رندرهای جدید گوشی پیکسل 9a گوگل در فضای آنلاین منتشر شد

در حال حاضر سری پیکسل 9 گوگل از 4 گوشی مختلف با اسامی پیکسل 9، پیکسل 9 پرو، پیکسل 9 پرو XL و پیکسل 9 پرو فولد تشکیل شده است. این خانواده با وجود تعدد اعضای خود هنوز کامل نشده است؛ چرا که غول جستجوگر هنوز از یک عضو دیگر با نام پیکسل 9a رونمایی نکرده است.

گوگل پیکسل 9a جانشین پیکسل 8a به‌شمار می‌رود؛ دستگاهی که پیش‌تر در ماه مه عرضه شد. امروز مجموعه‌ای از رندرهای CAD گوگل پیکسل 9a در فضای مجازی منتشر شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها پیکسل 9a در فصل بهار آینده عرضه خواهد شد؛ بنابراین تا موعد معرفی این محصول هنوز زمان زیادی باقی مانده است.

اگرچه طراحی کلی گوشی به زبان طراحی سری پیکسل تا حد زیادی شباهت دارد؛ اما بی‌تردید یکی از مولفه‌های طراحی این گوشی موجب تمایز آن از سایر اعضای خانواده خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که ماژول دوربین پشتی پیکسل 9a فاقد هرگونه برجستگی است. در واقع این ماژول صرفا از یک حلقه برجسته کوچک در اطراف محفظه شیشه‌ای بیضی‌شکل تشکیل شده است. نکته جالب توجه اینکه سایر مدل‌های سری پیکسل 9 دارای یکی از بزرگ‌ترین برجستگی‌های دوربین در صنعت بوده و از سوی دیگر پیکسل 9a یکی از مسطح‌ترین ماژول‌های دوربین پشتی را در خود جای خواهد داد.

این تصمیم احتمالا به منظور نمایش وضعیت میان‌رده گوشی و جایگاه آن نسبت به سایر مدل‌های برتر سری پیکسل 9 گرفته شده است. با این‌حال دلیل به‌کارگیری چنین سبکی از طراحی توسط گوگل احتمالا هیچ‌گاه مشخص نخواهد شد. در هر صورت این گوشی نسبت به سایر اعضای خانواده از حواشی جانبی بسیار ضخیم‌تری برخوردار خواهد بود. لبه‌های جانبی تخت، دکمه پاور در موقعیت نامناسب (این موضوع یکی از ویژگی‌های شاخص دستگاه‌های پیکسلی به‌شمار می‌رود) و حفره کروی‌شکل در مرکز قسمت بالایی نمایشگر جهت استقرار دوربین سلفی سایر المان‌های طراحی آن‌را تشکیل می‌دهند.

گوگل پیکسل 9a برخلاق تمامی مدل‌های پیکسلی دیگر از همان بدو عرضه به بازار از اندروید 15 استفاده خواهد کرد. این مدل همانند سایر دستگاه‌های سری پیکسل 9 از پشتیبانی نرم‌افزاری 7 ساله گوگل بهره‌مند خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که توان پردازشی این گوشی همانند سایر اعضای خانواده از طریق تراشه بومی تنسور G4 تامین شود. با این‌حال گوگل به منظور کاهش هزینه‌های تولید احتمالا از یک مودم ضعیف‌تر استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH