تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام با نام Snapdragon 8 Elite عرضه خواهد شد

اکنون در آستانه رونمایی رسمی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام قرار داریم. این تراشه تقریبا در تمامی دستگاه‌های پرچمدار اندرویدی به‌کارگیری خواهد شد. بدین‌ترتیب دستگاه‌هایی نظیر سری شیائومی 15 و ریلمی GT 7 پرو با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به بازار عرضه خواهند شد.

با این‌حال یک شایعه جدید ادعا می‌کند که کوالکام به‌طور ناگهانی تصمیم گرفته تا نام تراشه پرچمدار آینده خود را تغییر دهد. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که نام تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به اسنپدراگون 8 الیت تغییر خواهد یافت.

یک افشاگر با شناسه Digital Chat Station از طریق انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo تصویری از یک دستگاه با پوستر Snapdragon Elite Gaming روی نمایشگر آن‌را به اشتراک گذاشته است. همچنین وی با افزودن متنی به پست خود به عبارت “Snapdragon Elite” اشاره کرده است.

اگرچه فرد افشاگر به صراحت اعلام نکرده که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به اسنپدراگون الیت تغییر نام خواهد داد؛ اما در رابطه با این تغییر نام، شایعات زیادی منتشر شده است. پیش از این تصور می‌شد که مدل جانشین تراشه اسنپدراگون 888 با نام اسنپدراگون 989 عرضه می‌شود؛ اما در ادامه کوالکام نام این نیمه‌هادی را به اسنپدراگون 8 نسل 1 تغییر داد.

سپس کمپانی آمریکایی از تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 و اسنپدراگون 8 نسل 3 رونمایی کرد. اکنون نوبت به معرفی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 رسیده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که کوالکام بار دیگر تصمیم گرفته تا نام سری تراشه‌های پرچمدار موبایلی خود را تغییر دهد. بدین‌ترتیب اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالا به اسنپدراگون 8 الیت تغییر نام خواهد داد.

اگرچه هیچ‌گونه اطلاعات خاصی در این زمینه منتشر نشده است؛ اما تمامی شایعات و گزارش‌ها نشان می‌دهند که سری شیائومی 15 احتمالا با تراشه اسنپدراگون 8 الیت و نه اسنپدراگون 8 نسل 4 معرفی خواهد شد. اما تغییر نام تراشه هیچ‌گونه تغییری در مشخصات فنی آن ایجاد نخواهد کرد. این تراشه احتمالا همان ویژگی‌های سری پرچمدار اسنپدراگون را با نامی متفاوت به ارث خواهد برد.

در انتها بایستی یادآور شد که این تغییر نام صرفا در حد یک شایعه تائید نشده بوده و شاید هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH