برآورد سامسونگ از افزایش فروش شرکت در 3 ماهه سوم سال 2024 حکایت دارد

سامسونگ الکترونیکس برآورد درآمدی خود برای سه ماهه سوم سال 2024 را منتشر کرد. بر این اساس سودآوری کمپانی در مقایسه با پیش‌بینی قبلی 10 درصد کاهش یافته است. دلیل اصلی چنین کاهشی، تاخیر غیرمنتظره در کسب‌وکار تراشه‌های هوش مصنوعی از سوی یک مشتری بزرگ ناشناس اعلام شده است. با این‌حال غول کره‌ای از ارائه توضیحات بیش‌تر در این رابطه خودداری نموده است.

به گفته سامسونگ، درآمد واحد موبایل در مقایسه با دوره سه ماهه قبلی افزایش پیدا کرده است. برند کره‌ای در دوره سه ماهه قبلی، گوشی‌های تاشو جدید خود یعنی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 را عرضه کرد.

همچنین به‌دنبال عرضه آیفون‌های جدید اپل که عمدتا از پنل‌های نمایشگر ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند؛ درآمد واحد نمایشگر کمپانی نیز افزایش یافت. خبرگزاری رویترز به نقل از چندین تحلیل‌گر مدعی شده که آنها نیز شاهد افزایش درآمدهای سامسونگ طی سه ماهه سوم سال 2024 نبوده‌اند.

سامسونگ کماکان پشت سر شرکت SK Hynix قرار گرفته است؛ چرا که این شرکت کره‌ای رقیب سرسخت سامسونگ به‌شمار رفته و موفق به افزایش فروش تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا (HBM) شده است. پردازش هوش مصنوعی کلیدی‌ترین جنبه کاربرد این تراشه‌ها محسوب می‌شود.

گلکسی زد فلیپ 6 (سمت چپ) در کنار گلکسی زد فولد 6 (سمت راست)

پاسخ دیرهنگام سامسونگ به رویکرد جدید در دنیای فناوری موجب شد تا این شرکت ناچارا به تراشه‌های سنتی با حاشیه سودآوری پایین‌تر اکتفا نماید. در حال حاضر رقبای چینی به آرامی در این بازار نفوذ کرده و این موضوع موجب کاهش میزان تقاضا شده است.

یونگ هیون جون؛ نایب رئیس واحد ایده‌های دستگاهی سامسونگ معتقد است که این وضعیت بیانگر آزمونی دشوار برای سامسونگ است. وی وعده داده که کمپانی این چالش را به یک فرصت تبدیل کرده و بر افزایش توان رقابت بلندمدت خود در دنیای فناوری تمرکز نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH