معرفی چند روش برای کاهش مصرف اینترنت همراه گوشی در دستگاه‌های اندرویدی

ما در این مطلب به سراغ چند راهکار جالب برای کم کردن و محدودسازی مصرف اینترنت گوشی در دستگاه‌های اندرویدی رفته‌ایم و قصد داریم نحوه انجام این کار را به شما توضیح دهیم. کاربران اندرویدی گاهی وقت‌ها برای اتصال به اینترنت باید از اینترنت همراه استفاده کنند. ما معمولا برای دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف و یا استفاده از مرورگرها نیاز به اینترنت داریم.

همچنین باید برای دانلود موسیقی‌ها نیز از اینترنت همراه استفاده کنید مگر اینکه بخواهید در مکان خاصی از وای فای کمک بگیرید. اما آیا تا به حال متوجه این موضوع شده‌اید که دستگاه اندرویدی شما بیش از اندازه اینترنت همراه مصرف می‌کند؟ اگر تجربه مواجه شدن با چنین چیزی را داشته‌اید، اصلا نگران نباشید. چرا که به راحتی می‌توانید با استفاده از چند راهکاری که در این مطلب به آنها بپردازیم مصرف اینترنت موبایل دستگاه اندرویدی خود را محدود کنید.

مصرف بیش از اندازه اینترنت همراه می‌تواند برای بسیاری از کاربران امری نگران کننده باشد و هزینه بالایی را نیز برای افراد فراهم کند. اما راهکارهای متنوعی برای محدود سازی مصرف اینترنت پیشنهاد می‌شود، فعال‌سازی Use Data Saver ، غیر فعال کردن Background Data Usage یا مصرف دیتا در پس‌زمینه، استفاده از وای‌فای در مواقع نیاز و… همگی در اینجا مفید هستند.

همچنین خوب است بدانید که برخی از فروشگاه‌ها به صورت خودکار نسخه جدید بسیاری از برنامه‌ها را دانلود و روی دستگاه شما نصب می‌کنند. پس بهتر است که حواستان به این موضوع نیز باشد و نگذارید مصرف اینترنت دستگاهتان بی‌دلیل افزایش یابد. در هر صورت بیایید در ادامه به سراغ بررسی این ترفندها برویم.

محدودسازی مصرف اینترنت موبایل در دستگاه‌های اندرویدی

ایجاد محدودیت برای مصرف اینترنت

یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش مصرف اینترنت در دستگاه اندرویدیتان این است که یک محدودیت برای مصرف ایجاد کنید. این ویژگی بسیار کاربردی است و تمامی کاربران اندرویدی می‌تواند برای کاهش مصرف اینترنت خود از آن استفاده کنند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از گوشی‌های اندرویدی دو سیم کارت مصرف اینترنت همراه خود را کمتر کنید. ما در ادامه نحوه انجام این کار را در چند مرحله برایتان توضیح دادیم:

این مطلب را نیز بخوانید: اسپلیت اسکرین یا قابلیت تقسیم صفحه چیست و چرا گاهی وقت‌ها در اندروید کار نمی‌کند؟

مرحله 1: در ابتدا باید وارد برنامه تنظیمات در گوشی اندرویدی خود شوید و سپس به گام دوم مراجعه فرمایید.

مرحله 2: در اینجا روی گزینه Network and Internet ضربه بزنید.

مرحله 3: حالا Mobile Network را انتخاب کنید.

مرحله 4: سپس روی Data Warning & Limit ضربه بزنید.

مرحله 5: حالا روی دکمه کنار Set Data Limit ضربه بزنید تا این قابلیت فعال شده و محدودیتی برای مصرف اینترنت همراه شما در نظر گرفته شود.

مرحله 6: در نهایت روی اوکی بزنید تا تغییرات ذخیره شوند.

مرحله 7: حالا روی Data Limit کلیک کنید.

مرحله 8: در این بخش میزان محدودیتی را که می‌خواهید برای مصرف اینترنت داشته باشید، تایپ کنید. همچنین می‌توانید بین مگابایت و گیگابایت بر حسب نیازتان یک کدام را انتخاب کنید.

مرحله 9: در نهایت روی Set بزنید تا محدودیت مورد نظر شما در این بخش تایید شود. اکنون شما توانستید محدودیت خاصی را برای مصرف اینترنت همراه روی گوشی اندرویدی خود اعمال کنید پس بدون شک می‌توانید در مصرف اینترنت و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

استفاده از حالت ذخیره داده

همانطور که از نام این ویژگی نیز پیداست، حالت ذخیره داده در گوشی اندرویدی به شما کمک می‌کند تا در مصرف اینترنت موبایل صرفه‌جویی کرده و هنگامی که در مرورگر خود به دنبال یافتن مطلب خاصی هستید و یا در اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام جستجو می‌کنید، در مصرف اینترنت محدودیت داشته باشید. این قابلیت از برخی از برنامه‌ها برای ارسال و یا دریافت اطلاعات در پس زمینه نیز جلوگیری می‌کند در نتیجه اینترنت کمتری مصرف خواهد شد. همچنین می‌توانید با استفاده از آن به وای فای متصل شوید و در هنگام استفاده از برخی از برنامه‌ها از مصرف ناگهانی اینترنت جلوگیری کنید.

ما در ادامه نحوه فعال‌سازی حالت ذخیره داده را در دستگاه اندرویدی برای شما ارائه کردیم، با ما همراه باشید:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات در گوشی اندرویدی خود شوید و سپس به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: سپس روی گزینه Network and Internet ضربه بزنید.

مرحله 3: در این مرحله باید به پایین اسکرول کنید و گزینه Data Saver را بیابید سپس روی این گزینه ضربه بزنید.

مرحله 4: حالا روی دکمه کنار Use Data Saver ضربه بزنید تا این گزینه یعنی ذخیره داده فعال شود.

اکنون می‌توانید در این بخش در بالا سمت راست آیکون ذخیره داده را نیز مشاهده کنید.

مرحله 5: برای جلوگیری از وجود محدودیت در مصرف اینترنت در برخی از برنامه‌ها، روی گزینه Unrestricted Apps ضربه بزنید.

مرحله 6: در این مرحله باید دکمه کنار برنامه‌هایی را که می‌خواهید به صورت غیر محدود از اینترنت موبایل استفاده کنند، لمس کنید.

غیر فعال کردن مصرف اینترنت برنامه‌های مختلف در پس زمینه

آیا می‌دانستید که برخی از برنامه‌ها در پس زمینه نیز اینترنت مصرف می‌کنند؟ همین امر باعث می‌شود که با افزایش اینترنت موبایل در دستگاه اندرویدی خود روبرو باشید و هزینه‌های جانبی فراوانی را نیز بپردازید. اما شما می‌توانید با استفاده از راهکارهایی که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم حجم اینترنت مصرفی خود را برای برخی از برنامه‌ها کاهش دهید. اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ، فیسبوک و اینستاگرام باید محتوای جدیدتر را به شما نشان دهند در نتیجه در پس زمینه اینترنت مصرف می‌کنند. بیاید در ادامه به سراغ کاهش مصرف اینترنت در پس زمینه برای برخی از برنامه‌های خاص در گوشی‌های اندرویدی برویم:

مرحله 1: در ابتدا روی آیکون برنامه مورد نظر خودتان در گوشی اندرویدی به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید.

مرحله 2: سپس روی حرف i ضربه بزنید تا وارد بخش اطلاعات برنامه مورد نظر شوید. سپس به گام بعدی مراجعه فرمایید.

مرحله 3: حالا از منوی اطلاعات برنامه به پایین اسکرول کنید تا گزینه Mobile Data & Wi-Fi را مشاهده کنید سپس روی این گزینه ضربه بزنید.

مرحله 4: در این مرحله روی دکمه کنار Background Data ضربه بزنید تا این قابلیت غیر فعال شده و اینترنت کمتری در پس زمینه استفاده شود.

اگر هم اکنون از حالت ذخیره داده در دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید ویژگی Unrestricted Data Usage را نیز برای برخی از برنامه‌های خاص در گوشی اندرویدی خود فعال کنید.

استفاده از وای فای مکان‌های مختلف در مواقع ضروری

اگرچه شما باید برای استفاده از اینترنت در محیطی بیرون از خانه، دانشگاه و یا خوابگاه از اینترنت همراه استفاده کنید، این امر برای محیط‌هایی که از وای فای استفاده می‌کنند کاملاً برعکس است و شما می‌توانید در مواقعی که فایل‌های پر حجمی برای دانلود و یا آپلود در اختیار دارید، از وای فای کمک بگیرید. شما همچنین می‌توانید در کافه و یا محیط‌های عمومی به وای فای متصل شوید. این روش بسیار مناسبی برای کاهش و محدودسازی مصرف اینترنت موبایل در گوشی اندرویدی شما است.

غیر فعال کردن آپدیت‌های خودکار برنامه‌ها

در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم که با مراجعه به برخی از فروشگاه‌ها آپدیت خودکار برنامه‌ها را غیر فعال کنید. بنابراین در این بخش باید به دنبال برنامه‌ای بگردید که بخش شاخصی از اینترنت همراه را مصرف می‌کند. اگرچه این آپدیت‌ها در پس زمینه انجام می‌شوند و ممکن است از آنها بی‌خبر باشید اما بهتر است که هر از چند گاهی به این فروشگاه‌ها مراجعه کرده و ویژگی آپدیت خودکار را غیر فعال کنید. این روش بسیار موثری برای کاهش مصرف اینترنت همراه در گوشی اندرویدی شماست. ما در ادامه در چند مرحله نحوه انجام این کار را برای شما توضیح داده‌ایم:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات در گوشی اندرویدی خود شوید و سپس به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: حالا به پایین اسکرول کنید و روی System Updates ضربه بزنید.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

مرحله 3: در این مرحله دکمه کنار Smart Updates را بفشارید تا این قابلیت فعال سازی شود.

این ویژگی به شما کمک می‌کند تا تنها در وقت‌هایی که با گوشی اندرویدی خود به وای فای متصل شده‌اید، نسبت به آپدیت کردن برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف اقدام کنید. پس دیگر هیچ برنامه‌ای بدون اجازه شما با اینترنت موبایل آپدیت نخواهند شد و میزان مصرف اینترنتتان نیز کاهش پیدا خواهد کرد. ما در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما ارائه کردیم:

مرحله 1: در ابتدا برنامه گوگل پلی استور را در گوشی اندرویدی خود باز کنید و وارد فروشگاه شوید.

مرحله 2: سپس روی آیکون پروفایل خود در بالا سمت راست ضربه بزنید.

مرحله 3: در این مرحله باید Settings یا تنظیمات را از لیست گزینه‌ها انتخاب کنید.

مرحله 4: حالا روی گزینه Network Preferences ضربه بزنید.

مرحله 5: سپس گزینه Auto Update Apps را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید. حالا به گام بعدی مراجعه کنید.

مرحله 6: در این بخش باید گزینه Over Wi-Fi Only یا Don’t Auto-Update Apps را انتخاب کنید که ما به شما توصیه می‌کنیم تا گزینه Over Wi-Fi Only را انتخاب کنید، چرا که در این صورت هر وقت به وای فای متصل باشید گوشی اندرویدی شما به صورت خودکار می‌تواند نسخه‌های جدید برنامه‌ها را آپدیت کرده و آپدیت آنها را اجرا کند.

شما همچنین می‌توانید App Downloads and Auto-Play Videos را انتخاب کنید تا گوشی اندرویدی شما در میزان مصرف اینترنت با کاهش قابل توجه‌ای روبرو باشد.

نحوه بررسی مصرف اینترنت همراه در گوشی اندرویدی

اکثر دستگاه‌های اندرویدی

در بخش بالا ترفندهای بسیاری را برای شما ارائه کردیم که با استفاده از آنها می‌توانستید مصرف اینترنت همراه را در گوشی اندرویدی خود کاهش دهید. اما نکته مهم‌تر این است که باید ببینید گوشی اندرویدی شما تا چه میزان اینترنت استفاده می‌کند و آیا مصرف اینترنت دستگاهتان بالاست یا خیر. بنابراین به راحتی می‌توانید مصرف اینترنت را کنترل کنید.

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات در گوشی اندرویدی خود شوید و سپس به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: سپس گزینه Network and Internet را انتخاب کنید.

مرحله 3: در اینجا باید روی Internet ضربه بزنید و سپس به مرحله چهارم مراجعه کنید.

مرحله 4: حالا روی آیکون تنظیمات در کنار نام اپراتور شبکه اینترنت موبایلتان ضربه بزنید.

مرحله 5: سپس گزینه App Data Usage را انتخاب کنید تا تمام اطلاعات موجود در این بخش را مشاهده کنید.

بررسی مصرف اینترنت در دستگاه‌های سامسونگ

شما می‌توانید برای بررسی مصرف اینترنت همراه در دستگاه‌های سامسونگ از مراحلی که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم استفاده کنید:

مرحله 1: در ابتدا روی تنظیمات در برنامه سامسونگ ضربه بزنید و وارد برنامه شوید.

مرحله 2: سپس گزینه Connections را انتخاب کنید.

مرحله 3: در این مرحله باید Data Usage را انتخاب کنید.

مرحله 4: حالا روی گزینه Mobile Data Usage ضربه بزنید تا مشاهده کنید که تا چه مقدار اینترنت مصرف کردید.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مطلب تمام ترفندهایی را که برای کاهش مصرف اینترنت موبایل در گوشی‌های اندروید به آنها نیاز دارید برای شما ارائه کنیم. این راهکارها به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید که چرا دستگاه اندرویدی شما بیش از اندازه اینترنت مصرف می‌کند. اگر به وای فای دسترسی نداشته باشید اینترنت همراه تنها انتخاب شما برای استفاده از برنامه‌های دستگاه هوشمند، مرورگرها و استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف برای برقراری ارتباط خواهد بود.

شما می‌توانید میزان مصرف اینترنت همراه را کاهش داده و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. راهکارهای متنوعی برای محدود سازی مصرف اینترنت پیشنهاد می‌شود، فعال‌سازی Use Data Saver، غیر فعال کردن Background Data Usage یا مصرف دیتا در پس‌زمینه، استفاده از وای‌فای در مواقع نیاز و… همگی در اینجا مفید هستند.

همچنین خوب است بدانید که برخی از فروشگاه‌ها مانند فروشگاه گوگل پلی استور به صورت خودکار نسخه جدید بسیاری از برنامه‌ها را دانلود و روی دستگاه شما نصب می‌کنند، بدون آنکه چیزی از آن بدانید! پس بهتر است که حواستان به این موضوع نیز باشد و نگذارید مصرف اینترنت دستگاهتان بی‌دلیل افزایش یابد. در هر صورت برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع به مقاله مراجعه فرمایید.

در نهایت به پایان این مطلب رسیدیم، از اینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم! امیدواریم که راهکارهای داده شده برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها میزان مصرف اینترنت همراه را در گوشی اندرویدی خود کاهش دهید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH