سامسونگ برای جلوگیری از نشت اطلاعات از فناوری تشخیص چهره بهره می‌گیرد

بر اساس گزارش‌ها چندین شعبه سامسونگ به منظور جلوگیری از افشای اسرار تجاری در حال پیاده‌سازی فناوری جدید تشخیص چهره هستند. این فناوری، کارمندانی که مشغول فعالیت از راه دور هستند را ملزم می‌کند تا پیش از دسترسی به سیستم‌های سامسونگ، چهره خود را از 6 زاویه مختلف اسکن نمایند.

با توجه به گزارش‌های رسانه‌های کره‌ای، سامسونگ دیسپلی این سیستم جدید احراز هویت را با پیمانکاران ثالث، مسافران تجاری، کارمندان دورکار و کارگران اعزامی تست می‌کند. فرآیند تست نیز از روز 2 سپتامبر (12 شهریور ماه) آغاز شده است.

شاخه‌های دیگر کمپانی از جمله سامسونگ الکترونیکس، Samsung SDI و Samsung SDS نیز از این سیستم احراز هویت جدید استفاده می‌کنند. با این‌حال اتحادیه کارگری نگرانی خود را در زمینه حفظ حریم خصوصی ابراز نموده و ادعا کرده که اقدامات سامسونگ جنبه افراطی دارند.

سیستم امنیتی جدید سامسونگ نه تنها نیازمند تهیه یک اسکن جامع از چهره کارمندان دورکار جهت دسترسی به سیستم‌های شرکت است؛ بلکه امکان نظارت مستمر را نیز فراهم می‌کند. بر اساس گزارش‌ها این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که در صورت ترک کامپیوتر از سوی کارمند و عدم شناسایی موجودیت وی توسط فناوری تشخیص چهره، مانیتور را خاموش می‌کند. همچنین در صورت شناسایی فرد دیگری در محدوده اسکن جلوی نمایشگر نیز همین سناریو تکرار خواهد شد.

اتحادیه کارگری با ابراز نگرانی اعلام کرده که سیستم احراز هویت سامسونگ می‌تواند حریم خصوصی افراد را به شکلی جدی تهدید نماید. به گفته این تشکل، سامسونگ با کارمندان خود همانند مجرمان بالقوه رفتار می‌کند. اما نماینده سامسونگ دیسپلی اعلام کرده که این اقدام با هدف جلوگیری از نشت فناوری انجام می‌شود. بر اساس گزارش وبسایت Business Korea، در حال حاضر سامسونگ به منظور جلوگیری از افشای اسرار تجاری اقداماتی را در نظر گرفته است.

این شرکت سوابق استفاده از کامپیوتر را ذخیره نموده و هنگام دسترسی کارمندان دورکار به شبکه سامسونگ از واترمارک‌های مخصوصی استفاده می‌کند. با این وجود، نشت اطلاعات کماکان روی می‌دهد. در گذشته شعب مختلف سامسونگ از جمله سامسونگ دیسپلی با مشکل نشت اسرار تجاری بدون تائید دست به گریبان بوده‌اند.

سال گذشته یکی از محققین سابق سامسونگ دیسپلی که برای مدت 10 سال در این شرکت فعالیت می‌کرد؛ با سایر محققان کمپانی توطئه نموده و فناوری‌های مرتبط با نمایشگرهای اولد سامسونگ را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده نمایشگر در چین و کره‌جنوبی قرار دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH