مایکروسافت از رقابت میان نسلی کنسول‌ها کنار کشید

در حالی که سونی با معرفی پلی استیشن 5 پرو به رقابت میان نسلی در بازار کنسول‌های بازی پیوست، مایکروسافت تصمیم گرفته است رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرد.

بر خلاف نسل گذشته که ایکس باکس وان ایکس را به عنوان قدرتمندترین کنسول نسل خود معرفی کرد، این بار ردموندی‌ها تمام تمرکز خود را بر روی نسل بعدی کنسول‌های ایکس باکس گذاشته‌اند.

سارا باند، مدیر بخش ایکس باکس در مایکروسافت، وعده داده است که نسل بعدی کنسول‌های این شرکت بزرگترین جهش تکنولوژیکی در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی را رقم خواهد زد. به نظر می‌رسد مایکروسافت برای دستیابی به این هدف، قصد دارد از هوش مصنوعی به صورت گسترده‌ای استفاده کند.

همچنین، شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت در نسل بعدی همچنان به عرضه دو کنسول ایکس باکس ادامه خواهد داد. یکی از این کنسول‌ها جانشین مستقیم ایکس باکس سری ایکس خواهد بود و دیگری یک کنسول دستی خواهد بود که با هدف رقابت با استیم دک به بازار عرضه می‌شود.

با کناره‌گیری مایکروسافت از رقابت میان نسلی، می‌توان انتظار داشت که نسل بعدی کنسول‌های ایکس باکس اواخر سال 2026 روانه بازار شوند. این در حالی است که سونی با توجه به معرفی پلی استیشن 5 پرو، احتمالا تا سال 2028 از پلی استیشن 6 رونمایی نخواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH