مدیاتک از تراشه پرچمدار جدید خود با نام Dimensity 9400 رسما رونمایی کرد

امروز شرکت مدیاتک از تراشه پرچمدار جدید خود با نام Dimensity 9400 رونمایی کرد. این تراشه مجهز به یک CPU قدرتمند بوده و پردازنده گرافیکی آن نیز از هر زمان دیگری قوی‌تر شده است.

تراشه جدید از قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاهی پشتیبانی نموده و با آخرین فناوری‌ها از جمله ISP جدید، NPU و بهره‌وری انرژی بهتر روانه بازار می‌شود. این نیمه‌هادی بر پایه فرآیند 3 نانومتری کمپانی TSMC موسوم به N3E تولید شده و این موضوع به عملکرد بهتر و بهره‌وری انرژی بالاتر تراشه کمک کرده است.

پردازنده مرکزی تراشه از پیکره‌بندی 4+3+1 هسته‌ای استفاده می‌کند. هسته پردازشی بسیار قدرتمند کورتکس X925 با فرکانس 3.63 گیگاهرتزی فعالیت می‌کند. سه هسته قدرتمند کورتکس X4 از حداکثر فرکانس 3.3 گیگاهرتزی برخوردار بوده و چهار هسته کم‌مصرف‌تر کورتکس A720 نیز با فرکانس 2.4 گیگاهرتزی فعالیت می‌کنند.

به گفته مدیاتک شاخص IPC در تراشه Dimensity 9400 رشد 15 درصدی را تجربه کرده است. IPC مخفف تعداد دستورالعمل‌ها در هر چرخه است. این موضوع در کنار افزایش سرعت فرکانس پردازنده موجب ارتقاء 35 درصدی عملکرد تک هسته‌ای و بهبود 28 درصدی عملکرد چند هسته‌ای شده است. GPU تراشه از نوع Immortalis-G925 است؛ پردازنده‌ای که اوایل امسال معرفی شد.

این GPU با فرکانس 1612 مگاهرتزی فعالیت می‌کند. به گفته مدیاتک، پردازنده گرافیکی تراشه Dimensity 9400 با 41 درصد عملکرد بهتر، 40 درصد عملکرد سریع‌تر در زمینه ردیابی پرتوی و صرفه‌جویی 44 درصدی در مصرف انرژی روانه بازار می‌شود. فعالیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی توسط NPU 890 مدیریت می‌شوند. میزان مصرف انرژی توسط این NPU نسبت به نسل قبلی بایستی 35 درصد کمتر باشد.

از جنبه امکانات هوش مصنوعی نیز این تراشه از قابلیت پرکردن اصلاحی تصاویر برای دستیابی به عکس‌های واضح و شفاف پشتیبانی می‌کند. زوم 100 برابری با جزئیات قابل توجه و راندمان انرژی بهتر در حالت ضبط ویدیویی 4K با سرعت 60 فریم برثانیه قابل دسترس است. ISP مدل Imagiq 1090 امکان ضبط ویدیویی HDR در کل محدوده بزرگنمایی را فراهم نموده و این موضوع به‌معنای تغییر سطوح زوم و لنزها بدون تغییر کیفیت ویدیوها است. 

تراشه Dimensity 9400 نخستین گزینه موجود در بازار با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های رم جدید LPDDR5X (با پهنای باند 10.7 گیگابیت برثانیه) است. همچنین ظرفیت حافظه‌های کش L2 و L3 نیز به‌ترتیب 100 و 50 درصد افزایش یافته است.

مدیاتک فروش تراشه پرچمدار جدید خود به شرکت‌های تولیدکننده را پیش‌تر آغاز نموده است. انتظار می‌رود که این تراشه طی ماه جاری میلادی در گوشی‌های سری اوپو فایند ایکس 8 و ویوو ایکس 200 ظاهر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH