راهکار جدید برای حل ارور Invalid MMI Code یا مشکل اتصال در اندروید

ما در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه به رفع «مشکل اتصال (Connection problem) یا کد MMI نامعتبر (invalid MMI code)» اقدام کنید و دلایل بروز این امر را نیز برای شما توضیح خواهیم داد. خیلی وقت‌ها در هنگام شماره گرفتن با گوشی اندرویدی خود متوجه این ارورها می‌شوید.

دلایل زیادی برای به وجود آمدن این مشکل وجود دارد  ترفندهای بسیاری نیز برای حل آن ارائه شده و بسیاری از کاربران اعلام کردند که این ترفندها همگی مفید و کاربردی هستند و می‌توانند «مشکل اتصال (Connection problem) یا کد MMI نامعتبر (invalid MMI code)» را رفع کنند.

از ایجاد مشکل در گوشی گرفته تا وجود اختلالاتی در سیم کارت دوم و یافتن یک برنامه مخرب در دستگاه همگی باعث می‌شوند که در هنگام شماره‌گیری با گوشی اندرویدی خود با این ارور روبرو شوید. گاهی وقت‌ها نیز افراد اشاره کردند که تنظیمات شبکه اشتباه می‌توانند منجر به بروز این مشکل شود.

مهم نیست که این مشکل به چه دلایلی رخ داده است چرا که مهم‌تر از آن این است که باید به دنبال ترفندهای بسیار کاربردی و یافتن راه حل‌ها باشید. پس اگر گاهی وقت‌ها نیز در هنگام شماره گیری با این ارور روبرو می‌شوید ما در ادامه به شما یاد می‌دهیم که چگونه این مشکل را با استفاده از چندین ترفند حل کنید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

رفع «مشکل اتصال (Connection problem) یا کد MMI نامعتبر (invalid MMI code)»

فعال و غیر فعال کردن حالت هواپیما در گوشی اندرویدی

یکی از اولین ترفندهایی که باید برای رفع «مشکل اتصال (Connection problem) یا کد MMI نامعتبر (invalid MMI code)» از آن استفاده کنید فعال و غیر فعال سازی حالت هواپیما در گوشی اندرویدی شماست. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم این ارور معمولا به خاطر وجود مشکلاتی در اتصال و شبکه به وجود می‌آید پس می‌توانید با خاموش و روشن کردن حالت هواپیما شروعی دوباره را برای سیم کارت و اتصال به ارمغان بیاورید.

پس ارزشش را دارد که یک بار از این روش استفاده کرده و سپس بررسی کنید و ببینید که آیا این مشکل حل شده است یا خیر. اگر در نهایت متوجه شدید که در هنگام شماره گرفتن باز هم با این ارور مواجه می‌شوید احتمالا بهتر است که این بار به سراغ راهکارهای بعدی که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم بروید.

اضافه کردن یک کاما در انتهای کد

اگر روش بالا برای شما مفید نبود و نتوانستید با استفاده از آن «مشکل اتصال (Connection problem) یا کد MMI نامعتبر (invalid MMI code)» را حل کنید، احتمالاً بتوانید با اضافه کردن یک کاما در انتهای کد به رفع این مشکل بپردازید.

چرا که در اکثر مواقع افراد اظهار داشتند که با این روش مشکلشان حل شده است. برای مثال اگر به شماره‌گیری *#0589# می‌پردازید، در هنگام شماره گرفتن در انتهای کد یک کاما اضافه کنید، یعنی باید چنین شماره‌ای  *#0589#, را وارد کنید. اکنون احتمالا مشکل شما حل شده باشد اما اگر می‌بینید که این ارور همچنان وجود دارد باید سیم کارت‌ دیگر خود را خاموش کنید. ما این روش را در ادامه برایتان توضیح دادیم.

خاموش کردن سیم کارت دیگر

چنین ارورهایی در گوشی‌های اندرویدی دو سیم کارت کاملا طبیعی هستند و کاربران زیادی در هنگام شماره گرفتن این کدها با آنها روبرو می‌شوند. برای خاموش کردن سیم کارت دوم خود می‌توانید از مراحلی که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم کمک بگیرید:

مرحله 1: در ابتدا وارد تنظیمات برنامه شوید و سپس روی Connections ضربه بزنید. اکنون باید به مرحله دوم مراجعه کنید.

مرحله 2: حالا گزینه SIM manager را انتخاب کنید و سپس دکمه کنار سیم کارتی که زیاد از آن استفاده نمی‌کنید را بفشارید تا آن سیم کارت را غیرفعال کنید. در نهایت روی Turn off ضربه بزنید تا این تغییرات ذخیره شوند.

امیدواریم که با این روش توانسته باشید مشکل دریافت ارور اتصال را در هنگام شماره گرفتن حل کنید اما اگر باز هم متوجه شدید که این مشکل همچنان وجود دارد باید از روشی که در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم کمک بگیرید.

این مطالب را نیز بخوانید:

تنظیم حالت شبکه خودکار

دستگاه‌های اندرویدی و انواع حالت‌های شبکه مجهز شدند و شما می‌توانید بر حسب نوع اینترنت و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید یکی از این حالت‌های شبکه را انتخاب کنید. همین امر نیز ممکن است منجر به ایجاد ارور در هنگام شماره گرفتن شود. به عنوان راهکار به شما توصیه می‌کنیم که با مراجعه به تنظیمات حالت شبکه دستگاه اندرویدی خود را روی حالت خودکار تنظیم کنید. برای انجام این کار مراحل مختلفی وجود دارد که ما در ادامه به بررسی آنها پرداختیم:

مرحله 1: در ابتدا برنامه تنظیمات را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید و سپس وارد بخش Connections شوید پس از آن روی گزینه Mobile networks ضربه بزنید در نهایت به مرحله دوم بروید.

مرحله 2: در اینجا باید روی Network mode ضربه بزنید پس از آن گزینه 5G/LTE/3G/2G (auto connect) را انتخاب کنید.

حالا بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل شماره گرفتن در دستگاه اندرویدی شما حل شده است یا خیر. اگر نتوانستید که این مشکل را در دستگاه حل کنید اصلاً نگران نباشید چرا که ما در ادامه ترفندهای مفیدتری را برایتان ارائه کردیم که می‌توانید با آنها مشکل اتصال را در سیم کارت رفع کنیم.

روشن کردن SMS به جای IMS

فعال کردن SMS به جای IMS به گوشی اندرویدی شما امکان می‌دهد تا به راحتی و با در اختیار داشتن شبکه آی‌پی پیام‌های کوتاه را دریافت و یا ارسال کند. با این روش ناسازگاری دستگاه نیز حل می‌شود و دیگر ارور اتصال یا invalid MMI code را دریافت نخواهید کرد. برای انجام این کار چند مرحله وجود دارد که ما در ادامه این مطلب به آنها می‌پردازیم:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تلفن در گوشی اندرویدی خود شوید و سپس کد *#*#4636#*#* را شماره‌گیری کنید تا منوی جدیدی برایتان باز شود.

نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که این کد می‌تواند با توجه به نوع گوشی و سازنده آن در دستگاه‌ها متفاوت باشد.

مرحله 2: اکنون باید Phone information را انتخاب کنید و سپس روی Run Ping Test ضربه بزنید و در نهایت به مرحله سوم بروید.

مرحله 3: حالا به دنبال گزینه Turn Off Radio بگردید و روی آن ضربه بزنید و در نهایت گزینه Turn on SMS Over IMS را انتخاب کنید. حالا SMS به جای IMS فعال می‌شود، پس سعی کنید که یک بار به شماره گرفتن اقدام کنید و ببینید که مشکل دستگاه حل شده است یا خیر.

برای شروع باید یک بار دستگاه را ریستارت کنید و در نهایت به شماره گرفتن کد دلخواهتان اقدام کنید. اگر این مشکل حل نشد از راهکاری که در ادامه برایتان ارائه کرده‌ایم استفاده کنید.

توجه به زمان ‌و تاریخ نادرست

خیلی وقت‌ها زمان و تاریخ نادرست در دستگاه‌های اندرویدی باعث می‌شوند که در هنگام شماره‌گیری با مشکل روبرو شوید. برای اینکه بتوانید از این مشکل جلوگیری کنید باید یک بار به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و تاریخ و زمان دقیقی را برای دستگاه تنظیم کنید. نحوه انجام این کار در ادامه قرار گرفته است:

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید و سپس وارد بخش General Management شوید. سپس روی Date and time ضربه بزنید و به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: در اینجا باید گزینه Automatic date and time را فعال کنید. حالا بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

استفاده کردن از قابلیت Safe Mode

ممکن است برنامه‌های شخص ثالثی که روی دستگاه اندرویدی خود نصب کرده‌اید منجر به مشکلاتی در ارتباطات و شبکه شده و ارور invalid MMI code روی دستگاه ظاهر شود. شما می‌توانید از قابلیت Safe Mode در گوشی استفاده کنید و سپس بررسی کنید و ببینید که مشکل حل شده است یا خیر.

برای اینکه بتوانید از این قابلیت در دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید باید با استفاده از مراحلی که در ادامه برایتان ذکر می‌کنیم آن را فعال کنید:

مرحله 1: در ابتدا روی دکمه پاور نگه داشته و ضربه بزنید تا زمانی که منوی پاور روی صفحه ظاهر شود. حالا به مرحله بعدی مراجعه کنید.

مرحله 2: حالا روی آیکون Power off به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید و سپس روی تیک سبز بزنید تا دستگاه وارد حالت سیف مود شود.

در این هنگام که دستگاه در سیف مود قرار گرفت سعی کنید یک کد را شماره‌گیری کنید. اگر در هنگام شماره‌گیری با هیچ خطایی روبرو نشدید بنابراین نتیجه خواهیم گرفت که مشکل از یکی از برنامه‌های شخص ثالثی است که روی دستگاه نصب شده‌اند. این برنامه‌ها احتمالاً مشکلاتی را برای دستگاه به وجود آوردند برای همین است که نمی‌توانید در هنگام شماره گیری به راحتی این کار انجام دهید. راه حل مهم در اینجا این است که این برنامه‌ها را شناسایی و از دستگاه پاک کنید تا ارور اتصال برطرف شود. در نهایت بررسی کنید و ببینید که مشکل حل شده است یا خیر.

این مطالب را نیز بخوانید:

ریست کردن تنظیمات شبکه در دستگاه اندرویدی

اگر به این مرحله یعنی ریست کردن تنظیمات شبکه رسیده‌اید این امر به آن معناست که هیچ کدام از روش‌های بالا برای شما مفید و کاربردی واقع نشدند و با استفاده از آنها نتوانستید ارور اتصال شبکه را حل کنید. با این وجود می‌توانید با ریست کردن تنظیمات شبکه در گوشی اندرویدی خود نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید. برای انجام این کار کافی است که از مراحلی که در ادامه برایتان گردآوری کرده‌ایم استفاده کنید:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات در گوشی خود شوید و سپس روی General management ضربه بزنید پس از آن به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: در اینجا اکنون باید گزینه Reset را انتخاب کنید و سپس روی Reset network settings در منویی که باز می‌شود ضربه بزنید.

مرحله 3: در این مرحله روی Reset settings ضربه بزنید تا تغییرات ذخیره شوند و تنظیمات شبکه در گوشی اندرویدی شما ریست شود. حالا دوباره به مرحله شماره‌گیری وارد شوید و کد مورد نظر خود را در بخش شماره گیر وارد کنید پس از آن بررسی کنید و ببینید که آیا همچنان با مشکل اتصال روبرو می‌شوید یا خیر.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مطلب هر ترفندی که برای حل رفع «مشکل اتصال (Connection problem) یا کد MMI نامعتبر (invalid MMI code)» به آن نیاز را برای شما ارائه کنیم و دلایل بروز این مشکل را نیز برایتان شرح دهیم. فعال و غیر فعال کردن حالت هواپیما در گوشی اندرویدی، روشن کردن SMS به جای IMS و تنظیم حالت شبکه خودکار و… چند تا از ترفندهای کاربردی برای حل این مشکل هستند.

چنین ارورهایی در گوشی‌های اندرویدی دو سیم کارت کاملا طبیعی هستند و کاربران زیادی در هنگام شماره گرفتن این کدها با آنها روبرو می‌شوند. پس می‌توانید یک سیمکارت خود را خاموش کنید. همچنین زمان و تاریخ نادرست در دستگاه‌های اندرویدی باعث می‌شوند که در هنگام شماره‌گیری با مشکل روبرو شوید. پس یک بار به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و تاریخ و زمان دقیقی را برای دستگاه تنظیم کنید.

اضافه کردن یک کاما در انتهای کد نیز یک روش جالب برای حل این مشکل ذکر شده و در اکثر مواقع افراد اظهار داشتند که با این روش مشکلشان حل شده است، برای مثال اگر به شماره‌گیری *#0589# می‌پردازید، در هنگام شماره گرفتن در انتهای کد یک کاما اضافه کنید، یعنی باید چنین شماره‌ای  *#0589#, را وارد کنید و سپس بررسی کنید و ببینید که مشکل دستگاه حل شده است یا خیر. ریست کردن تنظیمات شبکه هم باعث می‌شود که تمام مشکلات موجود در بخش اتصال را حل کنید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر یک از بخش‌ها به مقاله مراجعه فرمایید.

در نهایت، به پایان این مطلب رسیدیم. از اینکه تا اینجا همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم که راهکارهای داده شده برای شما مفید واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها نسبت به حل رفع «مشکل اتصال (Connection problem) یا کد MMI نامعتبر (invalid MMI code)» اقدام کنید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH