نتایج تست بنچمارک تراشه Dimensity 9400 مدیاتک منتشر شد

روند انتشار شایعات درباره پردازنده‌های پرچمدار آینده کماکان رو به افزایش است. پس از افشای نتایج تست بنچمارک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام اکنون تراشه Dimensity 9400 ساخت شرکت مدیاتک در پایگاه داده گیک‌بنچ ظاهر شده است.

با این‌حال این‌بار شاهد اجرای تست سنتی CPU نیستیم؛ بلکه امتیاز بنچمارک هوش مصنوعی بر روی پلتفرم گیک‌بنچ منتشر شده است. نتایج تست نشان می‌دهند که تراشه Dimensity 9400 در تست‌های عملکردی Half Precision، Single Precision و Quantized به‌ترتیب امتیازات 1501، 1906 و 1793 را کسب کرده است.

از آنجا که بنچمارک هوش مصنوعی گیک‌بنچ یک ابزار جدید به‌شمار می‌رود؛ لذا برای مقایسه این نتایج با رقبایی مانند اسنپدراگون 8 نسل 4 داده‌های کافی در دسترس نیست. نکته قابل توجه اینکه نتایج تست بنچمارک وجود پیکره‌بندی 8 هسته‌ای برای CPU تراشه Dimensity 9400 را مورد تائید قرار می‌دهد.

پیکره‌بندی CPU دارای طراحی 3 خوشه‌ای بوده و از 1 هسته پرقدرت کورتکس X5 با فرکانس 3.63 گیگاهرتز، 3 هسته کورتکس X4 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز برای دستیابی به قدرت بیش‌تر و 4 هسته کورتکس A725 با فرکانس 2.1 گیگاهرتز برای انجام کارهای روزمره تشکیل شده است.

در نگاه نخست، حداکثر فرکانس 3.63 گیگاهرتز برای تراشه Dimensity 9400 در مقایسه با سایر رقبا بسیار ضعیف به‌نظر می‌رسد. بر اساس شایعات، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 با حداکثر سرعت 4.32 گیگاهرتز فعالیت نموده و ظاهرا بیشینه سرعت تراشه‌های سری A18 اپل نیز به 4.04 گیگاهرتز می‌رسد.

با این‌حال اطلاعات پیش‌تر فاش شده نشان می‌دهند که تراشه جدید مدیاتک با 30 درصد بهبود عملکرد، 35 درصد بازدهی انرژی بهتر و 40 درصد عملکرد بهتر در زمینه هوش مصنوعی روانه بازار می‌شود. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا چنین پیشرفت‌هایی برای رقابت پایاپای با تولیدات کوالکام و اپل کفایت خواهند کرد یا خیر. برای پاسخ به این سوال کماکان بایستی منتظر بمانیم.

انتظار می‌رود که نخستین گوشی هوشمند با تراشه Dimensity 9400 در اوایل ماه اکتبر روانه بازار شود؛ لذا کاربران برای دسترسی به این تراشه جدید لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانند. بر اساس شایعات سری ویوو X200 برای نخستین بار از تراشه پرچمدار جدید مدیاتک بهره‌برداری خواهد کرد. در ادامه سری اوپو فایند ایکس 8 نیز احتمالا با همین نیمه‌هادی به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH