گوگل ورژن پایدار اندروید 15 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد

پس از ماه‌ها انتظار و انتشار نسخه‌های پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان و ورژن‌های بتا عمومی اندروید 15 امروز بالاخره گوگل نسخه پایدار این سیستم‌عامل را به‌طور کامل آماده کرده است. اما این نسخه مخصوص کاربران عادی نبوده و صرفا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

گوگل سورس کد اندروید 15 را روی AOSP (پروژه متن باز اندروید) آپلود کرده است؛ اما آپدیت‌ها هنوز آماده نشده‌اند. این وضعیت حتی برای دستگاه‌های پیکسلی نیز صدق می‌کند. به‌روزرسانی ماه سپتامبر که از امروز برای گوشی‌های هوشمند گوگل منتشر شد نیز کماکان بر پایه اندروید 14 بنا شده است.

غول جستجوگر وعده داده که اندروید 15 طی هفته‌های آینده برای دستگاه‌های پیکسلی از جمله خانواده اخیرا معرفی شده پیکسل 9 عرضه خواهد شد. این در حالیست که دستگاه‌های ساخت شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، آنر، iQOO، لنوو، موتورولا، ناتینگ، وان‌پلاس، اوپو، ریلمی، شارپ، سونی، تکنو، ویوو و شیائومی در ماه‌های آینده این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته انتظار می‌رود که اندروید 15 در ماه اکتبر امسال برای دستگاه‌های پیکسل منتشر شود. به‌نظر می‌رسد که گوگل به‌طور ضمنی این موضوع را مورد تائید قرار داده است. در این میان توسعه‌دهندگان می‌توانند کد AOSP را بررسی نموده و کلیه کارهای مورد نظر خود را با آن انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH