سامسونگ تا 30 درصد نیروی کار خود در برخی واحدها را کاهش می‌دهد

اوایل وقت دیروز اعلام شد که شاخه هندی سامسونگ در بحبوحه اعتصاب کارگران قصد دارد تا بیش از 10 درصد نیروی کار مدیریتی خود را اخراج نماید. این تصمیم با توجه به کاهش میزان تقاضا از جانب مصرف‌کنندگان اتخاذ شده است.

متاسفانه برای کارمندان سامسونگ در سایر مناطق جهان نیز اخبار ناگواری منتشر شده است. بر اساس گزارش جدید خبرگزاری رویترز، سامسونگ الکترونیکس به شرکت‌های تابعه خود در مناطق آمریکا، اروپا، آسیا و آفریقا دستور داده تا حداکثر 15 درصد کارکنان بازاریابی و حداکثر 30 درصد کارکنان اداری را تا پایان سال جاری میلادی اخراج نمایند.

سامسونگ برای کاهش تعداد نیروی کار خود در کره‌جنوبی هیچ تصمیمی نگرفته است؛ چرا که این موضوع یک مسئله حساس سیاسی قلمداد می‌شود. بر اساس گزارش‌ها فرمان جهانی برای کاهش تعداد شاغلین حدودا 3 هفته قبل صادر شده است.

غول کره‌ای با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که این تغییرات امری معمول بوده و با هدف بهبود بهره‌وری اعمال می‌شوند. همچنین سامسونگ خاطرنشان کرده که تعداد کارمندان واحدهای تولیدی خود را کاهش نمی‌دهد.

بر اساس گزارش‌های مختلف، سامسونگ با کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان خود در عرصه جهانی دوران ناخوشایندی را پشت سر می‌گذارد. کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند کمپانی با رقابتی سخت از سوی شرکت‌های اپل و هواوی مواجه شده است.

همچنین در سال گذشته، سودآوری کسب‌وکار تراشه‌های سامسونگ به کمترین حد طی مدت 15 سال گذشته رسید. این کسب‌وکار با رقابتی جدی از سوی برندهای TSMCو SK Hynix مواجه شده و پس از یک دوره رکود شدید در مسیر بهبود اوضاع حرکت می‌کند. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر می‌توانند به‌عنوان دلایل تعدیل نیروی کار سامسونگ قلمداد شوند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH