کوالکام از تراشه میان‌رده جدید خود با نام اسنپدراگون 6 نسل 3 رونمایی کرد

اسنپدراگون 6 نسل 3 جدیدترین تراشه کوالکام به‌شمار رفته و اکنون به‌صورت بی‌سروصدا در وبسایت رسمی کمپانی ظاهر شده است. این پلتفرم میان‌رده جدید به‌عنوان جانشین اسنپدراگون 6 نسل 1 عرضه شده و ظاهرا کوالکام عدم ارائه دومین نسل از تراشه 4 نانومتری خود را فراموش کرده است.

تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3 از قابلیت‌های هوش مصنوعی با عملکرد بهبودیافته بهره گرفته و این ویژگی برای انجام کارهایی نظیر ردیابی فعالیت و حذف نویز حین تماس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این نیمه‌هادی به تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 شباهت زیادی داشته و در زمینه CPU و نمایشگر شاهد عقب‌گردهایی بوده است.

تراشه جدید سری 6 اسنپدراگون مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای شامل 4 هسته کورتکس A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته کورتکس A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. این معماری با پیکره‌بندی هسته‌های پردازشی تراشه‌ اسنپدراگون 7s نسل 2 مطابقت دارد. با این‌حال فرکانس هسته‌های پردازشی کم‌مصرف اندکی کاهش یافته و از 1.95 گیگاهرتز در اسنپدراگون 7s نسل 2 به 1.8 گیگاهرتز در اسنپدراگون 6 نسل 3 رسیده است.

یکی دیگر از تفاوت‌های میان دو تراشه این است که اسنپدراگون 6 نسل 3 از نمایشگرهایی با حداکثر رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد؛ اما اسنپدراگون 7s نسل 2 از نمایشگرهای 144 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

پردازنده گرافیکی تراشه جدید از نوع آدرنو 710 است. این تراشه از حافظه‌های رم قدیمی‌تر LPDDR4X و انواع جدیدتر LPDDR5 پشتیبانی می‌کند؛ اما حافظه‌ داخلی مورد پشتیبانی صرفا به UFS 3.1 محدود خواهد بود. از جنبه امکانات ارتباطی نیز تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3 با اتصال بلوتوث 5.2 و وای‌فای 6E روانه بازار می‌شود.

در قسمت دوربین نیز تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3 از سنسور منفرد 48 مگاپیکسلی برای ضبط مداوم، حسگرهای دوگانه 32 و 16 مگاپیکسلی و قابلیت عکاسی با حداکثر رزولوشن 200 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

کوالکام هنوز هیچ‌گونه بیانیه رسمی در خصوص این تراشه صادر نکرده است. بنابراین در حال حاضر مشخص نیست که تراشه جدید چه زمانی در دسترس شرکت‌های تولیدکننده تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH