گوشی سامسونگ گلکسی A16 5G با پشتیبانی نرم‌افزاری 6 ساله رسما معرفی شد

پس از مدت‌ها انتظار و گمانه‌زنی بالاخره سامسونگ از گوشی هوشمند جدید خود با نام گلکسی A16 5G رونمایی کرد. این دستگاه با چندین پیشرفت قابل توجه نسبت به مدل نسل قبلی خود از جمله نمایشگر بزرگ‌تر 6.7 اینچی، به‌روزرسانی 6 ساله ورژن اندروید و دریافت آپدیت‌های امنیتی برای مدت 6 سال به بازار عرضه می‌شود.

چنین سطحی از پشتیبانی نرم‌افزاری در دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه بی‌سابقه بوده و این موضوع بدان معناست که گلکسی A16 5G تا روز 31 اکتبر سال 2030 (9 آبان ماه 1409) به‌طور کامل پشتیبانی شده و آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را اجرا خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات مندرج در یک فهرست منتشر شده، گلکسی A16 5G با تراشه اگزینوس 1330 سامسونگ در کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد. این در حالیست که انتظار می‌رود مدل مذکور در بازارهای دیگر نظیر هندوستان و تایلند از تراشه Dimensity 6300 ساخت شرکت مدیاتک بهره‌برداری نماید.

این گوشی هوشمند مجهز به 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بوده و از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی با حداکثر ظرفیت 1.5 ترابایت پشتیبانی می‌کند.

ضخامت گلکسی A16 5G به 7.9 میلی‌متر کاهش یافته و متاسفانه این دستگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون را از دست داده است. از جنبه نرم‌افزاری این گوشی با رابط کاربری One UI 6.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 14 در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. نمایشگر سوپر آمولد مورد استفاده در این دستگاه از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی برخوردار است.

دوربین جلویی 13 مگاپیکسلی درون ناچ قطره‌ای شکل روی نمایشگر قرار گرفته است؛ در حالی‌که پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه از ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. گلکسی A16 5G دارای گواهینامه حفاظتی IP54 در برابر نفوذ آب و گردوغبار بوده و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی آن از فناوری شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

بر اساس اعلام وبسایت فرانسوی سامسونگ این گوشی هوشمند همانند مدل نسل قبلی خود یعنی گلکسی A15 5G موفق به کسب امتیاز تعمیرپذیری 8.4 از 10 شده است. اسکنر اثرانگشت یکپارچه با کلید پاور نیز روی لبه جانبی بدنه گوشی قرار گرفته است.

گلکسی A16 5G در مدل‌های رنگی آبی (Midnight Blue)، فیروزه‌ای (Turquoise) و خاکستری (Gray) روانه بازار می‌شود. مدل 4/128 گیگابایتی این گوشی با برچسب قیمتی 249 یورویی در فهرست وبسایت فرانسوی سامسونگ ظاهر شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها نقل و انتقال این محصول به‌زودی آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH