نگران نباشید، بنزین فعلا گران نمی‌شود!

پس از زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، وزیر نفت، محسن پاک‌نژاد، به صراحت اعلام کرد که افزایش قیمت سوخت در برنامه دولت نیست. این اظهارنظر در پی واکنش‌های گسترده مردم و کارشناسان مبنی بر تأثیر منفی افزایش قیمت بنزین بر معیشت مردم صورت گرفته است.

معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این خصوص اظهار نظر کرده و گفته است که جامعه توان تحمل شوک گرانی بنزین را ندارد و دولت باید از هرگونه اقدام شوک‌آور در اقتصاد خودداری کند. وی بر این باور است که برای مدیریت مصرف سوخت باید راهکارهای دیگری به جز افزایش قیمت در نظر گرفته شود.

عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با تأکید بر لزوم حمایت از قدرت خرید مردم، با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرده است. وی همچنین به این نکته اشاره کرده که خودروهای موجود در کشور مصرف سوخت بالایی دارند و افزایش قیمت بنزین به معنای افزایش هزینه‌های زندگی برای مردم خواهد بود.

با توجه به اظهارات مقامات دولتی، به نظر می‌رسد دولت سیزدهم در حال حاضر از برنامه‌های خود برای افزایش قیمت بنزین عقب‌نشینی کرده است. با این حال، کارشناسان معتقدند که موضوع مدیریت مصرف سوخت همچنان یک چالش جدی برای دولت است و باید راهکارهای پایدارتری برای حل این مشکل ارائه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH