مدل‌های جدید مک‌بوک اپل با تراشه M4 طی ماه آینده معرفی خواهند شد

شرکت اپل پس از معرفی سری آیفون 16 توجه خود را به سوی مدل‌های آینده مک‌بوک معطوف نموده است. بر اساس شایعات، رویداد معرفی این دستگاه‌ها برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی‌ شده است.

رویداد ماه سپتامبر اپل تا حد زیادی بر اکوسیستم روبه رشد کمپانی و پیشرفت‌های هوش مصنوعی با Apple Intelligence تمرکز داشت؛ اما مدل‌های جدید مک و آیپد جزو غایبان بزرگ این مراسم بودند. مارک گورمن؛ دست‌اندرکار حوزه صنعت ادعا کرده که رویداد ماه اکتبر اپل با محوریت معرفی دستگاه‌های مک مجهز به تراشه M4 برگزار خواهد شد.

این مجموعه نویدبخش یک جهش عملکردی نسبت به مدل‌های نسل قبلی با تراشه M3 بوده و احتمالا شامل مدل‌های زیر خواهد بود.

اولین دستگاه، مدل جدید و رده پایین مک‌بوک پرو 14 اینچی با تراشه M4 و شناسه J604 است. دستگاه‌های دوم و سوم، مدل‌های جدید و رده بالا مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی با شناسه‌های J614 و J616 بوده و هر کدام از آنها با دو تراشه مختلف سری M4 پرو روانه بازار می‌شوند.

مدل جدید آیمک با تراشه M4 دارای شناسه J623 بوده و نسخه بازطراحی شده و کوچک‌تر مک مینی با تراشه‌های M4 و M4 پرو نیز از شناسه J773 استفاده می‌کند. به گفته مارک گورمن نقل و انتقال اکثر مدل‌های جدید مک (به استثنای برخی مدل‌های رده بالاتر مک‌بوک پرو و مک مینی با تراشه M4 پرو) از کارخانه‌ها پیش‌تر آغاز شده و این دستگاه‌ها هم‌اکنون آماده عرضه هستند.

همچنین آقای گورمن مدعی شده که اپل به احتمال فراوان منتظر است تا تمامی مدل‌های جدید مک به‌طور همزمان آماده عرضه شوند. دستگاه‌های مک‌بوک ایر با تراشه M4 و شناسه‌های J713 و J715 احتمالا در سه ماهه نخست سال 2025 عرضه خواهند شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مدل جدید مک استودیو با شناسه J575 تا اواسط سال 2025 به بازار عرضه می‌شود. مک پرو با شناسه J704 نیز تا پیش از پایان سال 2025 روانه بازار خواهد شد.

عدم عرضه مک‌بوک ایر با تراشه M4 در آینده نزدیک احتمالا برخی طرفداران را ناامید خواهد کرد؛ چرا که طراحی بدون فن این محصول کماکان یک انتخاب محبوب برای کاربران محسوب می‌شود. گرایش اپل به سوی تراشه‌های بومی خود کیفیت خدمات کامپیوتری این شرکت را به میزان قابل‌توجهی ارتقاء داده است. در مقطعی از زمان، کامپیوترهای اپل به‌دلیل استفاده از سخت‌افزارهای نه‌چندان قدرتمند و قیمت‌گذاری بالا خود مورد تمسخر قرار می‌گرفتند؛ اما اکنون این دستگاه‌ها به رقبای سرسختی در بازار تبدیل شده‌اند.

تمرکز دستگاه‌های دسکتاپی جدید بر مقوله هوش مصنوعی نشان‌دهنده تعهد اپل به پیشرفت در این زمینه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH