نماینده سابق مجلس: تقلب در بازار قطعات خودرو تهدیدی جدی برای جان مردم است!

عبدالناصر درخشان، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس پیشین مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، نسبت به افزایش تقلب در بازار قطعات خودرو، به ویژه روغن و فیلتر روغن، ابراز نگرانی کرد. وی این مسئله را جفایی در حق مردم دانست و خواستار نظارت بیشتر دستگاه‌های نظارتی بر این بازار شد.

درخشان با اشاره به مشاهده مواردی از وجود قطعات تقلبی در خودروهای نو، این مسئله را غیر قابل قبول خواند و تاکید کرد که مشخصات تولیدکنندگان باید ثبت شود تا در صورت تولید قطعات بی‌کیفیت، بتوان بر روی ارتقای کیفیت آن‌ها نظارت داشت.

وی همچنین به خطرات استفاده از قطعات تقلبی، به ویژه در مواردی مانند لنت ترمز و روغن موتور، اشاره کرد و گفت که این قطعات به طور مستقیم با ایمنی خودرو و جان سرنشینان در ارتباط هستند.

درخشان با اشاره به پدیده فروش روغن‌های تقلبی در قوطی‌های اصلی، این مسئله را بسیار خطرناک دانست و خواستار برخورد قاطع با متخلفان شد. وی بر لزوم افزایش نظارت بر بازار قطعات خودرو تاکید کرد و گفت که مردم باید هنگام خرید به نکاتی مانند کد شناسه، نشان استاندارد و برندهای معتبر توجه کنند.

درخشان همچنین به نیاز جامعه به شفافیت در بازار قطعات خودرو اشاره کرد و خواستار درج قیمت تمام شده کالا و کد یکتا برای تشخیص اصالت کالا بر روی قطعات شد. وی این خواسته را “خرید شفاف” نامید و گفت که این امر به کاهش تقلب و افزایش اعتماد مردم کمک خواهد کرد.

درخشان در بخشی از صحبت‌های خود اظهارات جالبی داشت و گفت:‌ ما همه مصرف‌ کننده هستیم. خودرو داریم و همیشه از آن استفاده می‌کنیم. وقتی اعتماد نباشد، نمی‌توانیم متوجه شویم آن کالایی که استفاده می‌کنیم اصلی است یا تقلبی!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH