آئودی Q5 e-tron

قیمت نهایی آئودی Q5 e-tron و هوندا ENS1 در ایران!

معین خودرو، قیمت نهایی آئودی Q5 e-tron را اعلام کرده است. این خودرو الکتریکی در مقایسه با قیمت علی‌الحساب خود، که در زمان ورود به کشور تعیین شده بود، با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شده است؛ به طوری که قیمت نهایی آن حدود ۸۰۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت اولیه است!

در خردادماه سال جاری، قیمت فروش علی‌الحساب آئودی Q5 e-tron در مبادی ورودی ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود. حال که تقریبا سه ماه از آن زمان می‌گذرد، معین خودرو با ارسال پیامک‌هایی به متقاضیان، آن‌ها را از قیمت نهایی این خودرو مطلع کرده است. این کراس اوور جذاب و خوش‌چهره آلمانی اکنون با قیمت ۳.۹۲۳.۷۷۸.۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. آئودی Q5 e-tron تیپ ۴۰ در کنار هوندا ENS1 به عنوان بخشی از محصولات تمام الکتریکی معین خودرو ایرانیان قرار دارد. این خودرو شباهت زیادی به فولکس‌واگن ID.6 دارد، اما از نظر طراحی، ظاهری زیباتر و لوکس‌تر به خود گرفته و در واقع برادر بزرگ‌تر و کشیده‌تر Q4 e-tron محسوب می‌شود که محصول وارداتی نادین خودرو است.

این کراس اوور الکتریکی بر اساس پلتفرم MEB فولکس‌واگن طراحی و تولید شده و در واقع همکاری مشترکی میان شرکت آلمانی و شرکت چینی SAIC است. موتور الکتریکی این خودرو قادر است ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی موتور از طریق یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و بدین ترتیب، عملکردی روان و قدرتمند را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

نسخه ۴۰ کیو۵ ای-ترون به لطف باتری با ظرفیت ۸۳.۴ کیلووات ساعت، قادر است مسافتی در حدود ۶۰۵ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کند. البته این مسافت در صورتی محقق می‌شود که باتری به طور کامل شارژ شده باشد. زمان مورد نیاز برای شارژ این باتری با استفاده از کابل شارژ معمولی و برق خانگی حدود ۱۲ ساعت تخمین زده شده است.

معین خودرو، به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان رسمی محصولات هوندا، مدل ENS1 را به عنوان نخستین محصول تمام الکتریکی این برند به بازار معرفی می‌کند. قیمت فروش علی‌الحساب ENS1 در مبادی ورودی ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بوده و اکنون قیمت نهایی این خودرو نیز مشخص شده است.

با ازسرگیری واردات خودرو به کشور، برندهای جدیدی به لیست واردکنندگان اضافه شده‌اند که یکی از آن‌ها معین خودرو ایرانیان است. مدیران این شرکت سابقه‌ای طولانی در زمینه واردات و عرضه خودروهای خارجی دارند و به همین دلیل، به سراغ برندهای معتبر ژاپنی مانند تویوتا و هوندا و همچنین برند آلمانی آئودی رفته‌اند تا با عرضه مدل‌های محبوب، به تنوع بازار خودروهای کشور کمک کنند. هوندا ENS1 به عنوان جدیدترین محصول وارداتی معین خودرو، به تازگی قیمت نهایی آن اعلام شده است.

طبق اطلاعیه‌های معین خودرو، قیمت هوندا ENS1 برابر با ۲ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان خواهد بود. این خودرو از بدنه‌ای مشابه با کراس اوور جدید HR-V بهره می‌برد و بر اساس پلتفرم e:N Architecture F طراحی و تولید شده است. هوندا ENS1 از یک پیشرانه الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این خودرو به یک گیربکس تک‌مرحله‌ای مجهز است که قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و شتاب صفر تا صد ۷.۶ ثانیه‌ای را به ارمغان می‌آورد. این خودرو برقی وارداتی می‌تواند به سرعتی معادل ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. باتری ۶۸.۶ کیلووات ساعتی این خودرو در صورت شارژ کامل، امکان پیمودن مسافتی در حدود ۵۱۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. زمان لازم برای شارژ باتری تا ۸۰ درصد با استفاده از کابل معمولی و برق خانگی حدود ۹ ساعت و با استفاده از شارژر سریع حدود ۴۰ دقیقه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH