سامسونگ گلکسی A56 با جهش عملکردی بزرگ نسبت به گلکسی A55 در راه است

سامسونگ در ماه مارس سال جاری میلادی از گوشی میان‌رده گلکسی A55 رونمایی کرد. با این‌حال اکنون برند کره‌ای روی توسعه مدل جانشین این گوشی با نام گلکسی A56 کار می‌کند. این گوشی هوشمند اخیرا با نام گلکسی A56 5G و شماره مدل SM-A566B/DS در پایگاه داده IMEI رویت شده است.

این پدیده نشان‌دهنده تداوم روند توسعه گلکسی A56 است. بر اساس پیش‌بینی‌ها توان پردازشی گلکسی A56 از طریق تراشه جدید اگزینوس 1580 سامسونگ تامین خواهد شد. به گفته انجمن سامسونگ، این تراشه دارای معماری قدرتمند با هسته‌های پردازشی کورتکس A720 و کورتکس A520 خواهد بود. GPU پیشرفته Xclipse 540 نیز مسئولیت پردازش امور گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

بعلاوه گفته شده که تراشه اگزینوس 1580 مجهز به یک NPU ارتقایافته خواهد بود. بدین‌ترتیب تراشه جدید قادر به مدیریت اکوسیستم Galaxy AI و رقابت با تراشه پرچمدار اگزینوس 2100 در این زمینه خواهد بود. با این‌حال پیش از هرگونه نتیجه‌گیری در خصوص قابلیت‌های عمومی تراشه بایستی عملکرد آن در دنیای واقعی را مشاهده کرد.

این تراشه پیش‌تر در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده و در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 1046 و 3578 را کسب کرده است. بر اساس اطلاعات فهرست گیک‌بنچ، دستگاه مجهز به این نیمه‌هادی، سیستم‌عامل اندروید 15 را اجرا نموده و تراشه اگزینوس 1580 از معماری 1+3+4 هسته‌ای بهره خواهد برد. تراشه اگزینوس 1480 دارای پیکره‌بندی 4+4 هسته‌ای بوده و سامسونگ احتمالا با تمرکز بر ارتقاء عملکرد از خوشه‌بندی جدید 1+3+4 هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

اگرچه در خصوص سایر جنبه‌های گلکسی A56 هنوز اطلاعات چندانی در دست نیست؛ اما برای دستیابی به درکی بهتر از ویژگی‌های احتمالی این گوشس می‌توان مشخصات فنی گلکسی A55 را مدنظر قرار داد.

گلکسی A55 مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و پشتیبانی از روشنایی 1000 نیتی در حالت High Brightness Mode است. حالت High Brightness Mode به روشنایی نمایشگر گوشی زیر تابش مستقیم نور خورشید یا سایر شرایط نوری شدید اشاره دارد. این گوشی هوشمند با وعده دریافت آپدیت‌های عمده اندروید برای مدت 4 سال روانه بازار شده است.

سیستم دوربین پشتی گلکسی A55 از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و ماژول ماکرو 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی نیز امکان عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت مناسب را فراهم می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی از فناوری شارژ 25 واتی در بستر سیم پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH