گوشی‌های گلکسی S25 و S25 پلاس با تراشه Dimensity 9400 عرضه خواهند شد

گوشی‌های سری گلکسی S25 سامسونگ احتمالا به تراشه Dimensity 9400 ساخت شرکت مدیاتک مجهز خواهند شد. بیانیه Google Deepmind در روز 26 سپتامبر (5 مهر ماه) به جزئیات جالبی در این زمینه اشاره کرد. در صورت تحقق این فرضیه، گوشی‌های گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس با تراشه Dimensity 9400 روانه بازار می‌شوند.

این تصمیم از پیشرفتی بزرگ نسبت به تراشه‌های اگزینوس سامسونگ حکایت دارد. گوگل به گمانه‌زنی‌ها در خصوص به‌کارگیری تراشه Dimensity 9400 برای سری گلکسی S25 سامسونگ دامن زده است. در بیانیه روز 5 مهر ماه Google Deepmind بارها به اصطلاح AlphaChip اشاره شده است. در بخش انتهایی مقاله اعلام شده که فناوری AlphaChip توسط شرکت‌های مختلف تولید و به‌کارگیری خواهد شد.

به‌عنوان مثال در این مقاله اعلام شده مدیاتک یکی از برترین شرکت‌های طراح تراشه در جهان به‌شمار رفته و برای سرعت بخشیدن به طراحی پیشرفته‌ترین تراشه‌های خود مانند مدل‌های پرچمدار Dimensity 5G (که در گوشی‌های موبایل سامسونگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند) اقدام به توسعه فناوری AlphaChip نموده است. این تکنولوژی به کاهش میزان مصرف انرژی، ارتقاء عملکرد و کاهش مساحت تراشه کمک می‌کند.

این مقاله صریحا به وجود تراشه‌های پرچمدار Dimensity در گوشی‌های هوشمند سامسونگ اشاره کرده است؛ در حالی‌که برند کره‌ای هرگز برای گوشی‌های هوشمند خود از تراشه‌های سری Dimensity 9000 استفاده نکرده است. شگفتی واقعی در همین جا نمایان می‌شود. عبارت فوق در صورت عدم وجود خطا نشان می‌دهد که گوشی‌های گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس با تراشه Dimensity 9400 در بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

سامسونگ در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S خود همواره از تراشه‌های اگزینوس یا اسنپدراگون استفاده کرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که با عرضه سری گلکسی S25 همه چیز دستخوش تغییر خواهد شد. برند کره‌ای برای نخستین بار از تراشه سری Dimensity 9000 در گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد. این تصمیم فوق‌العاده بوده و نشان می‌دهد که کاربران از مشکلاتی مانند ناکارآمدی و عملکرد ضعیف تراشه‌های اگزینوس رها خواهند شد.

سامسونگ در تبلت‌های اخیرا معرفی شده سری گلکسی تب S10 خود از تراشه Dimensity 9300 پلاس بهره‌برداری نموده و به سراغ تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون نرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که غول کره‌ای برای گوشی‌های هوشمند خود نیز از پردازنده‌های پرچمدار مدیاتک استفاده خواهد کرد.

در این رابطه هنوز نمی‌توان به‌طور قطعی اظهارنظر کرد؛ اما بیانیه Google DeepMind تائید می‌کند که مدل‌های گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس با تراشه Dimensity 9400 عرضه خواهند شد. با توجه به شایعات روزهای اخیر درباره مشکلات بهره‌وری تراشه اگزینوس 2500، اتخاذ چنین تصمیمی واقعا منطقی به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH