بنچمارک AnTuTu فهرست قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی در ماه سپتامبر را منتشر کرد

بنچمارک AnTuTu در روز اول هر ماه میلادی دو نمودار مربوط به ماه‌های قبل را منتشر می‌کند. یکی از نمودارها نشان‌دهنده قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی رده بالا بوده و نمودار دیگر بر دستگاه‌های میان‌رده تمرکز دارد.

اکنون در اوایل ماه اکتبر قرار داریم؛ بنابراین زمان بررسی وضعیت نمودارهای مربوط به ماه سپتامبر فرا رسیده است. این‌بار نیز گوشی رد مجیک 9S پرو پلاس در صدر جدول دستگاه‌های رده بالا قرار گرفته است؛ در حالی‌که ایسوس راگ‌فون 8 پرو به رتبه دوم صعود کرده است.

گوشی‌های iQOO 12، iQOO Z9 Turbo+ ، iQOO Neo9S Pro، iQOO Neo9S Pro+، Redmi K70، ویوو ایکس 100، وان‌پلاس 12 و وان‌پلاس Ace 3 پرو در رتبه‌های بعدی جای دارند. این‌بار در مقایسه با ماه آگوست، گوشی‌های ویوو ایکس 100 اولترا و ویوو ایکس 100 پرو از فهرست حذف شده و مدل‌های +iQOO Z9 Turbo و iQOO 12 با آنها جایگزین شده‌اند.

در این نمودار از دستگاه‌های برند اوپو و شیائومی هیچ اثری به چشم نمی‌خورد. این موضوع بدان معناست که برندهای مذکور روی بهینه‌سازی عملکرد در بنچمارک‌هایی از این دست تمرکز چندانی ندارند. دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کماکان پیشتاز هستند و این برتری حداقل تا زمان عرضه تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 یا Dimensity 9400 در اواخر ماه جاری میلادی تداوم خواهد داشت.

از 10 دستگاه حاضر در نمودار، 6 مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بوده و 4 دستگاه دیگز از تراشه‌های Dimensity 9300 یا Dimensity 9300 پلاس بهره می‌گیرند.

با بررسی جدول مربوط به دستگاه‌های فوق میان‌رده متوجه خواهیم شد که وان‌پلاس Ace 3V کماکان پیشتاز بوده و دستگاه‌های ریلمی GT Neo6 SE، ردمی K70E، ریلمی GT Neo5 SE، ردمی نوت 12 توربو، iQOO Z8 و iQOO Neo7 SE در رتبه‌های دوم تا هفتم جای دارند. این دستگاه‌ها در موقعیتی مشابه با ماه آگوست قرار گرفته‌اند. تغییرات در سه رتبه انتهایی جدول اعمال شده است.

ردمی نوت 12T پرو یک پله صعود کرده و در رتبه 8 قرار گرفته است. iQOO Z9 در رتبه 9 جای گرفته و مدل اخیرا معرفی شده ردمی نوت 14 پرو پلاس نیز جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 کوالکام کماکان برترین نیمه‌هادی در این فضا محسوب می‌شود. گوشی‌های قرار گرفته در رتبه‌های اول و دوم مجهز به این تراشه هستند. تراشه Dimensity 8300 اولترا تنها جایگزین واقعی این پردازنده قلمداد می‌شود.

بدیهی است که تراشه‌های اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2، Dimensity 8200، اسنپدراگون 7 نسل 3 و اسنپدراگون 7s نسل 3 قادر به تصاحب رده‌های بالا جدول نیستند. بنابراین دستگاه‌های مجهز به این نیمه‌هادی‌ها به رتبه‌های پایین‌تر جدول سقوط می‌کنند. نمودارهای AnTuTu نشان‌دهنده میانگین امتیاز هر مدل در ماه سپتامبر هستند. همچنین دستگاه‌هایی که تست بنچمارک برای کمتر از 1000 نوبت روی آنها اجرا شده نیز از فهرست حذف شده‌اند. همچنین داده‌ها صرفا از بازار چین گردآوری شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH