اپل میزان تولید آیفون 16 را کاهش داد

تحلیل‌گران موسسه Barclays در یادداشتی که اخیرا توسط وبسایت 9to5mac به اشتراک گذاشته شده است؛ ادعا می‌کنند که اپل تولید آیفون 16 را 3 میلیون دستگاه کاهش داده است. بر اساس گزارش‌ زنجیره تامین، این کاهش تولید از سوی یک شریک کلیدی سازنده آیفون انجام شده است. 

به گفته تحلیل‌گران، فروش آیفون 16 در مقایسه با سال گذشته احتمالا 15 درصد کاهش خواهد یافت. با این وجود عملکرد سه ماهه قبل با انتظارات مطابقت دارد. در این گزارش اعلام شده که فروش آیفون 16 در دوره سه‌ماهه منتهی به سپتامبر به 51 میلیون دستگاه خواهد رسید. این در حالیست که دوره فروش آیفون‌ 16 در مقایسه با سری آیفون 15 دو روز بیش‌تر بوده است.

با نگاهی به آینده انتظار می‌رود که اپل در سه ماهه منتهی به دسامبر با چالش‌های بزرگ‌تری مواجه شود. کاهش تولید در کنار افت تقاضا، نقل و انتقال سری آیفون 16 را در معرض مخاطرات بیش‌تری قرار خواهد داد. تحلیل‌گران بر این باورند که این کاهش تولید احتمالا با عرضه اکوسیستم هوش مصنوعی کمپانی موسوم به Apple Intelligence در ارتباط است. این ویژگی‌ها هنوز به‌طور کامل عرضه نشده‌اند.

تاخیر در عرضه Apple Intelligence احتمالا به کاهش تقاضا برای سری آیفون 16 دامن زده است. آیفون‌های جدید خصوصا مدل‌های پرو از ظاهری بسیار نزدیک به مدل‌های نسل قبلی خود برخوردار بوده و در این میان صرفا شاهد به‌کارگیری دکمه جدید Capture هستیم. به‌نظر می‌رسد که عرضه تدریجی Apple Intelligence یکی از عوامل کلیدی کاهش تقاضا برای آیفون‌های اپل باشد.

غول کوپرتینویی در اواسط ماه سپتامبر به‌روزرسانی بتا iOS 18.1 با قابلیت‌های هوش مصنوعی را برای سری آیفون 16 منتشر کرد. اما تاخیر در ارائه مجموعه کامل ویژگی‌های Apple Intelligence احتمالا به استقبال ضعیف‌تر از سوی مصرف‌کنندگان کمک کرده است.

به گفته تحلیل‌گران موسسه Barclays فروش سری آیفون‌ 16 در سه ماهه منتهی به سپتامبر در بهترین حالت برابر با 51 میلیون واحد بوده است. به‌نظر می‌رسد که افزایش تعداد روزهای عرضه موجب رشد فروش برخی مدل‌ها در سری جدید آیفون نسبت به سال گذشته شده است. به گفته تحلیل‌گران میزان فروش آیفون طی ماه‌های آگوست و سپتامبر نسبت به سال گذشته ثابت بوده است.

چالش دیگر برای اپل این است که مجموعه ویژگی‌های Apple Intelligence احتمالا در خارج از خاک آمریکا به‌صورت محدود عرضه خواهند شد. این پدیده به‌طور بالقوه بر فروش جهانی آیفون تاثیرگذار خواهد بود. بعلاوه فقدان نوآوری قابل توجه در طراحی احتمالا به کاهش تقاضا برای آیفون‌های جدید دامن زده است. اگرچه گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس از قالب طراحی جدیدی برای دوربین پشتی استفاده می‌کنند؛ اما دستگاه‌های پرو و پرو مکس از ظاهری بسیار مشابه با مدل‌های نسل قبلی خود برخوردار هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH