رونمایی از موتور هوش مصنوعی ایرانی اختراعات RIT

صبح امروز در هتل اسپیناس پالاس تهران با حضور مسعود شفقی مدیرعامل RIT، جمعی از مدیران مجموعه و اصحاب رسانه از موتور هوش مصنوعی RIT رونمایی شد.

موتور هوش مصنوعی RIT، حالا به ۵۰ زبان زنده دنیا صحبت می‌کند و آماده است تا مرزهای نوآوری را در سراسر جهان فتح کند. این موتور هوشمند که با هدف کمک به مخترعان ایرانی طراحی شده، اکنون به یک ابزار جهانی تبدیل شده و آماده است تا ایده‌های خلاقانه را در سراسر دنیا به واقعیت تبدیل کند.

RIT تنها به ارائه یک موتور هوش مصنوعی بسنده نمی‌کند. این مجموعه با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات از طراحی محصول تا برندسازی، به مخترعان کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به محصولاتی حرفه‌ای و آماده‌ بازار تبدیل کنند. از طراحی نقشه‌های فنی دقیق تا تهیه‌ ویدیوهای جذاب برای مسابقات، RIT تمامی مراحل خلق یک اختراع موفق را پوشش می‌دهد.

RIT با رونمایی از اولین موتور هوش مصنوعی تخصصی برای اختراعات، تحولی عظیم در حوزه نوآوری ایجاد کرده است. این موتور هوشمند که تا یک ماه آینده در دسترس عموم قرار گیرد، به مخترعان کمک می‌کند تا فرآیند پیچیده ثبت اختراع را به سادگی طی کنند.

مسعود شفقی، مدیرعامل RIT، در مراسم رونمایی از این موتور هوشمند، هدف از ایجاد RIT Engine را حمایت از جوانان ایرانی مخترع اعلام کرد. به گفته وی، این موتور هوش مصنوعی مانند یک دستیار هوشمند، مخترعان را در تمامی مراحل، از ایده اولیه تا ثبت اختراع، همراهی می‌کند.

RIT با نگاهی جهانی، به دنبال آن است تا به نیازهای نوآوران در سراسر دنیا پاسخ دهد و به یک پلتفرم بین‌المللی برای ثبت و توسعه ایده‌های خلاقانه تبدیل شود.

تیم RIT با همکاری ۴۰ مخترع ایرانی و ۵ مشاور بین‌المللی، بیش از یک سال برای توسعه این موتور هوش مصنوعی تلاش کرده است. هدف از این همکاری، ایجاد یک محصول جهانی است که بتواند نیازهای نوآوران را در سراسر دنیا برآورده کند.

این محصول ایرانی که زیر نظر فدراسیون جهانی مخترعین فعالیت می‌کند، به زودی در کشورهای مختلف عرضه خواهد شد و به رشد اکوسیستم نوآوری در سطح جهانی کمک خواهد کرد.

مسعود شقفی در رابطه با موتور هوض مصنوعی RIT گفت؛

این موتور هوش مصنوعی تمام چیزی که یک مخترع لازم دارد را به او ارائه می‌دهد. در واقع RIT Engine به مخترع کمک می‌کند ایده‌های خودش را پرورش دهد، مراحل فنی را مدیریت کند و اختراع خود را به ثبت برساند. این هوش مصنوعی مباحث حقوقی را به صورت کامل درک می‌کند و از این لحاظ نیز همراه مخترعان عزیز خواهد بود.

یکی از مشکلات اصلی مخترعان و ایده پردازان، بحث صاحب ایده است. بارها پیش آمده که شخصی ایده‌ای داشته و به کسی گفته و شخص دوم ایده را به سرانجام رسانده است. شخص اول بارها پیگیری کرده اما نتوانسته موضوع را اثبات کند. شقفی در این باره گفت:

در صورتی که شخصی ایده خودش را در این موتور هوش مصنوعی مطرح کرده باشد، تمام اطلاعات مربوط به تاریخ و ساعت آن در سیستم ثبت خواهد شد و در صورت دزدی ایده، این اطلاعات قابل ارائه به مراجع قضایی بوده و کاملا قابل پیگیری است.

شفقی معتقد است که موتور هوش مصنوعی RIT می‌تواند به ایران کمک کند تا در زمینه اختراعات پیشرفت چشمگیری داشته باشد. وی در این زمینه گفت:

در سال گذشته ۱۰ هزار گواهی ثبت اختراع در ایران داشتیم که مجموعه RIT به صورت دقیق در ۹۶۰ مورد از آن‌ها همراه و همفکر مخترعان بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که حداقل ۱۰ درصد در بازار اختراعات ایران نقش داشته‌ایم که به نظر من اتفاق خوبی است. با وجود موتور هوش مصنوعی اختراعات، می‌توانیم این را بگویم که از 500 ایده، حداقل 450 مورد به مرحله ثبت اختراع خواهد رسید. یعنی 90 درصد ایده‌ها به سرانجام می‌رسند.

شفقی در رابطه با مزایای این موتور گفت که نیازی به فیلترشکن ندارد و استفاده از آن ساده است. جالب است بدانید که با توجه به IP کاربر، متناسب با وضعیت اینترنت پاسخگو خواهد بود و همچنین از امنیت بسیار بالایی هم برخوردار است. بنابر اظهارات مسعود شفقی، خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های امنیتی و نظامی در این موتور هوش مصنوعی رعایت شده و نتیجه سرچ کاربران در موتور RIT کاملا پالایش‌ شده است.

به طور کلی، موتور هوش مصنوعی RIT یک ابزار قدرتمند برای ترویج نوآوری و اختراع در ایران است. RIT Engine در اوایل آبان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و پس از آن، همه علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند. سه روز اول استفاده از این خدمات رایگان است و سپس، کاربران باید اشتراک ماهانه یا سالانه خریداری کنند. هزینه اشتراک برای کاربران ایرانی ۴۸ دلار در ماه است و پرداخت‌ها به صورت بین‌المللی انجام می‌شود و فعلا خبری از پرداخت راحت داخلی نیست. اما مجموعه در حال رایزنی است تا برای ۵۰۰ کاربر کم بضاعت دانش آموز و دانشجو برای مدتی دسترسی کامل رایگان به این موتور هوش مصنوعی را فراهم کند. این موتور برای کاربران بالای ۱۲ سال طراحی شده و خردسالان برای استفاده از آن باید توسط والدین همراهی شوند.

مسعود شفقی اعلام کرد که مجموعه RIT آماده همکاری با سازمان ملی هوش مصنوعی است تا با استفاده از تجربیات و تخصص این سازمان، خدمات خود را بهبود بخشد. طبق هدف گذاری مجموعه انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری هزار کاربر فعال داشته باشد و تا سال ۲۰۲۵ تعداد کاربران آن به پنج هزار نفر افزایش یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH