اپل هزینه تعویض باتری سری آیفون 16 پرو را 20 درصد افزایش داد

صفحه تعمیر و سرویس آیفون‌های اپل نشان می‌دهد که این شرکت بار دیگر هزینه تعویض باتری دستگاه‌های سری آیفون 16 را افزایش داده است. بر اساس اعلام این صفحه، هزینه تعویض باتری آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس اخیرا به 119 دلار رسیده است. این رقم در مقایسه با هزینه 99 دلاری تعویض باتری سری آیفون 15 پرو طی سال گذشته از جهش 20 دلاری یا تقریبا 20 درصدی حکایت دارد.

چنان‌چه کاربران دارای اشتراک +AppleCare بوده و ظرفیت باتری آیفون آنها به کمتر از 80 درصد میزان اولیه خود رسیده باشد؛ در این‌صورت بدون پرداخت هزینه اضافی می‌توانند نسبت به تعویض آن اقدام نمایند. با این‌حال کاربران فاقد اشتراک +AppleCare نیز با پرداخت هزینه می‌توانند باتری آیفون خود را تعویض کنند.

افزایش هزینه تعویض باتری برای گوشی‌های سری آیفون 16 پرو احتمالا از چند عامل مختلف ناشی می‌شود. تصاویر لو رفته از منابع مختلف نشان می‌دهند که باتری گوشی‌های سری آیفون 16 دارای یک کیس فلزی هستند. استفاده از چنین کیسی برای باتری گوشی‌های هوشمند سابقه چندانی ندارد. بر اساس گزارش‌ها این کیس به بهبود مدیریت حرارتی کمک کرده و به‌طور بالقوه طول عمر باتری را نیز افزایش می‌دهد.

بعلاوه اپل به منظور دسترسی و تعویض آسان‌تر باتری، طراحی داخلی سری آیفون 16 را تغییر داده است. ظاهرا این‌کار با هدف مطابقت با قانون جدید اتحادیه اروپا انجام شده است. این قانون، شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند را ملزم می‌کند که تا ماه ژوئن 2025 امکان تعویض باتری توسط کاربران با استفاده از ابزارهای معمول را فراهم نمایند. این موضوع احتمالا موجب شده تا اپل برای بازطراحی داخلی آیفون‌های خود مبلغ قابل‌توجهی را سرمایه‌گذاری کند.

سری آیفون 16 پرو

البته این نخستین بار نیست که اپل هزینه تعویض باتری آیفون‌های خود را افزایش می‌دهد. اپل در زمان عرضه سری آیفون 14 هزینه تعویض باتری گوشی‌های خود را از 69 به 99 دلار افزایش داد. این افزایش قیمت صرفا شامل حال گوشی‌های جدید سری آیفون 14 نشد؛ چرا که برند آمریکایی هزینه تعویض باتری آیفون‌های قدیمی‌تر خود را از 69 به 89 دلار افزایش داد.

در حال حاضر هزینه تعویض باتری گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس برابر با 99 دلار است. این مبلغ برای تمامی مدل‌های سری آیفون 15 و آیفون 14 نیز معتبر است. نهایتا هزینه تعویض باتری برای مدل‌های چهارگانه سری آیفون 13 نیز برابر با 89 دلار خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH