سامسونگ به‌دنبال خریداری کسب‌وکار نوکیا در زمینه زیرساخت شبکه است

اگرچه طی مدت چند سال گذشته شرکت نوکیا برای رقابت با بازیگران بزرگی نظیر هواوی و اریکسون دچار چالش شده است؛ اما کمپانی فنلاندی کماکان یکی از بازیگران اصلی در زمینه کسب‌وکار زیرساخت‌های شبکه محسوب می‌شود.

از سوی دیگر سامسونگ یک شعبه اختصاصی از شبکه دسترسی رادیویی (RAN) را در اختیار دارد؛ اما این کسب‌وکار نسبتا کوچک بوده و بر اساس گزارش‌ها سهم آن از بازار طی سال گذشته میلادی حدودا برابر با 6.1 درصد بوده است.

روند انتشار شایعات از سوی دست‌اندرکاران صنعت پیش‌تر آغاز شده است. این شایعات نشان‌دهنده تمایل سامسونگ جهت خریداری زیرساخت‌های نوکیا برای تقویت موقعیت شبکه دسترسی رادیویی خود است. ادعا شده که سامسونگ برای این خرید، مبلغ هنگفت 10 میلیارد دلاری را کنار گذاشته است.

در صورت انجام این معامله، سامسونگ با کسب سهم 25.6 درصدی از بازار عملا به دومین تامین‌کننده بزرگ شبکه‌های RAN در سراسر جهان تبدیل خواهد شد. در حال حاضر سامسونگ ایستگاه‌های پایه 4G و 5G، تراشه‌ها، دستگاه‌ها، ادوات رادیویی و تجهیزات کلیدی را تولید می‌کند. بنابراین غول کره‌ای در زمینه کسب‌وکار زیرساخت‌های شبکه چندان هم تازه‌کار نیست.

این تجهیزات پیش‌تر در دسترس شرکت‌های مخابراتی مختلف در سراسر جهان قرار گرفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به شرکت کانادایی Telus، کمپانی O2 در آلمان، شرکت Reliance Jio در هندوستان، اپراتورهای KDDI و NTT DoCoMo در ژاپن، شرکت‌های Dish و ورایزن در ایالات متحده و اپراتور Vodafone در بریتانیا اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH