قابلیت بازگشایی قفل‌های هوشمند درب‌ها به گوشی‌های گلکسی اضافه خواهد شد

گوشی‌های هوشمند سامسونگ از سال آینده میلادی می‌توانند قفل‌های هوشمند را با تنها یک ضربه باز کنند. این فرآیند حتی به‌صورت هندزفری و با استفاده از اتصال فوق پهن‌باند (UWB) امکان‌پذیر خواهد بود. در عوض عملکرد tap to unlock از اتصال NFC استفاده می‌کند.

بدین‌ترتیب کاربران سامسونگ همانند مالکان گوشی‌های آیفون قادر به بازگشایی سریع و آسان قفل‌های هوشمند خواهند بود. سامسونگ از استاندارد جدید قفل هوشمند Aliro پشتیبانی نموده و آن‌را به کلید خانه دیجیتال کیف پول اضافه می‌کند.

در صورت تحقق این سناریو، کاربران با تنها یک ضربه و به شکل هندزفری قادر به بازگشایی قفل‌های هوشمند خواهند بود. هر دو مورد فوق به‌طور محلی میان گوشی هوشمند و قفل عمل نموده و از اتصال اینترنت بی‌نیاز خواهند بود. بعلاوه کاربران برای بازگشایی قفل هوشمند حتی از آنلاک کردن قفل گوشی خود نیز بی‌نیاز خواهند بود.

البته ویژگی آنلاک هندزفری با استفاده از اتصال فوق پهن‌باند تنها در صورت پشتیبانی گوشی سامسونگی از فناوری UWB عمل خواهد کرد. تعداد دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از اتصال فوق پهن‌باند نیز چندان زیاد نیست. این دستگاه‌ها اساسا شامل گوشی‌های تاشو کتابی‌شکل چند سال اخیر سامسونگ و مدل‌های پلاس و اولترا سری پرچمدار گلکسی S هستند.

با ایجاد این استاندارد، سامسونگ احتمالا اتصال فوق پهن‌باند را به تعداد بیش‌تری از دستگاه‌های خود اضافه خواهد کرد. استاندارد Aliro همانند استاندارد خانه هوشمند Matter توسط اتحادیه استانداردهای اتصال (Connectivity Standards Alliance) توسعه یافته است. استاندارد Aliro همانند Matter بر روی دستگاه‌های اپل، گوگل و سامسونگ و همچنین شرکت‌های بزرگ سازنده قفل و تراشه کار می‌کند.

اولین مشخصات این استاندارد احتمالا در سال آینده منتشر می‌شود. در آن زمان، پشتیبانی از استاندارد جدید به دستگاه‌های سامسونگ اضافه خواهد شد. همچنین اولین قفل‌های هوشمند با پشتیبانی از استاندارد Aliro نیز احتمالا طی سال آینده معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH