ایکس در آستانه فیلتر شدن در برزیل

قاضی ارشد برزیل در اقدامی بی‌سابقه، به شبکه اجتماعی ایکس اولتیماتوم داده است که ظرف 24 ساعت نماینده قانونی خود را در این کشور معرفی کند، در غیر این صورت این پلتفرم در برزیل فیلتر و مسدود خواهد شد.

این تصمیم قاطع دادگاه عالی برزیل، در پاسخ به تهدیدات قبلی ایکس مبنی بر تعطیلی دفتر خود در این کشور صورت گرفته است. ایلان ماسک، مالک ایکس، پیشتر اعلام کرده بود که در صورت ادامه فشارهای قانونی، فعالیت این شبکه اجتماعی در برزیل متوقف خواهد شد.

این اختلاف پس از حمله هواداران ژائیر بولسونارو به ساختمان‌های دولتی برزیل در اوایل سال جاری تشدید شد. دادگاه عالی برزیل در پی این حادثه، اقدامات سخت‌گیرانه‌ای علیه شبکه‌های اجتماعی، از جمله ایکس، به منظور جلوگیری از انتشار اخبار جعلی و سخنان نفرت‌انگیز اتخاذ کرد.

قاضی الکساندر دی‌موراس، که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد، با اتخاذ موضع سختگیرانه علیه ایکس، خواستار رعایت قوانین برزیل توسط این پلتفرم شده است. ماسک در مقابل، مورائس را متهم به تلاش برای سانسور کرده است.

اکنون، آینده ایکس در برزیل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اگر ایکس به حکم دادگاه عمل نکند، میلیون‌ها کاربر برزیلی این پلتفرم را از دست خواهند داد. از سوی دیگر، تسلیم شدن در برابر خواسته‌های دادگاه نیز به معنای پذیرش محدودیت‌های بیشتر بر آزادی بیان در این پلتفرم خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH