نتایج بنچمارک گلکسی S25 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 برای گلکسی منتشر شد

سری گلکسی S25 سامسونگ به یکی از موضوعات خبری غالب در ماه جاری میلادی تبدیل شده است. امروز نیز گوشی گلکسی S25 اولترا در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده و عملکرد مورد انتظار از این مدل پرچمدار تا حدودی آشکار شده است. از آنجا که سامسونگ برای گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S خود از تراشه‌های سفارشی اسنپدراگون برای گلکسی استفاده می‌کند؛ لذا تراشه به‌کارگیری شده در گلکسی S25 اولترا نیز احتمالا از نوع اسنپدراگون 8 نسل 4 برای گلکسی خواهد بود.

بر این اساس گلکسی S25 اولترا در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 3096 و 9080 را کسب کرده است. این اعداد و ارقام برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 چندان چشمگیر نیستند؛ چرا که در گوشی وان‌پلاس 13 این نیمه‌هادی عملکرد بهتری از خود ارائه داده است. وان‌پلاس 13 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب موفق به کسب امتیازات 3296 و 10049 شده است.

با این‌حال بایستی توجه داشت که این امتیازات بر پایه تست‌های بنچمارک اولیه به‌دست آمده و کماکان اجرای برخی بهینه‌سازی‌ها برای ارتقاء عملکرد ضروری خواهد بود. با توجه به فرصت باقیمانده تا عرضه احتمالی گوشی‌های سری گلکسی S25 در اوایل سال 2025 و به لطف استفاده از سیستم‌عامل اندروید 15، سامسونگ و کوالکام فضای لازم جهت بهبود عملکرد تراشه گلکسی S25 اولترا را در اختیار دارند.

همچنین فهرست گیک‌بنچ نشان‌دهنده برخی تفاوت‌های میان تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های سامسونگ و وان‌پلاس است. در کمال تعجب، فرکانس هسته‌های پردازشی در تراشه گلکسی S25 اولترا اندکی کاهش یافته است.

فرکانس هسته‌های پردازشی قدرتمند که مسئولیت انجام امور سنگین را بر عهده دارند؛ از 4.32 گیگاهرتز در وان‌پلاس 13 به 4.19 گیگاهرتز در گلکسی S25 اولترا تقلیل پیدا کرده است. به‌طور مشابه، فرکانس هسته‌های پردازشی کم‌مصرف که برای اجرای کارهای سبک طراحی شده‌اند نیز به 2.90 گیگاهرتز رسیده است. این در حالیست که فرکانس هسته‌های مورد اشاره در گوشی وان‌پلاس 13 برابر با 3.53 گیگاهرتز است.

این موضوع احتمالا یکی از دلایل امتیاز کمتر گلکسی S25 اولترا نسبت به وان‌پلاس 13 در تست گیک‌بنچ است. از سوی دیگر بررسی کدهای پس‌زمینه بنچمارک نشان می‌دهد که این تراشه بدون هیچ‌گونه فشاری قادر به حفظ فرکانس تقویت شده خود خواهد بود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ تا موعد معرفی گلکسی S25 اولترا در ماه ژانویه 2025 هنوز چند ماه دیگر زمان باقی مانده است. بنابراین سامسونگ برای بهبود عملکرد کلی پرچمدار آینده خود فرصت کافی را در اختیار خواهد داشت.

در حال حاضر برند کره‌ای در تدارک معرفی تبلت‌های جدید خود و گوشی هوشمند گلکسی S24 FE طی روز 26 سپتامبر (5 مهر ماه) است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH