حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ گلکسی

ما قصد داریم در این مطلب از چندین ترفند برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی‌های سامسونگ گلکسی رونمایی کنیم. گوشی‌های سامسونگ معمولا در بین دستگاه‌های اندرویدی از طرفداران بسیاری برخوردارند و همیشه کاربران زیادی دوست دارند که به سوی خریداری محصولات جدید این کمپانی بروند. چرا که دستگاه‌های سامسونگ جدیدترین قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما با این وجود ممکن است این دستگاه‌ها نیز گاهی وقت‌ها با مشکلات عجیبی روبرو شوند.

یکی از این باگ‌های عجیب و غریب شارژ نشدن دستگاه است. دلایل زیادی باعث می‌شوند که دستگاه‌های سامسونگ در پروسه شارژ با مشکل مواجه شوند. جدای از دلایل بروز این مشکل راهکارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها به حل مشکل شارژ نشدن گوشی بپردازید. برای مثال با استفاده از یک شی نازک سعی کنید پورت شارژ را به خوبی تمیز کنید چرا که امکان دارد گرد و خاک در این بخش جمع شده باشند که مانع از شارژ درست دستگاه خواهند شد.

همچنین می‌توانید با مراجعه به تنظیمات سیستم محافظت از باتری را نیز غیرفعال کنید. چرا که با روشن بودن این ویژگی احتمال اینکه در هنگام شارژ گوشی سامسونگ خود با مشکلات عجیب و غریبی روبرو شوید وجود دارد. گاهی وقت‌ها نیز مشاهده می‌کنیم که شارژر سیمی به خوبی نمی‌تواند دستگاه را شارژ کند پس فکر خوبی است که از یک شارژر وایرلس کمک بگیرید.

در هر صورت اگر شما نیز با مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ گلکسی خود روبرو هستید و گاهی وقت‌ها در انجام این پروسه با مشکل مواجه می‌شوید بهتر است که این مطلب را تا انتها بخوانید چرا که ما علاوه بر بررسی شارژ نشدن دستگاه، به راهکارهایی برای حل این مشکل پرداختیم. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

شارژ نشدن دستگاه سامسونگ گلکسی

دستگاه‌های سامسونگ همیشه قابلیت‌های جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند اما ممکن است مانند همه دستگاه‌های هوشمند با مشکلاتی روبرو شوند. شارژ نشدن گوشی سامسونگ یکی از این موارد است. همانطوری که در بخش مقدمه نیز به آن پرداختیم، دلایل زیادی برای بروز این امر وجود دارند. از کثیف بودن پورت شارژ گرفته تا فعال بودن ویژگی محافظت از باتری دستگاه همگی باعث می‌شوند که گوشی در هنگام شارژ با ارور روبرو شود.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

ما در ادامه از چندین ترفند برای رفع این مشکل رونمایی کردیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را تا انتها بخوانید.

شکیبایی پیشه کنید

معمولا پس از انجام کارهای سنگین مانند بازی کردن یا آپدیت کردن دستگاه، گوشی کمی گرم می‌شود. هنگامی که با چنین چیزی روبرو شدید باید کمی صبر کنید تا دمای دستگاه رفته رفته کمتر شده و گوشی خنک شود. در نهایت دوباره گوشی سامسونگ گلکسی خود را به شارژ متصل کنید و ببینید که مشکل شارژ نشدن دستگاه حل شده است یا خیر. اگه متوجه شدید که این مشکل همچنان وجود دارد، می‌توانید از راهکارهایی که در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم، کمک بگیرید.

 استفاده از یک کابل شارژ و آداپتور دیگر

اگر در هنگام شارژ با کابل شارژ اصلی خود متوجه شده‌اید که دستگاه به خوبی شارژ نمی‌شود احتمالا مشکل از کابل شارژ و یا آداپتور گوشی باشد. بنابراین سعی کنید که از یک کابل شارژ و یا آداپتور دیگر کمک بگیرید در نهایت بررسی کنید و ببینید که در هنگام شارژ این مشکل حل شده است یا خیر. اما اگر این مشکل همچنان وجود دارد یعنی کابل و آداپتور شما سالم هستند و مشکل از جای دیگری رخ داده است. شما می‌توانید برای حل این مشکل از ترفندهای بعدی استفاده کنید.

 

خارج کردن گوشی از قاب آن

گاهی وقت‌ها نیز ممکن است در قاب گوشی گرد و خاک ریزی جمع شده باشند، همین امر ممکن است باعث وجود مشکلاتی در هنگام اتصال کابل به پورت شارژ شوند. بنابراین در چنین وقت‌هایی باید دستگاه را از قاب آن خارج کنید و سپس به تمیز کردن کیس بپردازید پس از آن امتحان کنید و ببینید که مشکل دستگاه در هنگام شارژ حل شده است یا خیر. در غیر این صورت می‌توانید به ریستارت کردن گوشی اقدام کنید.

ریستارت دستگاه

همیشه ریستارت کردن دستگاه‌های هوشمند راهی آسان اما کاربردی برای حل مشکلات این دستگاه‌ها شناخته می‌شد و اکنون نیز می‌توانید با استفاده از آن نسبت به حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ خود اقدام کنید. چرا که با راه‌اندازی مجدد باگ‌ها و مشکلات موقتی سیستم رفع می‌شوند در نتیجه امکان دارد مشکل شارژ نشدن گوشی نیز به صورت کامل حل شود. پس ارزشش را دارد که یک بار دستگاه سامسونگ خود را ریستارت کنید.

در نهایت گوشی را به شارژ بزنید و بررسی کنید و ببینید که مشکل عدم شارژ گوشی سامسونگ حل شده است یا خیر. اگر متوجه شده که این مشکل همچنان وجود دارد احتمال می‌دهیم که دستگاه دچار یک آسیب سخت‌افزاری شده باشد، در ادامه اطلاعات بیشتری را درباره این امر در اختیار شما قرار داده‌ایم.

بررسی آسیب سخت‌افزاری

اگر اخیرا گوشی هوشمند شما به جایی برخورد کرده است و یا به صورت غیر عمدی از دستتان روی زمین افتاده است احتمال اینکه دستگاه دچار آسیب‌های مختلف سخت‌افزاری شده باشد بسیار بالاست. پس تعجبی ندارد که نمی‌توانید گوشی را به درستی شارژ کنید! نکته مهم دیگر این است که باید نگاهی به پورت شارژ بیندازید و آن را از نظر آسیب‌های مختلف بررسی کنید.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

اگر متوجه تو رفتگی و یا هر نوع تغییر در بدنه دستگاه شده‌اید بهتر است که به یکی از مراکز خدماتی سامسونگ مراجعه کنید و با تحویل دادن گوشی خود از متخصصان بخواهید آن را برای شما تعمیر کنند. احتمالاً پس از تعمیر گوشی دیگر دستگاه با مشکلات خاصی در هنگام شارژ روبرو نمی‌شود.

تمیز کردن پورت شارژ

امکان دارد با گذر زمان گرد و خاک بسیاری در پورت شارژ دستگاه‌های سامسونگ گلکسی جمع شود. در چنین وقت‌هایی باید به سراغ بررسی پورت شارژ بروید و ببینید که آیا در این بخش گرد و خاک وجود دارد یا خیر. در نهایت از یک شی نازک استفاده کنید و این بخش را به خوبی تمیز کنید.

البته می‌توانید از یک متخصص در این زمینه نیز کمک بگیرید. مطمئن شوید که به آرامی این کار را انجام می‌دهید و هیچ خراش یا آسیبی روی بدنه ایجاد نخواهید کرد. در غیر این صورت ممکن است آسیب‌های بیشتری به پورت شارژ دستگاه وارد شود.

غیر فعال کردن ویژگی محافظت از باتری یا Protect Battery

دستگاه‌های سامسونگ گلکسی به صورت پیش فرض به یک ویژگی جذاب یعنی Protect Battery یا محافظت از باتری مجهز شده‌اند. این قابلیت به دستگاه کمک می‌کند تا تنها تا ۸۵ شارژ شود و به بیشتر از این عدد نرسد. این امر باعث می‌شود که آسیب زیادی به باتری گوشی وارد نشود و سلامت باتری نیز بهبود یابد.

اما اگر این ویژگی را در گوشی سامسونگ گلکسی خود فعال کرده باشید احتمال اینکه دستگاه در هنگام شارژ متوقف شود بسیار بالاست. برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید این ویژگی را غیر فعال کنید. برای انجام این کار چندین مرحله وجود دارد که ما در ادامه به بررسی آنها پرداختیم:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات شوید، سپس روی Battery ضربه بزنید.

مرحله 2: پس از آن گزینه Protect battery را انتخاب کنید. حالا می‌بینید که این ویژگی غیر فعال شده است و احتمالا دیگر مشکل گوشی سامسونگ گلکسی شما در هنگام شارژ رفع شده باشد.

استفاده از شارژر بی‌سیم

معمولا پرچمداران سامسونگ گلکسی با یک ویژگی شارژ وایرلس همراه شده‌اند تا کاربران بتوانند علاوه بر شارژ با سیم به صورت وایرلس نیز دستگاه خود را شارژ کنند. بنابراین اگر شارژ با سیم کار نمی‌کند و دستگاه سامسونگ شما شارژ نمی‌شود می‌توانید از یک شارژر وایرلس یا بی‌سیم کمک بگیرید و این مشکل را به صورت کامل حل کنید.

اگرچه در نظر داشته باشید که شارژ وایرلس نسبت به شارژ با سیم سرعت پایین‌تری دارد در نتیجه دستگاه دیرتر شارژ خواهد شد. در نهایت بررسی کنید و ببینید که مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ گلکسی شما حل شده است یا خیر. اگرچه شک نداریم که با تمام این راهکارهای داده شده در این مقاله، این مشکل رفع خواهد شد.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مطلب هر ترفندی که برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ گلکسی شما به آن نیاز دارید را برای شما ارائه کنیم و دلایل بروز این مشکل را نیز برایتان شرح دهیم. دلایل زیادی باعث می‌شوند که دستگاه‌های سامسونگ در پروسه شارژ با مشکل مواجه شوند. جدای از دلایل بروز این مشکل راهکارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها به حل مشکل شارژ نشدن گوشی بپردازید.

برای مثال با استفاده از یک شی نازک سعی کنید پورت شارژ را به خوبی تمیز کنید چرا که امکان دارد گرد و خاک در این بخش جمع شده باشند که مانع از شارژ درست دستگاه خواهند شد. همچنین می‌توانید با مراجعه به تنظیمات سیستم محافظت از باتری را نیز غیرفعال کنید. چرا که با روشن بودن این ویژگی احتمال اینکه در هنگام شارژ گوشی سامسونگ خود با مشکلات عجیب و غریبی روبرو شوید وجود دارد.

اگر شارژ با سیم کار نمی‌کند و دستگاه سامسونگ شما شارژ نمی‌شود می‌توانید از یک شارژر وایرلس یا بی‌سیم کمک بگیرید. همچنین اگر متوجه تو رفتگی و یا هر نوع تغییر در بدنه دستگاه شده‌اید بهتر است که به یکی از مراکز خدماتی سامسونگ مراجعه کنید و با تحویل دادن گوشی خود از متخصصان بخواهید آن را برای شما تعمیر کنند.

در نهایت، به پایان این مطلب رسیدیم. از اینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم که راهکارهای داده شده برای شما مفید واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها نسبت به حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ گلکسی اقدام کنید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH