نگاهی بر NEW STATE آیا تا وقتی خرید یوسی پابجی وجود دارد واقعا همچین‌چیزی باید ساخته می‌شد؟

عنوان PUBG: New State در سال 2021 به عنوان وارثی نوین بر اثری نمادین در تاریخ صنعت گیم یعنی پابجی‌موبایل معرفی شد، اثری که با تریلر ها و گیمپلی های متعددی قصد داشت سودای خاص بودن خود و همچنین پایبند بودن به اصول اصلی دنیای پابجی را در سر مخاطبین هدف خود بکارد ولی در هنگام انشار بود که مشخص شد که Aspect یا خواستگاه منحصر به فرد آن درواقع برای بسیاری از پلیر ها نا امیدکننده ظاهر شده است و صرف کردن و خرید یوسی پابجی در بازی پابجی موبایل از دانلود رایگان آن به صرفه‌تر به نظر می‌رسد. در حالی که هدف آن برداشتی تازه از فرمول بتل رویال و حتی اضافه کردن داستان و Origin به آن بود، به چند دلیل از انتظارات خارج شد و با هدف متمایز کردن خود از PUBG Mobile سعی کرد برخی از ویژگی‌های نوآورانه در دنیای آینده‌محور و چه بسا سایبر پانکی خود معرفی کند. با این حال، اجرای این نوآوری ها نتایج متفاوتی داشت که منجر به ترکیبی از نتایج خوب و تنزلات بد شد که در این آیتم برسی و نکته‌سنجی کلی‌ای بر این اثر و حواشی پیرامون آن خواهیم داشت، همراه ما باشید.

● نوآوری های درست و به جا

سیستم راندن پهپاد ها:

معرفی پهپادها به عنوان ابزار تاکتیکی لایه ای از عمق استراتژیک را اضافه کرد هرچند که از قبل در Call Of Duty Mobile حاضر بود. در این سیستم، پلیر ها می توانند از پهپاد ها برای شناسایی، جستجو و حتی مانورهای تهاجمی استفاده کنند و فرصت های جدیدی برای تنش‌زا کردن گیم پلی ایجاد کنندو همچنین با خرید یوسی پابجی نیز می‌توان آنان را سفارشی سازی کرد.

سفارشی‌سازی سلاح:

اگرچه مفهوم کاملاً جدیدی نیست، نیو استیت گزینه‌های سفارشی‌سازی سلاح جامع‌تری را ارائه می‌کند و به پلیر ها این امکان را می‌دهد تا سلاح‌های خود را مطابق با سبک بازی دلخواه خود تنظیم کنند و با آفر های منظم بر روی خرید یوسی پابجی در منو خود می‌تواند جذب سرمایه خوبی را تجربه کند که در حال حاضر، آفر های سل گیم باز هم در مقایسه با آن منصفانه و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

گرافیک بهبود یافته:

بازی جهشی قابل توجه در کیفیت گرافیکی در مقایسه با پابجی موبایل به نمایش گذاشت و محیط ها و مدل های شخصیتی دقیق تری را ارائه کرده است.

● نوآوری های بد مخرب و نا به جا

سلاح های بیش از حد قدرتمند:

برخی از سلاح ها، مانند M416، در مقایسه با سایرین از قدرت تخریب بیشتری برخوردارند و تعادل و حس عادلانه بازی کردن در بازی را به هم می زنند.

وسایل نقلیه نامتعادل:

وسایل نقلیه، به ویژه Buggy، مزیت ناعادلانه ای را برای فراهم می کرد، که امکان فرار آسان و مانورهای تهاجمی را به ارمغان می‌آورد و جریان اصلی مبارزه را مختل می کند و این تمر که می‌توان حتی آنان را با خرید یوسی پابجی سریعترهم کرد مسئله را بیشتر اذیت کننده می‌کند.

فقدان نوآوری:

نیو استیت به میزان زیادی از پابجی موبایل اصلی وام گرفته شده است، با چند ویژگی واقعاً پیشگامانه که به علت اجرای ناصحیح سریعا از چشم می‌افتند. گرافیک و هرچند طراحی مپ ها یک پله بالاتر بود، اما به هیچ وجه همانند نسخه اصلی انقلابی نبود.

در نهایت لیستی از مشکلات و مسائل فنی در عملکرد پدید می‌آید که نکات زننده این بازی را به یک طومار از یاس و نا امیدی مبدل می‌سازد که به راحتی به نکات مثبت می‌چربند و در نتیجه، اختصارا به چندی دیگر از عمده‌ترین مشکلات بازی می‌پردازیم:

عملکرد بهینه نشده:

بازی در بسیاری از موبایل ها، به‌ویژه موبایل های رده پایین، با مشکل اجرا نمی‌شود. پلیر ها با تاخیر، لگ، افت فریم و حتی Drop های فراوان مواجه می‌شوند که منجر به ناامیدی و حسرت خوردن برای گیم‌پلی‌ای لذت‌بخش می‌شود.

اشکالات مداوم:

اشکالات و مصائب، رایج باقی می مانند. از نقص و گلیچ ها در عملکرد سلاح و اشکالات تا Crash کردن های بی‌شمار؛ در نتیجه این امور است که گیم پلی شدیدا مختل می شود و نیو استیت را به جای تجربه ای نمادین به یک‌ کنفرانس از جانب دانش آموزی مبدل می‌کند که لکنت دارد و کل موضوع کنفرانس خود را نیز فراموش کرده و تنها با یک لباس رسمی و جذاب در مقابل تخته ایستاده و جز ظاهرش،چیزی جز سر بردن حوصله و تلخی برای ارائه ندارد.

ناپایداری مکرر سرور:

مشکلات سرور، از جمله افزایش لگ و Disconnection رایج هستند. این امر بازی رقابتی را مختل کرده و حفظ یک ارتباط پایدار را در کلیت امر دشوار می کند.

عدم نوآوری:

حلقه اصلی گیم پلی بسیار شبیه به PUBG Mobile است و نوآوری قابل توجهی ندارد. ویژگی‌های جدید، مانند سیستم پهپاد ها و تنظیمات آینده‌نگر، به طور کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرند یا به طور مؤثر پیاده‌سازی نمی‌شوند.

محتوای تکراری:

بازی فاقد تنوع کافی از نظر نقشه ها، سلاح ها و مکانیک های گیم پلی است. محتوای محدود در مقایسه با رقبای خود کهنه و تکراری به نظر می رسد و توجه پلیری که می‌تواند بازی های با کیفیت تری همانند COD Mobile را پلی دهد را مجذوب خود نمی‌کند.

ناهماهنگی اسلحه ها:

سلاح ها از نظر آسیب و پس زدگی ناسازگار هستند و پیش بینی نتایج و تسلط بر سلاح های خاص را دشوار می کند.

عدم ارتباط:

توسعه دهندگان همیشه در مورد به روز رسانی ها و تغییرات با جامعه شفاف نبودند که منجر به بوجود نا امیدی و احساس غفلت و حس رها شدن به بازی به کاسطه آنان می شد.

● سایه تاریک پابجی موبایل

رقابت بی فایده با پابجی موبایل:

PUBG Mobile همچنان یک انتخاب محبوب باقی مانده است و کار را برای نیو استیت که خودش تا الان به خوبی اثبات کرده که کم‌مشکل نیست سخت می کند تا فضای خود را ایجاد کند و یک کامیونیتی بزرگ پلیر ها را جذب کند.

● نتیجه گیری

پابجی: نیو استیت هدف بالایی داشت، اما نتوانست به آن دست یابد. فقدان نوآوری، مسائل فنی و توسعه آهسته آن در نهایت منجر به کاهش محبوبیتش شد. این بازی نتوانست از زیر سایه بازی قبلی و اصیل خود رهایی یابد و در نتیجه تجربه ناامید کننده ای برای بسیاری از پلیر ها به وجود آورد ولی در یک ارزیابی کلی, تلاش New State برای نوآوری کاملاً ناموفق نبود و برخی از ویژگی های جدید، مانند سیستم پهپادی و گرافیک بهتر، پتانسیلی برای گیم پلی منحصر به فرد ارائه می دهند. با این حال، اجرای این ایده ها اغلب ناقص بود که منجر به مکانیک نامتعادل، ویژگی های توسعه نیافته و در نهایت، تجربه ای کمتر لذت بخش برای پلیر ها می شد. موفقیت بازی در نهایت به اصلاح این نوآوری ها، رفع نقاط ضعف آنها و اجرای آنها به گونه ای بستگی داشت که به جای ایجاد اختلال در تجربه اصلی گیم پلی، بهبود یابد و در حال حاضر که نام PUBG به طور کامل از تایتل آن حذف شده و در تمام استور ها New State Online نام گرفته، شاید بتوان بالاخره انتظار یک بازی مستقل داشت که صرفا فرمول جواب داده بازی پیشین خود را قرقره و درون لیوانی مجلسی تر نمی‌ریزد و در نهایت یاد می‌گیرد روی پاهای خود وایستد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH