ویندوز 98 دلیل مایکروسافت برای نام گذاری ویندوز 10 است!

از زمانی که شایعات پیرامون معرفی نسل جدید سیستم عامل ویندوز بالا گرفت، اغلب افراد انتظار داشتند تا مایکروسافت ویندوز جدید خود را ویندوز 9 بنامد اما در زمان معرفی تمام این پیش‌بینی‌ها غلط از آب در آمد و این کمپانی محصول جدید خود را ویندوز 10 نامید.

Microsoft-s-New-Windows-Will-Be-Called-Windows-10-460527-2 (1)

اگرچه هنوز پاسخی رسمی در خصوص علت پرش مایکروسافت به ویندوز 10 منتشر نشده است، اما یکی از توسعه دهندگان در حساب کاربری خود مدعی شده است که اگر ویندوز جدید 9 نامیده می‌شد بسیاری از نرم افزار‌های قدیمی در حین اجرا دچار مشکلاتی می‌شدند زیرا که در کد نویسی این نرم افزار‌ها برای ویندوز 95 و 98 نوشته شده 9X که در این صورت نرم افزار ویندوز 9 را از 98 و 95 تشخیص نمی‌داد و دچار مشکلاتی می‌شد و همین دلیل باعث شده است تا مایکروسافت محصول جدید خود را ویندوز 10 بنامد.

windows-10

ویندوز 10 سیستم عامل است که در آن مایکروسافت سعی کرده تا مشکلات موجود در ویندوز 8 را از بین ببرد و یک رابط کاربری جدید و کارآمد را برای آن طراحی نماید. نسخه رسمی ویندوز 10 در سال 2015 منتشر خواهد شد اما اکنون کاربران می‌توانند نسخه پیش نمایش آن را دانلود و نصب نمایند.

نظر شما در خصوص علت پرش مایکروسافت از ویندوز 8 به ویندوز 10 چیست؟ آیا دلیلی که در این مقاله بیان شد می‌تواند منطقی باشد؟


منبع: slashgear

6 در مورد “ویندوز 98 دلیل مایکروسافت برای نام گذاری ویندوز 10 است!”

  1. با سلام
    احتمالا دلیل دیگه ای داره.
    چون کد نمونه ای که تو این صفحه گذاشته شده خیلی بی معنیه! چون به راحتی میشه یه پارامتر خاص تعریف کرد. در ضمن ما چند تا ویندوز داریم که با 9 شروع میشه؟ یه دونه 95 و یه دونه 98. پس هیچ دلیلی دیده نمیشه که از 9x و امسال اون استفاده بشه.
    بعدشم که فک نکنم نامگذاری به صورت اعداد ادامه داشته باشه و احتمالا مثل اندروید L که هیچ ربطی به شماره نداره، مایکروسافت هم بعد از مدتی نامگذاریاشو عوض کنه.

  2. شاید با این کار خواسته اینگونه تداعی که این ویندوز نه یک گام، بلکه دو گام به جلو برداشته!

  3. من قبول ندارم می تونست اسمش رو 9 بذاره ولی توی کد نویسی از اسم دیگه ای استفاده کنه و یا اصلا بجای عدد از یک اسم دیگه مثل ویندوز ام ای، اکس پس، ویستا استفاده کنه

    باید دلیل دیگه ای داشته باشه

  4. با سلام به نظر من منطقی میباشد
    …چرا؟
    چون دلیلی که ویندوز 9 را به 10 تغییر داده اند منظور اصلی مایکروسافت اینگونه بوده که با ساخت WINDOS 9 از نظر نرم افزاری که ویندوز تحت کدهایی که شما در سایت به صورت نمونه قرار داده اید کاملا معلوم به نضر میرسد که مشکلات آینده WIN9مشکلات حادی خواهد داشت و زمان کد نویسی برای ساخت ویندوز 9 چون ویندوز win98 و win95 بع صورته کدهایی ساخته شده که به مثال کد { /* 95 & 98 */ استفاده شده برای نرم افزارهای قدیمی میباشد…و از نظر من منطقی میباشد..ممنون از خبر خوبتون

  5. بدلیل تداخل در اجرای برنامه های تحت 95 و 98 منطقی بنظر نمیرسی شاید بخاطر اینگونه بنظر آمدن آن باشد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH