سخنگوی صنعت برق: قیمت برق ارزان است و باید اصلاح شود!

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، در اظهاراتی مهم به مصرف بی‌رویه انرژی در کشور، به ویژه در بخش سرمایش، اشاره کرد و بر ضرورت اصلاح ساختار تعرفه‌های برق تاکید نمود.

رجبی مشهدی با ابراز نگرانی از افزایش چشمگیر مصرف کولرهای گازی، خصوصا مدل‌های وارداتی غیر استاندارد، اعلام کرد که این نوع کولرها تا دو برابر کولرهای استاندارد برق مصرف می‌کنند. وی همچنین به آمار تکان‌دهنده‌ای اشاره کرد که نشان می‌دهد میزان مصرف سیستم‌های سرمایشی در کشور به رقمی معادل مصرف یک کشور متوسط مانند مصر رسیده است.

براساس داده‌های جمع‌آوری شده، استفاده از کولرهای گازی در مناطق شمال غرب کشور طی چند سال اخیر رشد بی‌سابقه‌ای داشته و به پنج برابر افزایش یافته است. این در حالی است که در استان‌های جنوبی نیز مصرف برق به اندازه‌ تولید یک نیروگاه هسته‌ای افزایش یافته است.

سخنگوی صنعت برق، علت اصلی ناترازی تولید و مصرف برق را ناترازی اقتصادی دانست و تاکید کرد که درآمدهای صنعت برق با هزینه‌های تولید و سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز همخوانی ندارد. وی تعرفه‌های یارانه‌ای برق برای بخش‌های خانگی و مولد را یکی از دلایل اصلی این ناترازی عنوان کرد! به گفته سخنگوی صنعت برق ظاهرا قیمت برق ارزان است و مردم بیش از حد مصرف می‌کنند و این قیمت باید اصلاح شود.

رجبی مشهدی در پایان سخنان خود بر ضرورت اصلاح ساختار تعرفه‌های برق تاکید کرد و اظهار داشت که اصلاح تعرفه‌ها نقش مهمی در مدیریت مصرف و کاهش فشار بر شبکه برق دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH