تمامی مدل‌های سری گلکسی S25 سامسونگ با تراشه اسنپدراگون عرضه می‌شوند

بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی‌های سری گلکسی S25 سامسونگ در ژانویه سال 2025 عرضه خواهند شد. شایعات پیشین ادعا کردند که مدل‌های استاندارد و پلاس این خانواده از تراشه بومی اگزینوس بهره گرفته و نسخه اولترا نیز با تراشه پرچمدار اسنپدراگون روانه بازار خواهد شد.

اکنون گزارش‌های مخابره شده از کشور کره نشان می‌دهند که چنین سناریویی احتمالا عملی نشده و برند کره‌ای ناچارا در تمامی مدل‌های پرچمدار سری گلکسی S25 از تراشه اسنپدراگون استفاده خواهد کرد. دلیل اتخاذ چنین تصمیمی این است که سامسونگ با مشکل بازدهی پایین تراشه‌های اگزینوس 2500 مواجه بوده و در نتیجه احتمالا قادر به عرضه تراشه به میزان کافی و در موعد زمانی مقرر نخواهد بود.

به گفته نشریه Business Korea، فرآیند 3 نانومتری Samsung Foundry با مشکل بازدهی پایین دست به گریبان است؛ اگرچه نشریه مذکور در این رابطه به عدد و رقم دقیقی اشاره نکرده است. در صنعت تراشه، بازدهی هیچ‌گاه به 100 درصد نخواهد رسید؛ چرا که تراشه مستطیلی بر روی ویفر دایروی برش زده شده و همواره مقداری ضایعات وجود خواهد داشت. موضوع مهم‌تر اینکه تمامی تراشه‌ها موفق به دریافت گواهینامه کیفی نخواهند شد. بنابراین بهره‌وری از یک خط تولید تا خط تولید دیگر متفاوت خواهد بود.

در صورت صحت این گزارش و به‌کارگیری انحصاری تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 (این تراشه احتمالا با نام اسنپدراگون 8 الیت عرضه خواهد شد) توسط سامسونگ، این موضوع به منزله یک ضربه دیگر به کسب‌وکار نیمه‌هادی برند کره‌ای خواهد بود. این شرکت پیش‌تر سفارش‌های خود از انویدیا و اپل را از دست داده است؛ چرا که کمپانی‌های مذکور برای تولید تراشه‌های هوش مصنوعی خود به TSMC روی آورده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH