حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ بعد از ۸۰ یا ۸۵ درصد

در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی را درباره شارژ نشدن گوشی‌های سامسونگ گلکسی بعد از درصد خاصی یعنی ۸۰ یا ۸۵ به شما ارائه کنیم. دستگاه‌های سامسونگ معمولاً ویژگی‌های مفیدی را برای کاربران ارائه می‌کنند و افراد می‌توانند با استفاده از آنها به کارهای مختلفی بپردازند. اما این دستگاه‌ها نیز ممکن است مانند هر دستگاه هوشمند دیگری با مشکل روبرو شوند.

یکی از این مشکلات شارژ نشدن دستگاه است! برای مثال هنگامی که گوشی را تا ۸۰ درصد شارژ کرده‌اید متوجه خواهید شد که دیگر شارژ آن افزایش پیدا نمی‌کند و روی این عدد باقی می‌ماند. برخی دیگر از کاربران نیز گزارش دادند که دستگاه در هنگام شارژ تنها تا ۸۵ درصد شارژ شده و سپس متوقف می‌شود. در چنین وقت‌هایی چه باید کرد و چگونه باید مشکل گوشی سامسونگ را رفع کرد؟

معمولاً با هر بار شارژ دستگاه به صورت کامل سلامت باتری به مرور کاهش پیدا می‌کند، این امری کاملا طبیعی است و نه تنها در دستگاه اندرویدی بلکه در آیفون‌ها نیز مشاهده می‌شود. پس تعجبی ندارد که با کاهش سلامت باتری پروسه شارژ شدن نیز با مشکل روبرو شود و یا متوجه شوید که گوشی دیرتر از قبل شارژ می‌شود.

اگر شما جزو کاربرانی هستید که در هنگام شارژ دستگاه سامسونگ گلکسی خود با مشکل روبرو می‌شوید و دستگاه نمی‌تواند بیشتر از ۸۰ یا ۸۵ شارژ کند حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. چرا که ما قصد داریم ترفندهای بسیار جذابی را برای حل این مشکل برای شما ارائه کنیم و آن را به صورت کامل رفع کنیم!

نحوه حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ گلکسی بعد از ۸۵ درصد

همانطوری که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، تمامی دستگاه‌های هوشمند ممکن است پس از چند سال کار کردن با مشکلات متعددی روبرو شوند؛ گوشی‌های سامسونگ نیز از این امر مستثنی نیستند و امکان دارد که در هنگام کار با آنها با باگ‌های عجیبی مواجه شوید. یکی از این مشکلات شارژ نشدن دستگاه است! یعنی هنگامی که گوشی را تا ۸۰ یا ۸۵ شارژ کردید متوجه می‌شوید که دیگر پروسه شارژ متوقف شده است و دستگاه بیشتر از این شارژ نمی‌شود.

اما چه چیزی باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود؟ هنگامی که در دوره‌های مختلف گوشی خود را به صورت کامل شارژ می‌کنید سلامت باتری دستگاه به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند. کاهش سلامت باتری باعث می‌شود که پروسه شارژ شدن نیز کندتر از قبل شود و یا با مشکلات عجیبی در هنگام شارژ روبرو شوید. یکی از این مشکلات شارژ شدن تا ۸۰ یا ۸۵ درصد شناخته می‌شود. یعنی دستگاه برای افزایش شارژ بیشتر از این رقم با محدودیتی روبرو شده و شارژ نخواهد شد. اگرچه این امر می‌تواند باعث محافظت از باتری دستگاه شود ولی به هر حال ممکن است بسیاری از کاربران مایل باشند گوشی خود را به صورت کامل شارژ کنند، نه تا ۸۵ درصد!

ما در ادامه راه حل‌های مفیدی را برای حل این مشکل برای شما ارائه کرده‌ایم پس اگر شما نیز یکی از کاربرانی هستید که در هنگام شارژ گوشی سامسونگ گلکسی خود با مشکلات متعددی روبرو می‌شوید حتماً این مطلب را تا انتها بخوانید.

چند راهکار برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ گلکسی

استفاده از شارژر رسمی و تایید شده سامسونگ

اگر از شارژر تایید نشده توسط کمپانی سامسونگ برای شارژ کردن گوشی سامسونگ گلکسی خود استفاده می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم که هرچه زودتر این شارژر را کنار گذاشته و به سراغ یک شارژر رسمی تایید شده بروید. بسیاری از شارژرهایی که در بازار موجود هستند ممکن است با گوشی سامسونگ شما سازگاری نداشته باشند و یا در هنگام شارژ نیز مشکلات زیادی را برای دستگاه به وجود بیاورند. همین امر باعث بروز خطرات بالایی می‌شود.

هنگامی که این امر اتفاق می‌افتد، گوشی تا بیش از ۸۰ یا ۸۵ درصد شارژ نخواهد شد. ولی اگر از یک شارژر رسمی و تایید شده کمپانی استفاده کنید این اتفاق رخ نمی‌دهد و دیگر با مشکلات اینچنینی روبرو نخواهید شد.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

ریستارت کردن گوشی

باگ‌های موقتی سیستم ممکن است موجب مشکلات متعددی در هنگام شارژ گوشی سامسونگ گلکسی شما شوند. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از همین بخش است، یک بار گوشی خود را ریستارت کنید. با این کار شروعی دوباره را برای دستگاه به ارمغان می‌آورید و این امر موجب افزایش کارایی گوشی خواهد شد. بنابراین دیگر مشکل خاصی در هنگام شارژ گوشی نخواهید داشت. یک بار امتحان کنید و ببینید که مشکل حل شده است یا خیر! اگر متوجه شدید که این مشکل همچنان وجود دارد از روش دیگری که در ادامه برایتان ذکر کرده‌ایم استفاده کنید.

آپدیت کردن نرم‌افزار One UI

اگر سامسونگ گلکسی شما تا ۸۵ درصد بیشتر شارژ نمی‌شود، احتمالا برای آپدیت نبودن نرم‌افزار One UI دستگاه باشد! هنگامی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، بهتر است که آپدیت کردن سیستم نرم‌افزاری دستگاه را در اولویت قرار دهید و هر چه سریع‌تر نسبت به آپدیت کردن سیستم دستگاه اقدام کنید. در نهایت، بررسی کنید و ببینید که مشکل حل شده است یا خیر. اگر متوجه شدید که مشکل همچنان وجود دارد، از روش‌های دیگری که در ادامه برایتان ارائه کرده‌ایم استفاده کنید.

غیرفعال کردن ویژگی محافظت از باتری

ویژگی محافظت از باتری یا Protect Battery به طور پیش‌فرض در دستگاه‌های سامسونگ فعال شده است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا از باتری سامسونگ خود محافظت کنید و عمر آن را افزایش دهید. بدین ترتیب دستگاه به صورت خودکار اجازه نمی‌دهد که گوشی در هنگام شارژ به بیشتر از ۸۰ یا ۸۵ درصد برسد پس سلامت باتری گوشی به خطر نخواهد افتاد.

بنابراین شما می‌توانید با غیرفعال کردن ویژگی محافظت از باتری این مشکل را حل کنید. برای این کار از مراحلی که در ادامه برایتان ارائه می‌کنیم استفاده کنید:

مرحله 1: در ابتدا وارد تنظیمات گوشی سامسونگ خود شوید و سپس روی Battery بزنید.

مرحله 2: پس از آن دکمه Protect batteryرا لمس کنید تا این قابلیت غیرفعال شود. حالا موفق شده‌اید به راحتی به غیرفعال کردن ویژگی محافظت از باتری اقدام کنید و احتمالا دیگر مشکل شما حل شده باشد. اگر احساس کردید که این مشکل همچنان وجود دارد می‌‌توانید از سایر روش‌ها که در ادامه برایتان ارائه کرده‌ایم استفاده کنید.

حذف کردن برنامه‌های شخص ثالث در زمینه باتری

اگر شما یکی از کاربرانی هستید که از برنامه‌های شخص ثالث برای محدودسازی میزان شارژ دستگاه سامسونگ خود استفاده می‌کنید، باید بدانید که همین برنامه‌ها باعث شده‌اند که دستگاه سامسونگ شما نتواند بیش از ۸۰ یا ۸۵ درصد شارژ شود. پس در قدم اول این برنامه‌ها را از گوشی خود پاک کنید چرا که شما هیچ احتیاجی به این اپلیکیشن‌ها ندارید!

پس بهتر است که نسبت به غیرفعال کردن و یا حذف آنها اقدام کنید. ما در ادامه مراحلی را برای انجام این کار برای شما ارائه کرده‌ایم:

مرحله 1: در ابتدا برنامه موردنظر را بیابید و سپس روی آن به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید.

مرحله 2: در این بخش باید روی Uninstall بزنید. پس از آن گزینه اوکی را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شوند. حالا می‌بینید که برنامه شخص ثالث شما حذف و غیرفعال شده است. در نهایت امتحان کنید و ببینید که دستگاه در هنگام شارژ به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد یا خیر. اگر متوجه شدید که مشکل حل نشده است، به سراغ راهکار بعدی که در ادامه برایتان آورده‌ایم، مراجعه کنید.

استفاده کردن از Auto Blocker

اگر نگران فایل‌های مخرب روی گوشی سامسونگ خود هستید، می‌‌توانید از یک ویژگی محافظتی مخصوص به گوشی‌های سامسونگ استفاده کنید. با این کار هر نوع ویروس و باگی که در دستگاه وجود داشته باشد را می‌یابید. Auto Blocker به کاربران امکان می‌دهد تا در هنگام انجام کارهای مختلف مانند شارژ دستگاه، هیچ مشکلی نداشته باشند و امنیت کاملی برای انجام کارهای مختلف وجود داشته باشد. در ادامه به شما توضیح داده‌ایم که چگونه Auto Blocker را فعال کنید:

مرحله 1: در ابتدا تنظیمات دستگاه را باز کنید و سپس روی Security and privacy بزنید.

مرحله 2: حالا Auto Blocker را انتخاب کنید و سپس روی دکمه فعال‌سازی آن ضربه بزنید تا این گزینه فعال شود.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

به همین آسانی موفق شدید که Auto Blocker را در دستگاه سامسونگ گلکسی خود فعال کنید. حالا در هنگام شارژ هیچ مشکلی نخواهید داشت و این مشکل به آسانی حل می‌شود، پس بررسی کنید و ببینید که دستگاه بیش از ۸۰ یا ۸۵ درصد شارژ می‌شود یا خیر. اگر متوجه شدید که این مشکل رفع نشده است، از راهکار بعدی یعنی اجرا و فعال‌سازی Battery Diagnostics برای حل آن کمک بگیرید.

اجرای Battery Diagnostics

باتری گوشی سامسونگ گلکسی شما در گذر زمان و به تدریج کارایی خود را از دست می‌دهد. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که گوشی سامسونگ شما تنها تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. برای حل این مشکل در این بخش می‌‌توانید به اجرای Battery Diagnostics اقدام کنید. ما در ادامه مراحلی را برای شما ارائه کرده‌ایم تا با استفاده از آنها بتوانید به رفع مشکل شارژ نشدن دستگاه بپردازید:

مرحله 1: در ابتدا تنظیمات را باز کنید و سپس روی Device care کلیک کنید‌. حالا روی Diagnostics بزنید و سپس گزینه Phone diagnostics را انتخاب کنید. حالا به مرحله دوم بروید.

مرحله 2: در اینجا باید روی Cable charging بزنید و پس از اتمام این مراحل، گوشی خود را به شارژر متصل کنید.

اگر دستگاه باگ‌های مختلفی را پیدا کرد، به شما توصیه می‌کنیم که به نزدیک‌ترین مرکز خدمات سامسونگ مراجعه کنید تا متخصصان بتوانند گوشی شما را به صورت کلی بررسی کنند. در نهایت امیدواریم که در طی انجام این بررسی‌ها مشکل خاصی در باتری دستگاه وجود نداشته باشد.

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این مطلب هر ترفندی که برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ گلکسی بعد از ۸۵ درصد به آن نیاز دارید را برای شما ارائه کنیم و دلایل بروز این مشکل را نیز برایتان شرح دهیم. معمولا با هر بار شارژ دستگاه به صورت کامل سلامت باتری به مرور کاهش پیدا می‌کند، این امری کاملا طبیعی است و نه تنها در دستگاه اندرویدی بلکه در آیفون‌ها نیز مشاهده می‌شود. کاربران زیادی هستند که به دنبال راهی برای رفع این مشکل می‌گردند.

پس تعجبی ندارد که با کاهش سلامت باتری پروسه شارژ شدن نیز با مشکل روبرو شود و یا متوجه شوید که گوشی دیرتر از قبل شارژ می‌شود. یکی از مشکلات گوشی‌های سامسونگ این است که گوشی تنها تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و پس از مدتی دیگر شارژ آن افزایش پیدا نمی‌کند و روی همان عدد باقی می‌ماند. برای حل این مشکل راهکارهای ویژه‌ای وجود دارد که ما در این مطلب به بررسی آنها پرداختیم.

از استفاده از شارژر رسمی و تایید شده توسط کمپانی سامسونگ گرفته تا اجرا و فعال کردن Battery Diagnostics، استفاده کردن از Auto Blocker، حذف کردن برنامه‌های شخص ثالث در زمینه باتری و غیرفعال کردن ویژگی محافظت از باتری همگی در اینجا مفید هستند. ریستارت کردن گوشی و آپدیت کردن نرم‌افزار One UI بسیار کاربردی واقع شده‌اند و توانستند مشکل شارژ نشدن دستگاه را حل کنند.

در نهایت، به پایان این مطلب رسیدیم. از اینکه تا اینجا همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم که راهکارهای داده شده برای شما مفید واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها نسبت به حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ گلکسی خود بعد از 80 یا 85 درصد اقدام کنید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH