تراشه 5G بومی شیائومی در نیمه نخست سال 2025 عرضه خواهد شد

شیائومی سومین عرضه‌کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان به‌شمار می‌رود. این شرکت از مدت‌ها قبل گوشی‌هایی را با تراشه‌های کوالکام، مدیاتک و Unisoc (برند Speedtrum سابق) به بازار عرضه می‌کند. گزارش‌های منتشر شده در اوایل سال جاری میلادی نشان دادند که شیائومی و Unisoc برای توسعه مشترک یک تراشه 4 نانومتری با یکدیگر متحد شده‌اند.

اکنون اطلاعات جدید نشان می‌دهند که اولین محصول این همکاری، یک تراشه با برند شیائومی بوده و در اوایل سال 2025 عرضه خواهد شد. این خبر توسط یک افشاگر قابل اعتماد با نام Yogesh Brar اعلام شده است. این افشاگر برخی نگرش‌های کلیدی درباره تراشه آینده شیائومی را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.

بر اساس گزارش‌ها این نیمه‌هادی برای پایه گره فرآیندی 4 نانومتری کمپانی TSMC موسوم به N4P تولید خواهد شد. همچنین مودم 5G مورد استفاده برای این تراشه توسط کمپانی Unisoc توسعه خواهد یافت. انتظار می‌رود که این تراشه عملکردی همتراز با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام را ارائه نماید. اسنپدراگون 8 نسل 1 تراشه پرچمدار پیشین کوالکام به‌شمار رفته و در دستگاه‌های رده بالا اندرویدی طی سال‌های 2021 و 2022 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این نخستین بار نیست که شیائومی در زمینه توسعه تراشه فعالیت می‌کند. این برند چینی در سال 2017 گوشی هوشمند Mi 5c با تراشه بومی Surge S1 را عرضه کرد. این تراشه میان‌رده شیائومی بر پایه فرآیند 28 نانومتری مونتاژ شده و دارای 8 هسته کورتکس A53 بود. از این تعداد، 4 هسته با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی فعالیت می‌کرد و 4 هسته دیگر نیز از فرکانس 1.4 گیگاهرتزی برخوردار بودند. پردازنده گرافیکی نیز از نوع Mali-T860 بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH