آیفون 17 اسلیم اپل با مدل جدید نمایشگرهای اولد عرضه خواهد شد

با کاهش فروش آیفون پلاس طی سالیان گذشته، شرکت اپل به‌دنبال ارائه جایگزینی هیجان‌انگیزتر برای سری پلاس است. حداقل شایعات مطرح شده طی سال جاری میلادی به این نکته اشاره دارند. با توجه به اطلاعات لو رفته، سری جدید آیفون با نام آیفون 17 اسلیم عرضه شده و قیمت آن حتی از آیفون‌های سری پرو مکس نیز گران‌تر خواهد بود.

اطلاعات جدیدی که توسط وبسایت DigiTimes ارائه شده‌اند؛ نشان می‌دهند که گوشی آیفون 17 اسلیم مجهز به نوع جدیدی از نمایشگرهای اولد بوده و این موضوع امکان ساخت دستگاهی با طراحی بسیار باریک را فراهم می‌کند. یک برند نه‌چندان شناخته شده تایوانی با نام Novatek اخیرا از پنل‌های جدید TDDI OLED رونمایی کرده است. در این پنل‌ها لایه حسگر لمسی و درایور نمایشگر در یک واحد ادغام شده و به همین دلیل به آن Touch and Display Driver Integration یا به اختصار TDDI می‌گویند.

این فناوری احتمالا چندان نوآورانه به‌نظر نمی‌رسد؛ اما برای کاهش ضخامت گوشی‌های هوشمند و باریک‌تر شدن چند میلی‌متری آنها احتمالا بسیار مهم خواهد بود. وبسایت DigiTimes معتقد است که اپل در سال آینده از شرکت Novatek به‌عنوان تامین‌کننده پنل‌های اولد برای آیفون 17 اسلیم استفاده خواهد کرد؛ اگرچه هیچ‌گونه تائید واضحی مبنی بر این همکاری وجود ندارد. در واقع این رسانه خبری پیش‌بینی کرده که اپل پیش از معرفی این فناوری در سری آیفون‌های خود آ‌ن‌را روی دستگاه‌های دیگر تست خواهد کرد. به‌عنوان مثال دستگاه‌های اپل واچ یا آیپد احتمالا پیش از آیفون‌ها از پنل‌های TDDI OLED بهره‌برداری خواهند کرد.

بایستی توجه داشت که تا به حال شایعات گسترده‌ای درباره آیفون 17 اسلیم مطرح شده است. بنابراین این گوشی می‌تواند از ویژگی‌ها و حتی نام تجاری کاملا متفاوتی برخوردار باشد. به‌عنوان مثال اطلاعات فاش شده طی ماه جولای نشان می‌دهند که این گوشی هوشمند مجهز به تنها یک دوربین روی پنل پشتی خود خواهد بود؛ موضوعی که با توجه به قیمت‌گذاری دستگاه منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH