شود. سال گذشته نیز غول آمریکایی برای نخستین بار تولید گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس در خاک هندوستان را آغاز کرد. قیمت بالای جدیدترین مدل‌های آیفون موجب کاهش تقاضا برای این گوشی‌ها در بازار هندوستان می‌شود؛ بنابراین اکثر دستگاه‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس مونتاژ شده در هندوستان احتمالا به ایالات متحده، کشورهای خاورمیانه و اروپا صادر خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH