جیلی

سوپر خودروی برند چینی جیلی معرفی شد!

جیلی بعنوان یک برند چینی، اقدام به خرید لوتوس بریتانیا کرد و حالا سوپرکار خود را تحت نام این برند معرفی نمود. لوتوس تئوری 1، یک کانسپت الکتریکی است که نشانه‌ای از جهت‌گیری آینده این خودروساز بریتانیایی-چینی به شمار می‌رود. این مدل جدید بر روی نرم‌افزار خودروهای الکتریکی و قابلیت‌های رانندگی خودکار تمرکز دارد. تئوری 1 به سیستم لوتوس‌ویر مجهز است که شامل چهار لیزر قابل‌استقرار، پلتفرم Nvidia Drive و قابلیت سخت‌افزاری رانندگی خودکار سطح 4 (L4) است.

این مطلب را حتما بخوانید:

چری تیگو 8 پرو 2025 احتمالا بزودی در خیابان‌های ایران!

جیلی

این سوپرکار سه‌نفره بر روی یک شاسی از فیبر کربن ساخته شده و دارای ابعادی به طول 4,490 میلی‌متر، ارتفاع 1,140 میلی‌متر و عرض 2,000 میلی‌متر است، با فاصله محوری 2,650 میلی‌متر. وزن آن کمتر از 1,600 کیلوگرم (3,500 پوند) است.

تئوری 1 با یک باتری 70 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که در شرایط WLTP می‌تواند تا 402 کیلومتر (250 مایل) مسافت را طی کند. دو موتور الکتریکی این خودرو 987 اسب بخار قدرت تولید کرده و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) را در کمتر از 2.5 ثانیه فراهم می‌کند. تئوری 1 دارای سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) است و حداکثر سرعت آن به 320 کیلومتر در ساعت (200 مایل در ساعت) می‌رسد.

بن پین، معاون طراحی لوتوس، درباره این خودروی جدید گفت: «تئوری 1، را بر روی تمام دستاوردهای لوتوس در 76 سال گذشته بنا کرده‌ایم تا مرزهای جدیدی را در مفهوم رانندگی یک خودروی بکشیم.»
جیلی

ویژگی‌های رانندگی کمکی این خودرو بر پایه پلتفرم محاسباتی Nvidia Drive ساخته شده است که به گفته لوتوس، پایه و اساس فناوری لوتوس‌ویر است. تئوری 1 دارای قابلیت سخت‌افزاری L4، چهار لیزر قابل‌استقرار، شش دوربین HD و ترکیبی از رادارهای میلی‌متری با برد بلند و کوتاه، به همراه رادارهای اولتراسونیک است. این مجموعه به‌طور کلی به عنوان یک سیستم سنسور رانندگی خودکار 360 درجه شناخته می‌شود.

گروه چینی جیلی مالک لوتوس است و خودروهای الکتریکی آن به‌صورت انبوه در چین تولید می‌شوند. در حال حاضر دو مدل الکتریکی در بازار وجود دارد: شاسی‌بلند لوتوس التره و سدان لوتوس امیا، که هر دو بر روی پلتفرم EPA ساخته شده‌اند. همچنین یک سوپرکار الکتریکی به نام لوتوس اویجا در سال 2019 معرفی شد که تنها در تعداد محدود تولید می‌شود. در سال 2022، لوتوس اعلام کرد که هشت دستگاه از این مدل ساخته شده و تحویل آن‌ها از سال 2023 آغاز خواهد شد.
جیلی

اطلاعاتی درباره تولید این مدل‌ها منتشر نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود که مدل‌های مبتنی بر کانسپت لوتوس تئوری 1 در کارخانه جدید جیلی در ووهان که از سال 2021 فعالیت خود را آغاز کرده، به‌صورت انبوه تولید شوند. این کارخانه همچنین مسئول تولید لوتوس التره و امیا برای بازارهای صادراتی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH