تحول انقلابی در اینتل؛ واحد تولید تراشه از بدنه شرکت اصلی جدا می‌شود!

پت گلسینگر؛ مدیرعامل اینتل طی یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که اینتل واحد تولید تراشه خود را به یک نهاد مجزا تفکیک می‌کند. بدین‌ترتیب کسب‌وکار جدید Intel Foundry کماکان زیرمجموعه شرکت آمریکایی باقی مانده و تیم رهبری نیز به همان شکل سابق به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

با این‌حال به منظور اداره شرکت تازه تاسیس، هیات مدیره جدیدی شامل مدیران مستقل تشکیل خواهد شد. بعلاوه اطلاعیه صادر شده نشان می‌دهد که اینتل ساخت کارخانه‌های خود در آلمان و لهستان را متوقف نموده و پس از دریافت بودجه مستقیم 3 میلیارد دلاری از سوی دولت آمریکا، کارخانه‌های خود در ایالت‌های آریزونا، اورگان، نیو مکزیکو و اوهایو را توسعه خواهد داد.

به گفته مدیر اجرایی اینتل، واحد Intel Foundry قصد دارد تا بهره‌وری سرمایه را افزایش دهد. این موضوع بدان معناست که مرکز مونتاژ نیمه‌هادی در ایرلند کماکان به‌عنوان قطب اصلی اروپا به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ در حالی‌که سایر پروژه‌های اروپایی بر اساس میزان تقاضای پیش‌بینی شده بازار متوقف خواهند شد. کارخانه پکیجینگ پیشرفته در کشور مالزی با شرایط بازار هماهنگ شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اینتل در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که حدودا 15 هزار کارمند خود را تا پایان سال 2024 اخراج می‌کند. به گفته آقای گلسینگر، اینتل با ارائه پیشنهادات بازنشستگی و جدایی پیش از موعد، نیمی از مسیر کاهشی هدف‌گذاری شده را پیموده است. با این‌حال کمپانی کماکان بایستی تصمیمات دشواری بگیرد و کارمندان مشمول این تصمیم‌ها در اواسط ماه اکتبر امسال از اخبار تکمیلی در این رابطه مطلع خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH