تراشه A18 پرو اپل در تست بنچمارک گیک‌بنچ ناامیدکننده ظاهر شد!

تمامی مدل‌های سری آیفون 16 اپل مجهز به تراشه‌های 3 نانومتری جدید هستند. این دو تراشه تا حد زیادی مشابه یکدیگر بوده و در برخی موارد جزئی با یکدیگر تفاوت دارند. هر دو تراشه A18 و A18 پرو مجهز به پردازنده مرکزی 6 هسته‌ای و موتور پردازش عصبی 16 هسته‌ای هستند.

با این‌حال یکی از تفاوت‌های میان دو نیمه‌هادی به وجود پردازنده گرافیکی 6 هسته‌ای در مدل پرو و GPU با 5 هسته پردازشی در مدل استاندارد مربوط می‌شود. اگرچه گوشی‌های جدید از روز 20 سپتامبر (30 شهریور ماه) به‌صورت عمومی عرضه خواهند شد؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که فردی به یکی از این مدل‌ها دسترسی یافته و تست بنچمارک گیک‌بنچ را بر روی آن اجرا نموده است.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی X با نام جیمز آتکینسون اخیرا یک مدل آیفون با شناسه 17,3 را در پایگاه داده گیک‌بنچ 6 مشاهده کرده است. بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته اکنون می‌دانیم که این شناسه با خانواده آیفون 16 اپل در ارتباط است.

گوشی سری آیفون 16 مشاهده شده در وبسایت بنچمارک در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 3114 و 6666 را کسب کرده است. از آنجا که امسال اپل به استراتژی خود مبنی بر به‌کارگیری تراشه‌های جدید در تمامی مدل‌های آیفون بازگشته است؛ لذا کد دستگاه‌ها احتمالا با سلسله مراتب مدل‌ها مطابقت خواهند داشت. بر اساس این منطق، شناسه 17,3 به گوشی آیفون 16 پرو اشاره دارد.

برای مقایسه بایستی یادآور شد که آیفون 15 با تراشه A16 Bionic طی سال گذشته عرضه شد و در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 2595 و 6651 را کسب کرد. از سوی دیگر آیفون 15 پرو با تراشه قدرتمندتر A17 پرو عرضه شد و در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 2920 و 7447 را به خود اختصاص داد.

یک دستگاه از خانواده آیفون 16 اخیرا در پایگاه داده بنچمارک گیک‌بنچ 6 رویت شده است.

بنابراین در صورت صحت فرضیه فوق، آیفون 16 پرو با بهبود تقریبا 7 درصدی امتیاز تک هسته‌ای و کاهش عجیب عملکرد چند هسته‌ای در تست بنچمارک ظاهر شده است. این اعداد و ارقام با ادعای اپل مطابقت ندارند؛ چرا که به گفته برند آمریکایی، تراشه A18 پرو 15 درصد سریع‌تر از A17 پرو است.

البته بایستی توجه داشت که این امتیازات می‌توانند متعلق به مدل‌های غیر پرو آیفون باشند. در این‌صورت امتیازات فوق، ناامیدکننده به‌نظر نمی‌رسند. بعلاوه اپل می‌تواند گوشی‌های خود را به لحاظ عملکردی بهینه‌سازی نماید. بنابراین این امتیازات حتی در صورت صحت نیز در آینده می‌توانند افزایش پیدا کنند. نهایتا باید یادآور شد که جعل امتیازات گیک‌بنچ کار چندان دشواری نیست. بنابراین این نتایج شاید به هیچ وجه نشان‌دهنده عملکرد آیفون 16 نباشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH